Corsair lanserar Force 3 med Sandforce SF-2200

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar Force 3 med Sandforce SF-2200

Den påkostade kontrollerkretsen Sandforce SF-2200 dyker upp i tre nya SSD-enheter från Corsair.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser fram mot det kommande SSD-testet här på Swec.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk

Trevligt. Om priset hamnar runt 2000:- vid lansering för 120GB så är det ju riktigt bra pris för en SSD i denna klass, sen kommer säkerligen priset sjunka ännu lägre efter några veckor/månader på marknaden. Kanske blir ett köp av 120GB varianten

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Trevligt blir nog denna istället för en ocz

Permalänk
Medlem

Kommer priset hamna på 1999:- kan jag inte se någon anledning att köpa Vertex 3.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Maximal höjd, pajjar den om man är i ett flygplan som tappar trycket eller vadå? Verkar inte va särskilt robust hur som helst. Eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mums! Den kan nog bli bra i nästa bygge... Förutsatt då att den håller vad den lovar, men det får vi väl se när SC's SSD-test kommer *host host*.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Om jag ser rätt så presterar denna bättre än OCZ's vilket är mycket konstigt, för att OCZ har ett speciellt avtal med Sandforce om att deras SSD's ska få en bättre firmware som presterar högre. Det är därför deras var först ut på marknaden också.

Så ?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Om jag ser rätt så presterar denna bättre än OCZ's vilket är mycket konstigt, för att OCZ har ett speciellt avtal med Sandforce om att deras SSD's ska få en bättre firmware som presterar högre. Det är därför deras var först ut på marknaden också.

Så ?

Så Corsair ljuger som alla andra

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Trevligt, verkar faktiskt vara ett bättre val än Vertex 3 kanske?
Får väl se om Swec's stora SSD test kommer nån gång, börjar bli riktigt trött på att vänta i evigheter. Sist ni snackade om att det var på G var väl i slutet av februari tror jag?
När kommer det egentligen? Dom flesta modellerna som ni själva sagt att ni väntat på (Intel 3 serien, Vertex 3 osv.) har ju redan lanserats, vad är det som tar sån tid?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Trevligt, verkar faktiskt vara ett bättre val än Vertex 3 kanske?
Får väl se om Swec's stora SSD test kommer nån gång, börjar bli riktigt trött på att vänta i evigheter. Sist ni snackade om att det var på G var väl i slutet av februari tror jag?
När kommer det egentligen? Dom flesta modellerna som ni själva sagt att ni väntat på (Intel 3 serien, Vertex 3 osv.) har ju redan lanserats, vad är det som tar sån tid?

Om du missat det från fredagspanelen så är dom mitt uppe i en total kontorsflytt, så jag tror grabbarna har lite att göra just nu

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Tur jag inte köpte Vertex 3..hoppas denna "sopar mattan" med Vertex 3
550mb/s MUMS

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Om du missat det från fredagspanelen så är dom mitt uppe i en total kontorsflytt, så jag tror grabbarna har lite att göra just nu

Jo förviss. Skulle dock sitta fint om det dök upp innan juni

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Skulle vara kul att se 120GB-versionen av denna i ett test mot Vertex 3 Max-IOPS 120GB då det är väll de versionerna som intresserar flest. På pappret så vinner ju denna men innan jag köper så vill jag se riktiga siffror i test. Funderar ju själv på V3MI 120GB men får se hur denna presterar först.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Kommer denna kosta ca 2k vid lansering så blir det vänta tills tester har kommit ut och se om det är något problem med dom, om inte, är det här ett givet köp. Är så trött på min mekaniska systemdisk nu.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Hjälpsam

Vad jag ser så är det än så länge Alina och Komplett som har lagt upp den, 1995:- Ser mumma ut

När SATA 6Gb/s interfacet kom var det många som tyckte "vad skall vi med så snabbt till". Själv kände jag att det var ett år eller två innan man når taket på den hastigheten... Och nu är vi nästan där.

