[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

NFC är inte så viktigt, kommer nog bli stort om ett två år kanske.

Jo det är sant, det kanske inte används så mycket i Sverige än?
Men jag har nog tänkt att ha telefonen i minst 2 år.
Dock känns det ju lite dumt att köpa en nu, om det om en månad kommer ut en med NFC, men samtidigt vill jag ha 99kr/mån erbjudandet

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

NFC är inte så viktigt, kommer nog bli stort om ett två år kanske.

+1. Jag kommer nog att ha köpt 1, kanske till och med 2 mobiler när NFC börjar bli riktigt användbart.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Är inte så haj på dessa nya smartphones med såg en artikel http://www.engadget.com/2011/05/03/lg-optimus-black-vs-galaxy... och tycker optimus har mycket snyggare homescreen, kan man fixa någon liknande på Samsungen?

Permalänk
Medlem

NFC kommer ju komma ut på minneskort inom en snar framtid.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

NFC kommer ju komma ut på minneskort inom en snar framtid.

mer info om det tack!
Om det stämmer så kan man ju köpa sgs2 direkt den kommre ut i stället för att eventuellt behöva vänta några månader till.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 09tomlin:

Jag hade ju tänkt beställa en SGS 2 från Tele2 med Smart innan 17/5 eftersom det är 99kr/mån (Ord. 169kr/mån) i 6 månader då. Men jag vill gärna ha NFC och det verkar ju inte komma nu? Någon information om när det kommer en version med NFC?

vafan har jag gjort!? beställde igår kväll sgs2 från Tele2 med kompis surf för 89 kr månaden... så jag kunde med andra ord ha fått ett mycket bättre abonnemang för 10 kr mer i månaden ? :S
Men hur länge gäller det med 99kr/mån? går det över till 169kr/mån efter ett visst antal månader?

Jag borde ju fortfarande kunna byta.. jag har ju ångerrätt...

Edit: Hittade info om smart abonnemanget och där stod att det var sänkt till 99 kr/månaden under första halvåret. Ska nog ringa å se till att jag får det bytat till smart abonnemanget och sen bytar jag efter 6 månader till kompis surf.

Permalänk
Medlem

Tror ni man fortfarande har chans att få den på releasen om man beställer nu eller är allt uppbokat? Var bör man beställa? Funderar på att vänta tills Expert får i lager då jag får billigast där med en rabattcheck, men det vet man ju inte när det blir. Man kan dessutom inte boka där. Hmm.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raditz:

Är inte så haj på dessa nya smartphones med såg en artikel http://www.engadget.com/2011/05/03/lg-optimus-black-vs-galaxy... och tycker optimus har mycket snyggare homescreen, kan man fixa någon liknande på Samsungen?

Ja man kan byta utseende rejält!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Enligt Prisjakt så ska Televaruhuset hade Galaxy S2 i lager redan nu. Låt mig tvivla...

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=srGxqfmTPlY

Swedroid testar webbläsaren, jmf. med arcen.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Teles erbjudande på S2an är över och alla telefoner från första leveransen är redan slut, nästa runda kommer in v.21

http://webbutiken.tele2.se/Kop-ny-mobil/samsunggalaxys2i9100/...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Teles erbjudande på S2an är över och alla telefoner från första leveransen är redan slut, nästa runda kommer in v.21

http://webbutiken.tele2.se/Kop-ny-mobil/samsunggalaxys2i9100/...

aj då.
är det sånt riv efter den
undrar om man kan ringa expert och be dom lägga undan en till en. dåligt att man inte kan förhandsboka den på deras sida >.<

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

aj då.
är det sånt riv efter den
undrar om man kan ringa expert och be dom lägga undan en till en. dåligt att man inte kan förhandsboka den på deras sida >.<

Mailade expert och frågade när de skulle få den i lager. verkade inte helt ljust:

Vi väntar fortfarande på den här. Den är lite försenat verkar det som så därför kan jag inte ge dig något definitivt datum. Det du kan göra är att hålla koll på hemsidan, när köpknappen är grön så betyder det att varan har kommit in i lager.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Mailade expert och frågade när de skulle få den i lager. verkade inte helt ljust:

Vi väntar fortfarande på den här. Den är lite försenat verkar det som så därför kan jag inte ge dig något definitivt datum. Det du kan göra är att hålla koll på hemsidan, när köpknappen är grön så betyder det att varan har kommit in i lager.

så dom har inte enns ett uppskattat datum att ge ut?
som du säger, ser inte alls ljust ut.
Dom som hade i sitt system 1maj innan XD och nu vet dom inte när dom får in den...

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Blev lite orolig när CDON ändrade sitt datum till 26 maj. Så jag mailade och fick detta svar:

"Hej,

Din telefon kommer levereras till dig den 12 Maj då du förhandsbokat denna så pass tidigt."

För övrigt går det att få den tidigare om man är desperat (dyrt från utlandet), se denna tråd:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=41284

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Blev lite orolig när CDON ändrade sitt datum till 26 maj. Så jag mailade och fick detta svar:

"Hej,

Din telefon kommer levereras till dig den 12 Maj då du förhandsbokat denna så pass tidigt."

För övrigt går det att få den tidigare om man är desperat (dyrt från utlandet), se denna tråd:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=41284

"Hej alla Swedroidvänner.

Det är med stort intresse vi följer era diskussioner och teorier kring leveransdatum av SGS II. Vi förstår att ni alla vill ha denna fantastiska produkt levererad omgående men ni får ge er till tåls några dagar till.

Detta gäller för stunden.
telefonen har releasedatum den 12:e. detta betyder att ingen i Sverige kommer leverera en SGSII innan dess såvida den inte är importerad.

Hela första batchen är slutsåld.

Har man beställt av CDON före den 3:e Maj kommer telefonen levereras den 12:e. Alla beställningar gjorda efter den 3:e levereras (som det ser ut nu) den 26:e.

Oavsett vad som sagts av vår kundservice tidigare är det detta som gäller. Vi har över 100 kundservicemedarbetare varav många är timanställda vilket tyvärr gör att det slinker ut felaktig information ibland.

Mvh
inköparna på CDONs mobilavdelning
__________________
CDON.COM - Så mycket. För så lite. "

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlliBoss:

Edit: Hittade info om smart abonnemanget och där stod att det var sänkt till 99 kr/månaden under första halvåret. Ska nog ringa å se till att jag får det bytat till smart abonnemanget och sen bytar jag efter 6 månader till kompis surf.

Kan man byta abonnemang hur som helst? Trodde man var låst till det man tecknar.

Permalänk
Medlem

Ringde precis expert i karlshamn och frågade om när den kan tänkas komma in.
Han sa att dom inte har fått något datum eller leveransbesked av samsung ännu.
Han sa även att det inte fanns någon risk/orsak att den skulle bli försenad heller.
Dom skulle ha den inne till senast den 12 misstänkte han, kanske till och med lite tidigare men han kunde inte lova något.

Så jag förbokade en hos dom så dom ringer mig så fort dom har fått in dom i lager (ingen aning om priset på den dock ^^ )

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Komplett.se verkar ha en leverans på runt 200 mobiler inkommande den 10e. Har bokat där själv i alla fall. Så far man fan lite bra service också...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klauzer:

Kan man byta abonnemang hur som helst? Trodde man var låst till det man tecknar.

Det beror helt på vad det är för abonnemang man tecknar.
jag har tagit abonnemang med 0 månaders bindningstid och utan avbetalning. nackdelen är då att mobilen blir lite dyrare typ 300 kr i mitt fall. Sen är där också någon uppsägningstid på 3 månader, men jag vet inte om det gäller även när man har tagit utan bindningstid

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlliBoss:

Det beror helt på vad det är för abonnemang man tecknar.
jag har tagit abonnemang med 0 månaders bindningstid och utan avbetalning. nackdelen är då att mobilen blir lite dyrare typ 300 kr i mitt fall. Sen är där också någon uppsägningstid på 3 månader, men jag vet inte om det gäller även när man har tagit utan bindningstid

Uppsägningstid har du alltid.
bindningstid inebär att du inte kan säga upp ditt abonemang och få det uppsagt under denna tid.
skulle du nu säga upp det och verkligen bli av med det så får du köpa lös det för motsvarande månadskostnader som är kvar på din period.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Komplett.se verkar ha en leverans på runt 200 mobiler inkommande den 10e. Har bokat där själv i alla fall. Så far man fan lite bra service också...

klippte också en därifrån. sitter några hundra m från deras pickup-center, så förhoppningsvis så får man den asap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Ringde precis expert i karlshamn och frågade om när den kan tänkas komma in.
Han sa att dom inte har fått något datum eller leveransbesked av samsung ännu.
Han sa även att det inte fanns någon risk/orsak att den skulle bli försenad heller.
Dom skulle ha den inne till senast den 12 misstänkte han, kanske till och med lite tidigare men han kunde inte lova något.

