[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

För att du ska kunna ta del av detta måste du binda dig 18 eller 24 månader så du kan inte säga upp det efter 6 månader och bara utnyttja dem.

Nej, man kan också få det erbjudandet i samband med köp av en mobil hos dom.

Permalänk
Medlem

Om jag förhandsbokar den på Tele2 med abonnemang, så börjar väl inte abonnemanget att gälla förens jag fått telefonen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av 09tomlin:

Om jag förhandsbokar den på Tele2 med abonnemang, så börjar väl inte abonnemanget att gälla förens jag fått telefonen?

Stämmer

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Okej gött Och jag får väl också det aktuella erbjudandet som var när jag förhandsbokade den, även om det går ut innan jag får mobilen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Hur funkar den då? ni som har fått era

Permalänk
Medlem

Från wiki

Citat:

North America & Europe

Both Europe and North America (US and Canada) are widely believed to be receiving the GT-i9100 variant (Exynos powered) whereas other markets outside of East-Asia would receive the GT-i9103 variant (Tegra 2 powered). This is all because it has been reported that Samsung may not be able to meet the supply demands of its own Exynos processor SoC, hence Samsung having to outsource an equally powerful dual-core SoC, as Nvidia's, to meet the expected shipment demands.

Kan man inte spela Tegra powered games med EU versionen lr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BecaHa:

Från wiki

Kan man inte spela Tegra powered games med EU versionen lr?

Jo, men B länderna får en B telefon

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av 09tomlin:

Okej gött Och jag får väl också det aktuella erbjudandet som var när jag förhandsbokade den, även om det går ut innan jag får mobilen?

Om du var en av de 100 första som bokade. Men kolla vad telefonen kostar nu och jmf. mot vad du fick betala.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av BecaHa:

Från wiki

Kan man inte spela Tegra powered games med EU versionen lr?

Man tar ju hellre Exynos än Tegra 2 som antagligen bara brinner upp ändå.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Janne1:

"Hej alla Swedroidvänner.

Det är med stort intresse vi följer era diskussioner och teorier kring leveransdatum av SGS II. Vi förstår att ni alla vill ha denna fantastiska produkt levererad omgående men ni får ge er till tåls några dagar till.

Detta gäller för stunden.
telefonen har releasedatum den 12:e. detta betyder att ingen i Sverige kommer leverera en SGSII innan dess såvida den inte är importerad.

Hela första batchen är slutsåld.

Har man beställt av CDON före den 3:e Maj kommer telefonen levereras den 12:e. Alla beställningar gjorda efter den 3:e levereras (som det ser ut nu) den 26:e.

Oavsett vad som sagts av vår kundservice tidigare är det detta som gäller. Vi har över 100 kundservicemedarbetare varav många är timanställda vilket tyvärr gör att det slinker ut felaktig information ibland.

Mvh
inköparna på CDONs mobilavdelning
__________________
CDON.COM - Så mycket. För så lite. "

Så detta innebär att jag få min 12 Maj? Jag beställde den i slutet av april. Hoppas det, jobbigt att få vänta till 25!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Så detta innebär att jag få min 12 Maj? Jag beställde den i slutet av april. Hoppas det, jobbigt att få vänta till 25!

De kommer iaf skicka ut telefonen den 12e. Därefter kommer posten första försena paketet, för att sedan helt spårlöst tappa bort det ;P

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Inaktiv

Hej det kommer två versioner av Samsung Galaxy S2 den som släpps nu nästa vecka stödjer inte NFC men det kommer en annan versiom som släpps i slutet av juni/börjar av juli som stödjer NFC. Min fråga är kommer båda versionerna vara lika bra bortsett från NFC tekniken?

Permalänk
Skrivet av anon151788:

Hej det kommer två versioner av Samsung Galaxy S2 den som släpps nu nästa vecka stödjer inte NFC men det kommer en annan versiom som släpps i slutet av juni/börjar av juli som stödjer NFC. Min fråga är kommer båda versionerna vara lika bra bortsett från NFC tekniken?

ofc

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Hej det kommer två versioner av Samsung Galaxy S2 den som släpps nu nästa vecka stödjer inte NFC men det kommer en annan versiom som släpps i slutet av juni/börjar av juli som stödjer NFC. Min fråga är kommer båda versionerna vara lika bra bortsett från NFC tekniken?

Länk till där dom säger när nfcvarianten skall komma ut.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RainesX:

Länk till där dom säger när nfcvarianten skall komma ut.

http://www.mobil.se/nyheter/samsung-ingen-nfc-i-galaxy-s2-1.467965.html

Ringde till Samsung kundservice och dom bekräftade det med. Dock kunde dom inte uttala vad priset kommer att ligga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

http://www.mobil.se/nyheter/samsung-ingen-nfc-i-galaxy-s2-1.467965.html

Ringde till Samsung kundservice och dom bekräftade det med. Dock kunde dom inte uttala vad priset kommer att ligga på.

Är jag bliond eller nämnde dom inga datum där?
du sa i övergången juni juli men det är ju i så fall bara spekulationer.
kan mycket väl vara juli/augusti.
Hoppas dom inte jag ångrar mig nu när jag kniper en utan nfc i nästa vecka.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Varför ångra sig? nfc kommer inte vara något att ha på minst ett år.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RainesX:

Är jag bliond eller nämnde dom inga datum där?
du sa i övergången juni juli men det är ju i så fall bara spekulationer.
kan mycket väl vara juli/augusti.
Hoppas dom inte jag ångrar mig nu när jag kniper en utan nfc i nästa vecka.

