Snyggaste - Roligaste FPS-spelen

Permalänk

Snyggaste - Roligaste FPS-spelen

Hej Alla!

Har precis beställt ny dator från Inet ( i7 2600K 3,4GHz, GTX 580)

Vilka singelplayer FPS spel kan ni tipsa om? Även äldre spel som jag missat ända sedan BF2.

Det jag är ute efter är singelplayerspel som bara ska ses för att de är snygga och spel med roligaste action.

Vilka butiker brukar vara bra att beställa från?

Visa signatur

[Silverstone Raven RV02-E White] [i7 2600K 3,4GHz] [GTX 580 OC] [8GB 1600MHz] [OCZ SSD Agility 3 120GB] [Asus Xonar Essence STX] [Corsair AX 850W]

"All matter is merely energy condensed to a slow vibration. We are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves"

Permalänk
Medlem

Metro 2033 och Crysis är de enda jag kan komma på just nu
Köper alla mina spel från webhallen.

Visa signatur

Gaming: | R7 5700X | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Musik: Macbook Air M2 | FR Scarlet 18i8 | Logic Pro 11 |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Skaffa Real lifesis mod och ultra resolution textures till crysis så har du ett ganska roligt spel med den bästa grafiken som går att få. Metro 2033 och Crysis 2 är annars snygga och bra spel - framförallt det förstnämnda.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk

Tack för tipsen!

Webahllen Inkorg hittills:

Metro 2033 - The Last Refuge - 95kr
Crysis 2 - 299kr
Crysis - Maximum Edition - 99kr
Shogun II (2) - Total War - 259

Fler förslag?

Visa signatur

[Silverstone Raven RV02-E White] [i7 2600K 3,4GHz] [GTX 580 OC] [8GB 1600MHz] [OCZ SSD Agility 3 120GB] [Asus Xonar Essence STX] [Corsair AX 850W]

"All matter is merely energy condensed to a slow vibration. We are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves"

Permalänk

Hitta en till jag inte provat:

Far Cry 1 + 2 - Collection - 49kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gillar COD kampanjerna väldigt mkt. Till och med world at war va bra!
Modern warfare 1 och 2 är väl de roligaste kampanjerna enligt mig.

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnotherGamer:

Tack för tipsen!

Crysis 2 - 299kr

Fler förslag?

call of duty? inte det mest krävande spelet men det är roligt! sen har du ju battlefield.

Permalänk

-Dragon Age 1&2 (RPG 3rd-PS)
-Mass Effect 1&2 (RPG 3rd-PS)
-CODMW 1&2. (FPS)
-COD Black Ops (FPS)
-BF bad company 2. (FPS)

COD för singleplayer, BFBC2 för både single och multiplayer.

EDIT: Dark messiah of might and magic (RPG-FPS), grymt bra spel i source-motorn, brutalt med härlig lemlästning.

Permalänk
Skrivet av AnotherGamer:

Hitta en till jag inte provat:

Far Cry 1 + 2 - Collection - 49kr

Call Of Juarez; Bound in blood är ganska snyggt och riktigt kul stundtals : ) Du verkar ha räknat upp alla "bra" titlar redan, men vänta tills RAGE och BF3 släpps, då jävlar : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doedsmaskinen:

Call Of Juarez; Bound in blood är ganska snyggt och riktigt kul stundtals : ) Du verkar ha räknat upp alla "bra" titlar redan, men vänta tills RAGE och BF3 släpps, då jävlar : )

Du får inte glömma Skyrim, Deus Ex, Fable 3, Mass Effect 3, Rage osv. Far Cry 3 lär väl se rätt bra ut med

Permalänk
Skrivet av Fr0z64:

Du får inte glömma Skyrim, Deus Ex, Fable 3, Mass Effect 3, Rage osv. Far Cry 3 lär väl se rätt bra ut med

Och CODMW3.

Permalänk
Medlem

medel of honor har en bra sp men håll dig borta från mp;)
edit nu höll jag på att glöma http://cdon.se/spel/portal_2-10812361 troligen det roligaste sp spelet ever

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

edit nu höll jag på att glöma http://cdon.se/spel/portal_2-10812361 troligen det roligaste sp spelet ever

Portal är grymt bra ja, dock bör man nog köra igenom 1an först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Portal är grymt bra ja, dock bör man nog köra igenom 1an först.

ja det är nog bäst storyn kan bli svår annars. han får köpa båda

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnotherGamer:

Tack för tipsen!

Crysis 2 - 299kr

Fler förslag?

Ser att du bor i Lund, eller det står så iaf. Men iaf Webhallen finns även i Malmö. Så har de spelen i lager där, så slipper man ju porto, tror även man kan hämta ut i butiken men har de inte de i lager kan de ju ta någon dag. Själv brukar jag köpa mina spel där då jag pluggar i Lund, studentbusskortet betalar jag ju redan för så det är ganska nice.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

-Dragon Age 1&2 (RPG 3rd-PS)
-Mass Effect 1&2 (RPG 3rd-PS)
-CODMW 1&2. (FPS)
-COD Black Ops (FPS)
-BF bad company 2. (FPS)

COD för singleplayer, BFBC2 för både single och multiplayer.

EDIT: Dark messiah och might and magic (RPG-FPS), grymt bra spel i source-motorn, brutalt med härlig lemlästning.

Där är några till, tack!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av AnotherGamer:

Där är några till, tack!

Duke Nukem forever släpper om någon vecka, detta lär bli ett roligt, överbrutalt halv-indie-shooter.

EDIT: Några till, GTA IV+EFLC, L.A Noire, Mafia II, FEAR 1&2.

Permalänk
Skrivet av Eltarion:

Ser att du bor i Lund, eller det står så iaf. Men iaf Webhallen finns även i Malmö. Så har de spelen i lager där, så slipper man ju porto, tror även man kan hämta ut i butiken men har de inte de i lager kan de ju ta någon dag. Själv brukar jag köpa mina spel där då jag pluggar i Lund, studentbusskortet betalar jag ju redan för så det är ganska nice.

Det tar ungefär 10 dagar innan jag får min dator från Inet så jag har tid att vänta på beställning.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av upl8447:

MoH är ett måste.. men vad är mp?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Doedsmaskinen:

Call Of Juarez är billigt kan stoppa med et också.. Gillar westerntemat.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Fr0z64:

Skyrim är en av anledningarna till att jag betsällt ny dator. Gillade Oblivion mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnotherGamer:

MoH är ett måste.. men vad är mp?

multiplayer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bulletstorm. Det är fantastiskt snyggt, både grafikmässigt och designmässigt. Våldsamt värre - du samlar poäng till uppgraderingar genom att avrätta fienderna på så brutala vis du kan och ju svårare kombinationer du gör desto mer poäng. Sparka in folk att spetsas på kaktusar är förvånansvärt tillfredställande.

Storyn är ingen överraskande upplevelse, men det spelar inte så stor roll för det är en jävla pulshöjare till resa mot slutet.

Permalänk

Tack för tipsen. Gjorde denna beställning:

Call of Duty - Black Ops - 349 kr
Civilization V (5) - Game of the Year Edition - 229 kr
Colin McRae Rally - DiRT 2 - 99 kr
Crysis 2 - 299 kr
Crysis - Maximum Edition - 99 kr
Far Cry 1 + 2 - Collection - 49 kr
Medal of Honor - 99 kr
Metro 2033 - The Last Refuge - 95 kr
Shogun II (2) - Total War - 259 kr

Tror inte jag behöver använda solskyddsfaktor i sommar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av AnotherGamer:

Tack för tipsen. Gjorde denna beställning:

Call of Duty - Black Ops - 349 kr
Civilization V (5) - Game of the Year Edition - 229 kr
Colin McRae Rally - DiRT 2 - 99 kr
Crysis 2 - 299 kr
Crysis - Maximum Edition - 99 kr
Far Cry 1 + 2 - Collection - 49 kr
Medal of Honor - 99 kr
Metro 2033 - The Last Refuge - 95 kr
Shogun II (2) - Total War - 259 kr

Tror inte jag behöver använda solskyddsfaktor i sommar

Trots kritiken så är också Empire och Napoleon Total War också bra spel i min mening, även om Shogun 2 nog är bättre. Empire och Napoleon går nog få tag på relativt billigt nu.

Permalänk

Lara Croft: Guardian of Light ifall du gillar Diablo serien.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Trots kritiken så är också Empire och Napoleon Total War också bra spel i min mening, även om Shogun 2 nog är bättre. Empire och Napoleon går nog få tag på relativt billigt nu.

Epire och Napoleon har jag redan, det var precis vad min gamla dator klarade av på låg upplösning, tycker gamplay i startegispel funkar bra utan högre upplösningar. Då spelar grafiken mer framträdande roll i FPS tycker jag, det är därför jag inte spelat senare FPS med min gamla dator.

Visa signatur

Permalänk

Alien Vs Predator (inofficiella 3:an) är också ett ganska bra lir! Det behåller sin läskiga natur från de äldre liren men med grymt snygg DX11 grafik, lemlästning och blod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smalband:

Bulletstorm. Det är fantastiskt snyggt, både grafikmässigt och designmässigt. Våldsamt värre - du samlar poäng till uppgraderingar genom att avrätta fienderna på så brutala vis du kan och ju svårare kombinationer du gör desto mer poäng. Sparka in folk att spetsas på kaktusar är förvånansvärt tillfredställande. Storyn är ingen överraskande upplevelse, men det spelar inte så stor roll för det är en jävla pulshöjare till resa mot slutet.

Tänkte också föreslå Bulletstorm. Väldigt snyggt, bra optimerat, megaslakt och kul att jaga skillshots.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Tänkte också föreslå Bulletstorm. Väldigt snyggt, bra optimerat, megaslakt och kul att jaga skillshots.

Vad jag hört så ska det vara väldigt dåligt optimerat till PC.