[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem

Har beställt min ifrån Telenor, alltid gillat Telenor och har aldrig krånglat för mig. Kommer betala 400kr i månaden och då får jag 5000 fria SMS samt 5000 fria minuter att ringa för, dessutom får jag fri surf och telefonen samt ett bluetooth headset! Rätt nice deal imo

Dock blir man ju lite ledsen när den inte har NFC :/ Men men! Får väl hoppas nästa mobil man köper har det då.

När det gäller att köpa grejer ifrån Ebay (case m.m.) hur lång tid tar det innan det kommer till Sverige i så fall? Brukar väl vara en drygt 3 veckors frakt om jag inte har fel?

Någon som köpte flera skal och display skydd? eller vet vart man kan få tag på skal / display skydd till telefonen i Sverige? Dra gärna iväg ett PM då

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av OlliBoss:

På ebay finns allt redan.. billigt också, du kan köpa fodral för 10kr inklusive frakt (vilket nästan är dyrt för ebay, det kommer nog sjunka till 6 öre inom kort).
http://shop.ebay.com/ctg?_kw=samsung%20galaxy%20s2%20case&_ds...

Jag köpte för en vecka sedan ett paket med fodral, laddare till bilen, hållare till bilen, micro-usb till usb sladd och plastskydd till skärmen, allt för 70kr. Skulle du köpa detta i butik i sverige skulle du säkert behöva ge 300 kr bara för hållaren... Ebay <3

Wow, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Gah..

Blir nog att köpa ifrån Sverige faktiskt, eftersom att jag endast vill ha ett skal och display skydd så blir det kanske 100kr billigare att köpa ifrån Ebay men tar 2 veckor + längre tid. Känns nästan som att det inte är värt det då. Hittade en hemsida med lite tillbehör för telefonen (länk nere).

http://www.skal-man.se/samsung-i9100-galaxy-s-ii/385

Sitter dock och funderar på om man ska köpa silikon eller "back cover", men är rädd att back cover ska bli lite för plastigt (om det nu ens är plast.. men antar det) och på så sätt få dålig hållning på telefonen, vet att silikon är rätt okej ändå.

Någon som har några erfarenheter ifrån dem två och kan ge råd?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

http://www.dealextreme.com/p/protective-rubber-gel-silicone-b...

beställde 2 sådana till min Galaxy S2 för någon vecka sedan, borde dyka upp under veckan tillsammans med telefonen dessa är exakt de Skalman säljer fast till bra mycket dyrare pris 20kr inkl frakt för 2st hahaha

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Skal och display skydd, silikon och usch, pff... Bara skräp.

Läder hela vägen runt ftw!

http://www.zenuscase.net/

Permalänk
Medlem

Ni som använder skal; Kombinerar ni dessa med någon slags displayskydd? Detta för att ni arbetar i skitiga miljöer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Ni som använder skal; Kombinerar ni dessa med någon slags displayskydd? Detta för att ni arbetar i skitiga miljöer?

Eftersom jag har en "skitig" arbetsmiljö där mobilen kan åka på ett och annat slag när jag har den i fickan kommer jag ha skyddskalet på på jobbet. sen kommer jag även prova med displayskyddet och se ifall det blir någon försämring i bildkvalité/känsla, skulle det bli de skippar jag displayskyddet eftersom gorillaglaset verkar riktigt starkt ändå.

Permalänk
Medlem

Jag har en två år gammal mobil (HTC Hero). SOm jag har förstått det har den också gorillaglas. Det finns inte tillstymmelse till repa på glaset efter två år, och jag har verkligen inte varit försiktig med den. Den ligger oftast i min ficka tillsammans med nycklarna, och jag har många gånger tappat den i gruset, på asfalten etc.

Permalänk

Jag vill ha en sådan skal som ser till att mobilen inte går sönder när jag tappar den på marken/golvet. =P

Skrivet av murklor:

Skön butik. Tack för tipset. Nu har jag inga erfarenheter kring läder-skydd, men skyddar den verkligen bra? Troddde att silikon eller liknande skyddade bättre. Läder-varianten såg dock jävligt stiliga, går inte att förneka.

Permalänk
Medlem

Kolla denna filmen; http://www.swedroid.se/tag/gorilla-glas/

GS2 ska ha samma, snubben drar ju en skruv över glaset utan att ett skit händer!