PCI-E, ny SATA standard eller Raid0 för märkbart mer prestanda än denna disken.

Insane vad SSD har gått framåt de senaste åren... Äntligen!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Antagligen är den också sämre än c300 (128/256) och m4(128).

Permalänk
Medlem

SKIT också jag som bor på 3050meters höjd!! inget för mig då.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så ska det här vara Force GT? Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Maximal höjd, pajjar den om man är i ett flygplan som tappar trycket eller vadå? Verkar inte va särskilt robust hur som helst. Eller är jag ute och cyklar?

Inte nödvändigtvis, men troligen är det den altitud som är testad, och därmed även den som kan garanteras.

Permalänk

Skulle vara otroligt bra om man kunde få en hint om hur länge det är kvar till SSD-testet kommer ut.

Typ, vi har inga planer på att påbörja ssd-testandet atm pga andra jobb, vi håller just nu på att vänta på en sista modell som beräknas komma in * sedan börjar vi testa.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Holypalaswe:

Skulle vara otroligt bra om man kunde få en hint om hur länge det är kvar till SSD-testet kommer ut.

Typ, vi har inga planer på att påbörja ssd-testandet atm pga andra jobb, vi håller just nu på att vänta på en sista modell som beräknas komma in * sedan börjar vi testa.

Det kommer när vi har tillräckligt många modeller för att göra ett vettigt test. Just nu väntar vi in de färdiga versionerna av SF-2200, sen kör vi igång.

Att sitta och testa enstaka modeller känns inte lika meningsfullt som ett jämförande test där de intressantaste varianterna på marknaden är med.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Det kommer när vi har tillräckligt många modeller för att göra ett vettigt test. Just nu väntar vi in de färdiga versionerna av SF-2200, sen kör vi igång.

Att sitta och testa enstaka modeller känns inte lika meningsfullt som ett jämförande test där de intressantaste varianterna på marknaden är med.

Ska bli intressant att se, det skulle vara kul att se ett stort test med olika SATA III-modeller, det skulle även vara kul hur det billigare SATA III-modellerna på lägre lagringskapacitet presterar i jämförelse med de SATA II-modeller i samma prisklass, och då menar jag realworld-prestanda och inte sekventiella skrivningar i ett test, för hur ofta skriver man stora filer till en SSD.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Skulle vara lite skojigt ifall ni kunde testa sandforcen i en tryckkammare för att simulera användning i ett flygplan.

Permalänk

Va f*n är det som gör att den bara får användas på 3000 meter och under?
Har samma sak på min iphone och det skulle ju i så fall innebära att flygplans läget blir värdelöst eftersom man inte enligt Apple/Corsair får ha den påslagen på flygplan eller om man bor i alperna:P

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Det kommer när vi har tillräckligt många modeller för att göra ett vettigt test. Just nu väntar vi in de färdiga versionerna av SF-2200, sen kör vi igång.

Att sitta och testa enstaka modeller känns inte lika meningsfullt som ett jämförande test där de intressantaste varianterna på marknaden är med.

Kan ni göra ett test med 4k random read qd1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedDotFire:

Va f*n är det som gör att den bara får användas på 3000 meter och under?
Har samma sak på min iphone och det skulle ju i så fall innebära att flygplans läget blir värdelöst eftersom man inte enligt Apple/Corsair får ha den påslagen på flygplan eller om man bor i alperna:P

Kanske något som är tryckkänsligt, dock spelar det ingen roll i ett flygplan då man sitter i en tryckkammare.

Permalänk

Med tanke på priset på de här så skulle man kanske förvänta sig ett mera exklusivt utseende?
Intels diskar ser ju mer lyxiga ut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur tror denna stor sig emot Vertex 3 Max IOPS. Ska lägga en beställning, frågan är denna eller Vertex 3. Någon son har mer koll på detta?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE