Senast redigerat
hej.
hade en hel del problem med datorn, så har suttit ett par timmar nu, plockat ur alla komponenter och genomsökt dem noggrant efter fel, även dragit om alla kablar etc. Det var ett jävla jobb, då man inte har det bästa chassit att arbeta i.
Hur som helst, nu när jag äntligen fått allt att flyta (verkar det som so far) så startar jag DxDiag för att kolla hårdvaran. Där står det:
Systemtillverkar: Saknas (brukade stå Msi)
Systemmodell: Saknas
Bios: Saknas
Processor: Saknas (4 CPUs)
Minne: 8192MB RAM
Växlingsfil: 2266 MB används, 14113MB Tillgängligt
Dx Version: DirectX
----------------
Ser jävligt skumt ut när det står 'saknas' ?
Jag har en AMD Phenom 2 x4 3.2 ghz 'black edt.' cpu.
Samma på 'bildskärm'
Processor, BIOS, tilvlerkar,e SAKNAS.
Hur är detta möjligt? Alla komponenter sitter i, garanterat. Har jag möjligen glömt en kabel till Moderkortet? Är inte särskilt kunnig inom området, detta var första gången jag byggde ihop en dator från grunden helt själv
Har för övrigt inte provat starta något spel etc.
Svar uppskattas!
update: force'ade aktivering av WMI i services.msc, nu kan jag se fullständig information i dxdiag/msinfo32
frågan som återstår är; vad är det som av-aktiverar mina windows tjänster i services.msc?
Provade köra MSINFO32. Får samma problem här:
' Information kan inte samlas in.
programvaran för windows management insturmentation kan inte användas. Vissa filer som krävs kanske saknas'
Jag har tidigare haft problem med datorn då flera windwos-tjänster stängs av och blockeras i services.msc
Detta är inte virusrelaterat utan något annat problem.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.