Samsung uppdaterar till Android 2.3

Permalänk
Melding Plague

Samsung uppdaterar till Android 2.3

Efter mycket om och men rullar koreanska Samsung ut Android 2.3 "Gingerbread" för en uppsjö telefoner och surfplattan Galaxy Tab.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag som inte ens får Kies att hitta min SGS -.-

Permalänk
Medlem

Och här har man suttit på 2.3.3 ett tag med HTC Legend.. :> Custom ROM <3

Permalänk

Nu förstår jag inte riktigt, 2.3.3 har ju varit tillgänglig ett bra tag via Kies, ung sedan 15 april? Rätta mig om jag har fel men jag kunde allafall uppdatera innan Sweclockers kom med denna nyhet

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Hedersmedlem

Märker en betydlig skillnad i hastighet på min Galaxy S sedan jag uppdaterade häromdagen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

Nu förstår jag inte riktigt, 2.3.3 har ju varit tillgänglig ett bra tag via Kies, ung sedan 15 april? Rätta mig om jag har fel men jag kunde allafall uppdatera innan Sweclockers kom med denna nyhet

Samsung var tvungna att dra tillbaka sin första uppdatering med 2.3.3 av någon anledning och de släppte en ny för någon vecka sedan (eller var det två?).

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av LessIsMoore:

Nu förstår jag inte riktigt, 2.3.3 har ju varit tillgänglig ett bra tag via Kies, ung sedan 15 april? Rätta mig om jag har fel men jag kunde allafall uppdatera innan Sweclockers kom med denna nyhet

Samsung rullade ut en uppdatering för Galaxy S den 16:e april, men drog tillbaka mjukvaran den 19:e. Nu försöker de igen, den här gången för fler enheter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Konstigt... uppdaterade min Galaxy S för runt en vecka sedan och har 2.3.3

Permalänk
Medlem

dags för 2.3 till optimus 2x tycker jag..

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Skrivet av kangaz:

dags för 2.3 till optimus 2x tycker jag..

De borde skita i 2.3 o satsa all in på 2.4 sekunden skiten släpps

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Samsung rullade ut en uppdatering för Galaxy S den 16:e april, men drog tillbaka mjukvaran den 19:e. Nu försöker de igen, den här gången för fler enheter.

Ok, tack för svaren

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Drygt att det är så segt med uppdateringar hos tillverkare...om man kör Nexus får man ju senaste direkt?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Jag måste säga att jag blir lite irriterad på alla dessa tillverkare som fördröjer den riktiga lanseringen av nya Androiduppdateringar, och att Google inte gör det lättare för dem att släppa dem till tillverkarnas telefoner direkt. Jag menar, vad sysslar dem med alla dessa månader av väntan på 2.2/2.3 o.s.v

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

De borde skita i 2.3 o satsa all in på 2.4 sekunden skiten släpps

eller så släpper dom lite uppdateringar mycket oftare, typ en gång i månaden!

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Jag upplever att min Galaxy S blev rappare av uppdateringen. (uppdaterade för ~1 vecka sedan)
Dock så upplever jag även att den drar bra mycket mer ström, tvärt emot vad flera användare rapporterat på diverse sidor. Den håller bara precis över ett dygn, då jag knappt gör någonting alls med telefonen.

Jag har kontrollerat vad för program jag har i bakgrunden, det är knappt någonting. Använder advanced task killer och en batteri widget. (har prövat avaktivera sistnämnda, ingen större skillnad i batteritid)

Edit: Jag har 3g & wlan avslaget för det mesta, ingen gps aktiverad heller. (använder telefonen på precis samma sätt som jag gjorde med föregående version)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Jag upplever att min Galaxy S blev rappare av uppdateringen. (uppdaterade för ~1 vecka sedan)
Dock så upplever jag även att den drar bra mycket mer ström, tvärt emot vad flera användare rapporterat på diverse sidor. Den håller bara precis över ett dygn, då jag knappt gör någonting alls med telefonen.

Jag har kontrollerat vad för program jag har i bakgrunden, det är knappt någonting. Använder advanced task killer och en batteri widget. (har prövat avaktivera sistnämnda, ingen större skillnad i batteritid)

Edit: Jag har 3g & wlan avslaget för det mesta, ingen gps aktiverad heller. (använder telefonen på precis samma sätt som jag gjorde med föregående version)

Vad har du för sleep policy på wifi (Settings -> Wireless -> Wifi settings -> Advanced)? Ska stå på "Never" för att undvika en bugg i 2.3.3.
Använder du Latitude? Latitude kan göra att Maps drar ganska mycket även om man inte har startat det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phrusher:

Vad har du för sleep policy på wifi (Settings -> Wireless -> Wifi settings -> Advanced)? Ska stå på "Never" för att undvika en bugg i 2.3.3.
Använder du Latitude? Latitude kan göra att Maps drar ganska mycket även om man inte har startat det själv.

Jag har sleep policy på "never" (tack för tipset, hade inte noterat detta innan)
Latitude är ingenting jag använder mig utav heller.

Tack för snabbt svar Phrusher, det uppskattas!

Permalänk
Avstängd

Uppdaterade min Galaxy Tab för några dagar sedan och jäklar vilken skillnad det blev. Nu är den både snabbare och mer responsiv.

Permalänk
Medlem

Har laddat ner det nu och jag märkte direkt skillnad hur bra det flöt på internet, gött!

Jag hade dock en del problem med att få kies att funka men följde råden i denna tråd så löste det sig! http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=587966

Visa signatur

<i5 750 2,67> <MSI Geforce GTX 560 Ti"> <MSI P55 GD65> <Corsair 4 Gb> <Cooler Master 690 II Adv.> <Fractal Design Tesla 550 W>

Permalänk
Medlem

HTC lanerade denna uppdatering för länge sedan och konstigt nog så kom ingen nyhet om det på sweclockers...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Orici:

HTC lanerade denna uppdatering för länge sedan och konstigt nog så kom ingen nyhet om det på sweclockers...

SweClockers huvudområde är inte mobiltelefoner, därför blir rapporteringen sporadisk.
I det här fallet var det mest intressanta att Galaxy Tab fick Gingerbread. Vi försöker rapportera i alla fall hyfsat om vad som händer på surfplattefronten, det smälter ihop med området bärbara datorer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

SweClockers huvudområde är inte mobiltelefoner, därför blir rapporteringen sporadisk.
I det här fallet var det mest intressanta att Galaxy Tab fick Gingerbread. Vi försöker rapportera i alla fall hyfsat om vad som händer på surfplattefronten, det smälter ihop med området bärbara datorer.

Jag tycker du borde använda din tidningsmakt till o pressa LG o få en ETA på samma release.

Visa vad en Sweclockersjournalist kan göra nu!

Vi tror på dig.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lösbonde:

Jag tycker du borde använda din tidningsmakt till o pressa LG o få en ETA på samma release.

Visa vad en Sweclockersjournalist kan göra nu!

Vi tror på dig.

Hade varit mer imponerande att se vad Emil INTE kan göra.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]