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Var och kikade på en GS2 tidigare i veckan och den verkar ju faktiskt rätt trevlig. Nu till mitt problem; jag har idag en iPhone4 och är fantastiskt nöjd med den, men har blivit erbjuden att köpa en GS2 för 2700;- vilket verkar rätt billigt? Borde jag köpa en som extra- / reservtelefon eller är det bara en onödig utgift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

En dags färsk video review
http://www.youtube.com/user/samjpullen#p/u/0/9UhSL7yaSCI

Verkar inte bli några förseningar, däremot så har många operatörer/affärer sålt slut på deras första leverans som kommer den 12e. Nästa leverans kommer in i slutet av maj, ca 26e maj.

Samsung's own displöööe The phåeen. Bro-owser. On the wueee (way).

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Skön butik. Tack för tipset. Nu har jag inga erfarenheter kring läder-skydd, men skyddar den verkligen bra? Troddde att silikon eller liknande skyddade bättre. Läder-varianten såg dock jävligt stiliga, går inte att förneka.

Jo, ett silikon skal dämpar väl smällen lite bättre skulle jag tro, men å andra sidan så skyddar lädret fronten också. Du vill inte tappa något av det i golvet för att oavsett skydd så är det ändå ren tur det handlar om (om man nu inte har en sån där skottsäker 20x20cm låda som telefonen är i eller nåt).

Jag har haft min iPhone 3Gs i en SGP folder pouch (Zenus är i princip identiska) sen release och telefonen är som ny, trots att jag inte använt skärmskydd. Inte minsta lilla repa.

Tänk på att det är STOR skillnad mot denna typen av perfekt passat läder skal mot den typen av fodral du hittar på typ Media Markt. Dom är ju rent skit, gör telefonen dubbelt så tjock (minst) och har stora fula kanter runt skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon96120:

Var och kikade på en GS2 tidigare i veckan och den verkar ju faktiskt rätt trevlig. Nu till mitt problem; jag har idag en iPhone4 och är fantastiskt nöjd med den, men har blivit erbjuden att köpa en GS2 för 2700;- vilket verkar rätt billigt? Borde jag köpa en som extra- / reservtelefon eller är det bara en onödig utgift?

Om du inte vill ha GS2 an köp den ändå så köper jag den av dig för 3200
Men hur fan kan du få det så billigt erbjudande? kan väl knappast vara hederligt?
Jag kan inte riktigt bestämma åt dig ifall det är ett köp du bör göra eftersom det beror helt på din ekonomi och hur stor prylnörd du är. Jag hade tagit erbjudandet och sålt iphonen, är den i bra skick kan du nog få 3500kr för den, då får du också över ca 800kr som du kan köpa ett micro-sd kort för .
Men GS2 är ju hårdvarumässigt vassare på imprincip alla punkter, sen är det ju skillnaden mellan IOS och Android som mest är en smaksak vad man vill ha.
Du får väl ta och kolla fördelarna med GS2 och om det för DIG är värt utgifterna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OlliBoss:

Om du inte vill ha GS2 an köp den ändå så köper jag den av dig för 3200
Men hur fan kan du få det så billigt erbjudande? kan väl knappast vara hederligt?
Jag kan inte riktigt bestämma åt dig ifall det är ett köp du bör göra eftersom det beror helt på din ekonomi och hur stor prylnörd du är. Jag hade tagit erbjudandet och sålt iphonen, är den i bra skick kan du nog få 3500kr för den, då får du också över ca 800kr som du kan köpa ett micro-sd kort för .
Men GS2 är ju hårdvarumässigt vassare på imprincip alla punkter, sen är det ju skillnaden mellan IOS och Android som mest är en smaksak vad man vill ha.
Du får väl ta och kolla fördelarna med GS2 och om det för DIG är värt utgifterna.

Självklart inget skumt, bara att chefen betalar resten. Jo det är inte lätt att bestämma åt nån annan.. Egentligen är jag ju nöjd med iphonen som sagt, men ändå. Verkar som en bra telefon till vettigt pris.

Permalänk
Medlem

Om det kan vara till någon hjälp så har jag förbokat en GS2 och ska byta ifrån en iPhone 4. Mitt resonemang är att eftersom jag har haft en iOS-telefon så pass länge som jag har (inte haft annat än iPhone sedan första av dem) så bör/vill jag prova på Android lite mer än jag har hittills. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men jag antar att lättaste är att säga att jag har börjat tröttna på systemet med App Store och allt det, trots att det finns makalösa program där. Jag har börjat föredra att kunna skräddarsy telefonen hur jag själv vill utan att Apple ska styra och ställa så jag börjar bli less på att behöva vänta på att en firmware ska bli jailbreakad för att jag ska kunna göra som jag vill.

Nu vet jag inte om något av detta är aktuellt för dig, men det är så jag resonerar!

Permalänk
Medlem

Nu har jag också bestämt mig, jag har en Htc desire nu och den fungerar ju jäkligt bra förut det där med 100mb installationsutrymme.

Har telia obundet nu så jag kilar nog in till någon teliabutik och kollar vilken deal man kan få (någon som har kollat redan?)

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

hmm undrar lite nu hur denna står sig emot HTC sensation.
båda har ju dualcore @1.2ghz
kommer fortfarande köra på sgs2 men hade vart roligt att veta hur dom står sig emot varandra.
dock är ju säkert bench på HTCs sida då sgs2 är begränsad till 60fps.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

hmm undrar lite nu hur denna står sig emot HTC sensation.
båda har ju dualcore @1.2ghz
kommer fortfarande köra på sgs2 men hade vart roligt att veta hur dom står sig emot varandra.
dock är ju säkert bench på HTCs sida då sgs2 är begränsad till 60fps.

Preliminära tester jag sett på glbenchmark visar att den faller platt och att S2 har betydligt högre prestanda. MEN det är för tidigt att säga, med tanke på att S2 också sög hårt i pre-production bencher. På pappret är den underlägsen, Samsungs A9 spöar Qualcomms A8-med-extra-finesser. Klockat identiskt, kan vi snacka om typ 30-50%+ snabbare till A9s fördel.

Permalänk

Inte långt kvar. Bara att hålla ut några dagar till!

Permalänk

Hos Halebop får man inget veta, de säger att de inget vet mer än vad som står på hemsidan. Prel. 12/5
Beställde för 10 dagar sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussmicke:

Hos Halebop får man inget veta, de säger att de inget vet mer än vad som står på hemsidan. Prel. 12/5
Beställde för 10 dagar sedan.

Lanseringen i sverige är på torsdag den 12/5 så bara sitt bak och vänta

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Kostigt man skriver Prel. tid om det bara är lansering de dagen.
Nåväl, får väl överleva med Iphone 3GS så länge..

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många härinne som är från Karlstad men iallafall:

Jag gick in idag 11.30 på Teknikmagasinet Bergvik och kollade. De skulle få in telefonerna imorgon, men inte få sälja förrän på torsdag. Jag var den FÖRSTA som bokade ett exemplar där (enligt personalen) så det lär finnas en del om det är någon som är sugen. 5500kr visserligen men.

Hoppas dock Expert får in luren samtidigt då jag får den billigare där med en rabattkupong.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Samsung's own displöööe The phåeen. Bro-owser. On the wueee (way).

Jävligt jobbig dialekt Men visst lovprisar han telefonen över allt annat vilket ökar "ha-begäret" en hel del

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Onekligen riktigt snygga. Tror dock jag måste köra på nåt lite mer dammtätt.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara lite med MHL? och om det funkar till alla vanliga HDMI tvs?

Om jag fattat det rätt så måste jag köpa en MHL kabel och sen en MHL > HDMI adepter för att kunna få ut filmer från SG2 till min tv? Eller har jag helt fel?

Någon som vet vart man kan köpa detta också?

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Någon som vet vart man kan få tag i en HDMI sladd till Galaxyn då? Vet att det inte är en vanlig HDMI sladd utan MHL något?

Någon som har mer info angående denna sladden osv? Men viktigast! Vart jag kan få tag i en!

Vad jag har sett så finns den inte att få tag på än Jag har dock hittat den på http://www.elgigantenbusiness.se/m4n?seid=etailer-product&cat1id=0&prodid=1260950&famid=0&cat2id=0&viewMode=3&manid=0&catgr=0 Där den finns listad för ca 200:- inkl moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av no__One:

Vad jag har sett så finns den inte att få tag på än Jag har dock hittat den på http://www.elgigantenbusiness.se/m4n?seid=etailer-product&cat1id=0&prodid=1260950&famid=0&cat2id=0&viewMode=3&manid=0&catgr=0 Där den finns listad för ca 200:- inkl moms.

Tack, ändrade mitt inlägg lite dock! <3 Skulle en sådan adepter räcka eller behöver man något mer?

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Tack, ändrade mitt inlägg lite dock! <3 Skulle en sådan adepter räcka eller behöver man något mer?

Det är en MHL-adapter, från micro-usb till hdmi. Ska du ansluta den till TV:n behöver du även en hdmi-kabel.