[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Nej, nu byter jag nog ändå tillbaks till Deepbit igen. I alla fall ett tag.

Edit: Nej, jag minar nog ändå kvar på Swepool, svårt att bestämma mig. xD

gör som en del andra gör, använd swepool sålänge du är hemma och kan övervaka datorn och använd en annan pool när du inte är hemma

Tills swepool permanent stabiliserats iaf

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Ett 6990 på posten nu :).... borde tillföra lite till poolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

gör som en del andra gör, använd swepool sålänge du är hemma och kan övervaka datorn och använd en annan pool när du inte är hemma

Tills swepool permanent stabiliserats iaf

Jo, det är ju en smart idé

Permalänk
Medlem

Dam it.... kan informera att det inte går att köra phoenix via remote desktop (RDP). Windows avaktiverar AMD drivrutinerna

Permalänk
Medlem

Kul grej, inte hört talas om förens nu. Reggat på både bitcoinpool och swepool.
Men kommer ingen vart då jag får PRC problem bara, hopps de kommer igång.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Dam it.... kan informera att det inte går att köra phoenix via remote desktop (RDP). Windows avaktiverar AMD drivrutinerna

Du kan ju testa köra via Logmein.com eller VNC istället för Windows egna mstsc.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

OTTO: Vilken miner, och vilka flaggor använder du?

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

En fråga som kanske redan besvarats:

Blir det ingen form av skatt eller liknande på ev. förtjänster man gör på detta? Eller typ vinst på valutakurser är inte det skattepliktigt?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

En fråga som kanske redan besvarats:

Blir det ingen form av skatt eller liknande på ev. förtjänster man gör på detta? Eller typ vinst på valutakurser är inte det skattepliktigt?

Hur och vad man ska betala skatt på det här är oklart, men jag föreslår att du ringer och frågar skatteverket så borde de kunna svara på frågan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite orolig nu. Valutan sjunker och sjunker verkar det som "/. Tror ni den bara kommer bli svagare eller kommer den bli starkare igen tror ni? Kanske att man ska sälja av hälften ungefär..?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Hur och vad man ska betala skatt på det här är oklart, men jag föreslår att du ringer och frågar skatteverket så borde de kunna svara på frågan.

Innan du når höjder som överstiger hobby verksamhet på 30.000 SEK då efter du mottagit pengarna till ditt Spar-konto/Paypal. Ska det deklareras som vanligt. Då ska du även tänka på att gärna spara kvitton, skulle omsättningen överstiga måste du registrera F-skattesedel.

Detta gäller än så länge endast då du börjar konsumera med dina Bitcoin's. Viktigt att bokföra den transaktionen då.
Tips: Ta endast ut 30K SEK per år..

Mer info nedan..
Köp, försäljning, spel m.m. på Internet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har just börja köra crossfire med Gigabyte HD5870. Den ena kortet ligger på 375mhash/s och det andra kortet är på 250mhash/s.

Vad ska jag göra för att det andra ska öka runt till 350+mhash? Jag ser även GPU1 kör bara i 600MHz. När GPU2 är på 935MHz.
Hur får jag GPU2 att öka till 915MHz?

EDIT: verkar gått till sig nu på nåt sätt

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Börjar bli lite orolig nu. Valutan sjunker och sjunker verkar det som "/. Tror ni den bara kommer bli svagare eller kommer den bli starkare igen tror ni? Kanske att man ska sälja av hälften ungefär..?

Samma här, man kanske ska skynda sig att sälja lite nu. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippE-:

Har just börja köra crossfire med Gigabyte HD5870. Den ena kortet ligger på 375mhash/s och det andra kortet är på 250mhash/s.

Vad ska jag göra för att det andra ska öka runt till 350+mhash? Jag ser även GPU1 kör bara i 600MHz. När GPU2 är på 935MHz.
Hur får jag GPU2 att öka till 915MHz?

EDIT: verkar gått till sig nu på nåt sätt

Aktiverat crossfire och kollat i t.ex. MSI Afterburner?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Aktiverat crossfire och kollat i t.ex. MSI Afterburner?

Crossfire är aktiverat och jag hittar båda korten i MSI Afterburner. Men nu verkar det funka som det ska. Har öven klockat lite nu och det ser bra ut Tack ändå.

Men är det nån som vet hur man fixar idle?

På min dator brukar det bli ibland att den börja idla, och jag såg nu också på andra datorn att ena grafikkortet idlade i nån sekund.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Nu sjuker ju priset per bitcoin snabbt som bara den, snart nere på 6 USD/BTC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippE-:

Crossfire är aktiverat och jag hittar båda korten i MSI Afterburner. Men nu verkar det funka som det ska. Har öven klockat lite nu och det ser bra ut Tack ändå.

På min dator brukar det bli ibland att den börja idla, och jag såg nu också på andra datorn att ena grafikkortet idlade i nån sekund.

Mitt kort brukar med idla på Swepool men inte på DeepBit, så antar att det är något fel med Swepool.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Mitt kort brukar med idla på Swepool men inte på DeepBit, så antar att det är något fel med Swepool.

Jag använder bitcoinpool.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippE-:

Bra tips är att dra ner MemoryClock så mycket du bara kan. Minskar ström- och värmeutveckling. Utan att det påverkar MHash/s negativt!

Då får du även mer utrymme för att klocka upp CoreClock ännu mer. Alla temps under 100C är ganska normalt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippE-:

Jag använder bitcoinpool.

