Permalänk

nytt budgetagg

Tjena, tänkte köpa en ny dator, vet inte vilket nätaggregat jag ska ha dock.. tittat på bl.a corsair CX 700w, vad säger ni?

Permalänk
Medlem

INTE CX!
Det vibrerar, ger coil whine, fläkten låter osv... Har ett själv, kan inte rekommendera det.
http://www.inet.se/artikel/6900363/xfx-core-edition-750w
Ta det istället om din budget tillåter, annars får någon annan hjälpa...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Först och främst vad är din budget på?
annars rekomenderar jag nätagget som felxi la upp!
hur mycket watt ska du ha?

Permalänk

runt 5-800, billigare desto bättre, men är xfx det bästa alternativet så.. 650-700w

Permalänk
Antielefant

Ja, tveklöst.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Permalänk

tack, beställer datorn senare ikväll, blir ett XFX

Permalänk
Medlem

har ett xfx core edition 750 watt själv och är helt klart nöjd xfx är ju byggd av sesonic som bland annat tillverkar corsairs agg (inte cx serien)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

VSG!
glad att jag kunde hjälpa dig
jag har ett xfx core xxx edition 750watt och jag kan bara säga WOW!

Permalänk

och så till nästa fråga, vad räcker 650w till? 560ti SLI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.Johnsson:

ja ett 650 agg skulle klara 560ti sli men då kommer agget att låta lite för att den jobbar nära sin max last

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

ja det räcker men ju mer desto bättre! jag rekomenderar 700w+

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.Johnsson:

Om du inte överklockar, ja.

EDIt: Varför lägga 800kr på nätagg och 4k på grafik? Känns lite dumsnålt tycker jag.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

SLI är en senare historia, kommer bara ha ett nu, kommer kanske inte ens köra SLI.. bara undrar om det går

Permalänk
Hedersmedlem

Finner det väldigt intressant att folk börjar rekommendera nätagg utan att veta vad det ska driva. Bra säljare är ni då iaf.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av A.Johnsson:

SLI är en senare historia, kommer bara ha ett nu, kommer kanske inte ens köra SLI.. bara undrar om det går

Satsa hellre på 750W-agget. Det är en alldeles för liten prisskillnad för att motivera ett mindre agg, särskilt då det innebär att man antagligen inte behöver byta agg bara för att man vill uppgradera datorn.

Större agg = bättre framtidssäkerhet = besparing i längden.

Min burk skulle säkert gå alldeles utmärkt på 750W (vet jag faktiskt att den gör, har ett XFX Core 750 i tjejens burk som drev den ett tag medan mitt AX850 var inne på garantin) men jag köpte fortfarande 850 för att ha lite mer spelrum till nästa uppgradering.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync