klick från hårddisken

Permalänk
Medlem

klick från hårddisken

hörde nyss 2 klick i snabb följd från hårddisken...

vad ska jag nu förberde mig på?

ska jag ta kontakt med butiken (datorbutiken) jag köpte den från eller vad?

Permalänk
Medlem

från vilken HD ?
Jag tycker att du ska ta det lugnt, min 60gxp disk gör max 1 - 2 click of death varannan månad och den håller fortfarande hehe
Om det upprepar sig och blir värre se till att ta backup på allt ull du har liggandes, för då kan det kanske börja bära utåt

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Klick brukar vara ett tecken på att den kommer ge upp... skicka tillbaks den på garantin om du har någon sådan kvar.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Om det är WD:n som klickar så är det dags att ta backup. Ladda hem WD:s diagnostikprogram och testa disken.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

jag startade ett spel från maxtor disken ....och det var då det klickade till....

tvivlar på att det är WD disken ..den är ju sprillans ny ..~1 vecka

Permalänk
Hedersmedlem

Min Ibm 120gxp 60g klickar ganska ofta......1gång/halvtimmen kanske & har gjorts så hela tiden jag haft den......
Sedan att mitt nätagg inte pallar att hålla disken "vaken" emellanåt kan ju också ha viss betydelse (==> ibland spinner den ner för att sedan spinna upp igen....grrr...)

Måste ha nytt nätagg...

t.ex. om jag kör cpu:n i 2,1V & använder båda diskarna samtidigt faller Vcore:n till 1,98V......=)

inga vidare klockningsmöjligheter.......Nytt nätagg behövs snarast....Dessa jävla Shit-tech.....

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Min IBM 120gxp 80 gb låter som ett flipperspel när den läser/får jobba hårt.
Tydligen många som har klickande 120gxp-diskar. Läste vad det berodde på men det har jag tyvärr glömt

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en 40GB 60GXP i min diskserver som klickar, spinner ner och har sig när den sitter på ett Promise ATA133-kort, men när den får sitta på den inbyggda controllern på moderkortet (Asus P2B) så är den lugn och fin. Så det kan vara värt att testköra disken på en annan controller ifall ni har flera.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

du bör knappast oroa dig om det inte händer igen, men ta för säkerhets skull en backup

Permalänk

Säker på att var din HDD då?
Inte något annat

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1