Hallå läs vad jag skriver. Jag skrev att jag hade kontakt med Samsung kundservice och dom sa slutet av juni/början av juli. Har aldrig skrivit att jag vet ett ''exakt'' datum, vart fick du det ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Varför ångra sig? nfc kommer inte vara något att ha på minst ett år.

Jag brukar normalt sett ha en mobil i minst två år så :\

Skrivet av Hellscreamer:

Hallå läs vad jag skriver. Jag skrev att jag hade kontakt med Samsung kundservice och dom sa slutet av juni/början av juli, har inte skrivit att jag vet ett ''exakt'' datum, vart fick du det ifrån?

Sa inte att du nämnt "exakt"datum sa bara att jag inte såg något om det i länken du postat.
Sen har jag kontaktat samsung sverige också och då sa dom att jag fick vänta på den officiella samt att inget datum hade satts ändå ännu.

Däför jag ville ha en länk då det kanske hade blivit officiellt att det skulle vara vid juni/juli.
btw tagga ner lite, det var inget påhopp.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RainesX:

Jag brukar normalt sett ha en mobil i minst två år så :\

Sa inte att du nämnt "exakt"datum sa bara att jag inte såg något om det i länken du postat.
Sen har jag kontaktat samsung sverige också och då sa dom att jag fick vänta på den officiella samt att inget datum hade satts ändå ännu.

Däför jag ville ha en länk då det kanske hade blivit officiellt att det skulle vara vid juni/juli.
btw tagga ner lite, det var inget påhopp.

Jag upplevde att du var ganska otrevligt om jag skall vara ärlig. Jag postade bara vad jag fått reda på om NFC versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Jag upplevde att du var ganska otrevligt om jag skall vara ärlig. Jag postade bara vad jag fått reda på om NFC versionen.

Då ber jag om ursäkt för detta ^^ inte min mening.
uppskattar ny info, så tackar för detta

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RainesX:

Då ber jag om ursäkt för detta ^^ inte min mening.
uppskattar ny info, så tackar för detta

Låter er veta när jag fått ett exakt datum om ingen hinner före dvs. Hoppas inte prisskillnaden blir allt för stor bara.

Permalänk
Medlem

Varför inte ta och köpa den som kommer ut nu å sen klämma in ett minneskort med NFC på? Då slipper man att telefonen blir tjockare än vad den är nu

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Varför inte ta och köpa den som kommer ut nu å sen klämma in ett minneskort med NFC på? Då slipper man att telefonen blir tjockare än vad den är nu

dagen ide
Någon som tillverkar sånna idag? tips på minneskort i så fall tack

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Finns nog inte än men borde väl snart dyka upp tycker man.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Hedersmedlem

Nordic Hardware har testat SGSII och man kan inte påstå att dom är negativa

http://www.nordichardware.se/testlabb/441-smartphones/43045-s...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nordic Hardware har testat SGSII och man kan inte påstå att dom är negativa

http://www.nordichardware.se/testlabb/441-smartphones/43045-s...

Härligt det är ju nästan så att man tröttnar på all beröm den får

(5 dagar kvar)

Permalänk

Den släpps på Torsdag, men jag antar att jag får min på fredag. Har planerat att köpa en sådan där robusta skyddsfodral, men jag hittar inga till SGS2 för tillfället. Haha, man vill vara smått försiktig med sin nya leksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Den släpps på Torsdag, men jag antar att jag får min på fredag. Har planerat att köpa en sådan där robusta skyddsfodral, men jag hittar inga till SGS2 för tillfället. Haha, man vill vara smått försiktig med sin nya leksak.

På ebay finns allt redan.. billigt också, du kan köpa fodral för 10kr inklusive frakt (vilket nästan är dyrt för ebay, det kommer nog sjunka till 6 öre inom kort).
http://shop.ebay.com/ctg?_kw=samsung%20galaxy%20s2%20case&_ds...

Jag köpte för en vecka sedan ett paket med fodral, laddare till bilen, hållare till bilen, micro-usb till usb sladd och plastskydd till skärmen, allt för 70kr. Skulle du köpa detta i butik i sverige skulle du säkert behöva ge 300 kr bara för hållaren... Ebay <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlliBoss:

På ebay finns allt redan.. billigt också, du kan köpa fodral för 10kr inklusive frakt (vilket nästan är dyrt för ebay, det kommer nog sjunka till 6 öre inom kort).
http://shop.ebay.com/ctg?_kw=samsung%20galaxy%20s2%20case&_ds...

Jag köpte för en vecka sedan ett paket med fodral, laddare till bilen, hållare till bilen, micro-usb till usb sladd och plastskydd till skärmen, allt för 70kr. Skulle du köpa detta i butik i sverige skulle du säkert behöva ge 300 kr bara för hållaren... Ebay <3

Håller med! Jag köper alltid alla tillbehör på Ebay.
Förstår mig inte på folk som ska köpa t ex skyddsfilm till displayen för 200 kr, när man kan köpa 5 st på Ebay för 10 kr typ

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C