800 och 900mb cd-skivor

Permalänk

800 och 900mb cd-skivor

Jag har en ny A-open 40x brännare sen köpte jag ett pack med 800 mb skivor och ett pack 900 mb men när jag ska bränna så går det inte, det står att det inte får plats. Vad tusan ska jag göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ehm.. jag trro det bara är PlexWriter.. dom har gjort 2 modeller som klarar 800/900 .. 99minuters skivor.. det är inte säkert att din brännare klarar sånna skivor =/ .. finns säkert fler än dom jag skrev som klarar det.. men det är bara ett fåtal..

EDIT: Det kan hända att din brännare klarar det.. jag är osäker.. men då måste du ställa in programmet.. "OverBurn" ? Rätta mig om jag har fel.. är inte säker..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Overburn

Har en hel lista med info hängade på jobbet. Kan kika url'en under morgondagen och återkomma med den.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Aopen 40 x brännare stödjer ända upp till 99.05 Min bränning

http://www.disc4you.de/news/99min.html#4

Om du ska bränna så mycket så måste du t.ex köra med Nero.
Sedan ändrar du inställningarna där till:

File - Preferences - Expert Features (klicka i rutan Enable Overburn" Ändra sedan Maximum CD Lenght till 99 - 05 - 0

Sedan när du bränner se till att du väljer "Disk-At-Once" Inte "Track-At-One" i Write Menthod fönstret som du får upp när du ska välja speed m.m i bräningen när du ska bränna...

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)