Gör ett enkelt test och räkna vad du får ut om du använt dig av PPS (Pay per Share)

Antalet share du klarat * 0,00018432086325532 = XXX

Så jämför du med vad du fick från bitcoinpool från senaste rundan. Du lär säkert bli lätt förvånad! Det blev jag i alla fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag tröttnat, dedikerad server är beställd och jag har tänkt sätta upp denna i helgen. Jag kommer fortsätta köra servern jag har nu så ni som vill fortsätta stödja mig (trots att det inte är 100% uptime) kan göra det.

Edit: Om någon känner för att donera för att hjälpa mig betala de 300kr/mån som servern kostar så kan ni göra det till 18qDs91YFj13LtbE6uS8H5oxzVamLb4sA2

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Gör ett enkelt test och räkna vad du får ut om du använt dig av PPS (Pay per Share)

Antalet share du klarat * 0,00018432086325532 = XXX

Så jämför du med vad du fick från bitcoinpool från senaste rundan. Du lär säkert bli lätt förvånad! Det blev jag i alla fall.

jag blev förvånad då det inte stämde säkert att du fick siffrorna rätt?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Bra tips är att dra ner MemoryClock så mycket du bara kan. Minskar ström- och värmeutveckling. Utan att det påverkar MHash/s negativt!

Då får du även mer utrymme för att klocka upp CoreClock ännu mer. Alla temps under 100C är ganska normalt.

Har Memory Clock på 600MHz, men nu är det låst. Kan man ta bort spärren på MSI Afterburner på nåt sätt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

Ok, har sett att en hel del har haft problem med att få igång sin mining...

Här är mitt setup, har ni problem med eran nuvarande så kan ni prova att dra hem detta och följa instruktionerna, hoppas det hjälper!

Phoenix1.47 Done

*EDIT*

Lägger in länken ifråga i min signatur nu..
//DanneSvs

Du gav mig en idee med att leka lite i programmering som jag inte gjort på länge sedan några år.
Om någon tycker det är svårt att få igång Phoenix minern så är detta en grafisk lösning på problemet.

Funderar om jag ska utveckla den mera och göra det till ett helt "gui" så man kan se status för hela programmet m.m..

Hoppas den är till nytta för någon mvh

Bara att lägga i mappen där Phoenix är.
Phoenix .cmd Creator
Sedan när du gjort detta en gång ligger det en .cmd fil i din Phoenix mapp som du sedan kan köra nästa gång du vill starta Phoenix

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Nu har jag tröttnat, dedikerad server är beställd och jag har tänkt sätta upp denna i helgen. Jag kommer fortsätta köra servern jag har nu så ni som vill fortsätta stödja mig (trots att det inte är 100% uptime) kan göra det.

Edit: Om någon känner för att donera för att hjälpa mig betala de 300kr/mån som servern kostar så kan ni göra det till 18qDs91YFj13LtbE6uS8H5oxzVamLb4sA2

Härligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

jag blev förvånad då det inte stämde säkert att du fick siffrorna rätt?

Ifall du nu fick mindre än när du jobbat med classic score system share så grattis du tar största delen av kakan. Annars som oss andra som ligger under 1GHash/s så är det bara att hoppa på PPS vagnen. Välja antingen deepbit.net som bjuder på PPS (Share * 0.00018432086325532) eller swepool.net (Erik) som kör samma system, tror jag. Fast jag har inte sett några siffror där än, så på den biten kan jag inte utala mig om vad han bjuder på. Så som transfer fee, pool block fee och PPS system i sig ger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The Open Source FPGA Bitcoin Miner
https://github.com/progranism/Open-Source-FPGA-Bitcoin-Miner

Den ger max 80MH/s med kylning..

Källa: http://goo.gl/veub3

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Ifall du nu fick mindre än när du jobbat med classic score system share så grattis du tar största delen av kakan. Annars som oss andra som ligger under 1GHash/s så är det bara att hoppa på PPS vagnen. Välja antingen deepbit.net som bjuder på PPS (Share * 0.00018432086325532) eller swepool.net (Erik) som kör samma system, tror jag. Fast jag har inte sett några siffror där än, så på den biten kan jag inte utala mig om vad han bjuder på. Så som transfer fee, pool block fee och PPS system i sig ger.

Du får 0.00018841688243877 per share av mig, och transfer fee eller block fee finns inte på swepool.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Du får 0.00018841688243877 per share av mig, och transfer fee eller block fee finns inte på swepool.

Najs 2.2% mer än deepbit.net .. borde du skriva på första sidan! Sen är det ju att man måste minst ha 1BTC innan man får skicka hem den.. Du hade på gång uppgraderingar.. någon ETA när det blir klart.. ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Najs 2.2% mer än deepbit.net .. borde du skriva på första sidan! Sen är det ju att man måste minst ha 1BTC innan man får skicka hem den.. Du hade på gång uppgraderingar.. någon ETA när det blir klart.. ?

Minst 1 btc beror på att det inte går att skicka mindre med bitcoind utan att betala transfer avgift. Dessutom är 1 btc ganska lite så det går fort att mina ihop

Ny server kommer upp under helgen eller på måndag beroende på när hostingföretaget behandlar min beställning.

Edit: Jag kan bjuda på en svensk översättning av swepool sålänge, ni hittar den under inställningar (settings). Allt (utom framsidan) är översatt.

Visa signatur