Så jag förbokade en hos dom så dom ringer mig så fort dom har fått in dom i lager (ingen aning om priset på den dock ^^ )

Låter ju trevligt. Om priset är samma som på hemsidan så är det iaf 5249kr. Ska nog ta mig ut till expert och fråga lite.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Låter ju trevligt. Om priset är samma som på hemsidan så är det iaf 5249kr. Ska nog ta mig ut till expert och fråga lite.

Kan ju hoppas på att jag får det priset då eller inte allt för mycket mer
berätta gärna om ditt besök och vad du får veta. Hade vart roligt att få det dom berättade i karlshamn bekräftat.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

NFC kommer ju komma ut på minneskort inom en snar framtid.

Mer info om detta vore intressant!

Skrivet av OlliBoss:

vafan har jag gjort!? beställde igår kväll sgs2 från Tele2 med kompis surf för 89 kr månaden... så jag kunde med andra ord ha fått ett mycket bättre abonnemang för 10 kr mer i månaden ? :S
Men hur länge gäller det med 99kr/mån? går det över till 169kr/mån efter ett visst antal månader?

Jag borde ju fortfarande kunna byta.. jag har ju ångerrätt...

Edit: Hittade info om smart abonnemanget och där stod att det var sänkt till 99 kr/månaden under första halvåret. Ska nog ringa å se till att jag får det bytat till smart abonnemanget och sen bytar jag efter 6 månader till kompis surf.

Ja precis, det gäller dom första 6 månaderna, sen är det 169kr/mån som gäller. Men jag ska nog bara ta 12 månaders bindningstid och se hur abonnemanget är och se om jag ska behålla det eller byta till något annat efter

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlliBoss:

vafan har jag gjort!? beställde igår kväll sgs2 från Tele2 med kompis surf för 89 kr månaden... så jag kunde med andra ord ha fått ett mycket bättre abonnemang för 10 kr mer i månaden ? :S
Men hur länge gäller det med 99kr/mån? går det över till 169kr/mån efter ett visst antal månader?

Jag borde ju fortfarande kunna byta.. jag har ju ångerrätt...

Edit: Hittade info om smart abonnemanget och där stod att det var sänkt till 99 kr/månaden under första halvåret. Ska nog ringa å se till att jag får det bytat till smart abonnemanget och sen bytar jag efter 6 månader till kompis surf.

För att du ska kunna ta del av detta måste du binda dig 18 eller 24 månader så du kan inte säga upp det efter 6 månader och bara utnyttja dem.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Kan ju hoppas på att jag får det priset då eller inte allt för mycket mer
berätta gärna om ditt besök och vad du får veta. Hade vart roligt att få det dom berättade i karlshamn bekräftat.

Jo det hoppas jag också, har en rabattcheck på 5% dessutom, inte mycket men några hundralappar

Jag var ute och frågade. Det han sa var att som det såg ut nu skulle leverantören få in dem 9-10 maj så 12 stämmer bra. Har även jag bokat ett ex nu! Bara att vänta, sålde min iphone och skickade den idag så nu har jag en Nokia 3510i. Vore INTE kul med en försening

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Jo det hoppas jag också, har en rabattcheck på 5% dessutom, inte mycket men några hundralappar

Jag var ute och frågade. Det han sa var att som det såg ut nu skulle leverantören få in dem 9-10 maj så 12 stämmer bra. Har även jag bokat ett ex nu! Bara att vänta, sålde min iphone och skickade den idag så nu har jag en Nokia 3510i. Vore INTE kul med en försening

Kanoners
hoppas för din skull att det inte blir en försening då ^^
jag sitter i alla fall kvar med min HD2, så inte helt illa ändå ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

En dags färsk video review
http://www.youtube.com/user/samjpullen#p/u/0/9UhSL7yaSCI

Verkar inte bli några förseningar, däremot så har många operatörer/affärer sålt slut på deras första leverans som kommer den 12e. Nästa leverans kommer in i slutet av maj, ca 26e maj.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

En dags färsk video review
http://www.youtube.com/user/samjpullen#p/u/0/9UhSL7yaSCI

Verkar inte bli några förseningar, däremot så har många operatörer/affärer sålt slut på deras första leverans som kommer den 12e. Nästa leverans kommer in i slutet av maj, ca 26e maj.

Älskar dialekten
anywho, roligt att höra att inga förseningar är att vänta
tur jag plockat en på expert nu då i och med att man inte kan "förboka" där.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt