Permalänk

Bytte för några dagar sen till KDE och kan inte säga att jag ångrar mig! Detta är första gången som jag gillar KDE riktigt mycket, och det är sjukt nice nu. Gnome Unity krånglar ju bara så

Tema: Elegance
Window Decoration: OS X by SCND101
Wallpaper: Finns att ladda ner här.

Permalänk
Medlem

Slängde in arch linux på min laptop igår och det känns riktigt härligt, gillar det starkt!
Än så länge har jaga bara lekt runt lite med conky, screenlet och tint2. Det är optimerat för just min laptop skräm med 1280x800 upplösning.

Så här ser det ut när jag arbetar med python, då kanske ni förstår strukturen bättre
http://www14.speedyshare.com/files/28310659/download/Screenshot%20-%2005052011%20-%2006%3A53%3A24%20PM.png

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Arch + Gnome 3

Efter lite lek =

Ico = Faenza-Dark
Theme = Atolm-gtk3

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Efter lite lek =

http://i.imgur.com/KmXMm.jpg

http://i.imgur.com/QahwI.jpg

Ico = Faenza-Dark
Theme = Atolm-gtk3

De dära var ju fan nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Efter lite lek =

http://i.imgur.com/KmXMm.jpg

http://i.imgur.com/QahwI.jpg

Ico = Faenza-Dark
Theme = Atolm-gtk3

Snyggt! Men hur funkar GNOME 3? Är det tillräckligt stabilt att köra seriöst eller ska man vänta ett tag?

Funderar nämligen på att installera Arch till helgen och hade tänkt att slänga in GNOME 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerrtrow:

Snyggt! Men hur funkar GNOME 3? Är det tillräckligt stabilt att köra seriöst eller ska man vänta ett tag?

Funderar nämligen på att installera Arch till helgen och hade tänkt att slänga in GNOME 3

Det är åt helvete på ren svenska, dom har tagit bort en massa funktionalitet etc, allting är väldigt omständigt och att jobba med GNOME 3 är mardröm. Man kan tro att Pelle 3 år varit projektledare för GNOME 3.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Det är åt helvete på ren svenska, dom har tagit bort en massa funktionalitet etc, allting är väldigt omständigt och att jobba med GNOME 3 är mardröm. Man kan tro att Pelle 3 år varit projektledare för GNOME 3.

Där ser man... Antar att dom kastat ut GNOME 2 från deras repo nu då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerrtrow:

Där ser man... Antar att dom kastat ut GNOME 2 från deras repo nu då?

Yepp. Det får bli Openbox med lxpanel för min del, inte riktigt mitt förstahandsval men man har inte mycket att välja på när människorna bakom GNOME rökt för mycket crack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerrtrow:

Kör i fallback mode pga att AMD drivisar inte håller måttet för den ännu utan att spy ut massa färger och errors.

Fallback är helt ok för mig, inget over the top och som vanligt med rätt tema stilrent, även om standart temat är redan det. För att ändra saker så finns det inget gui för det oftast utan man får dyka i deras dconf eller gconf och ställa in saker. Men pga att allt går att ändra kan man förvänta sig att mycket kommer komma med tiden. Har dock inte lekt med deras paneler ännu.

Gnome3 är mer som KDE4 när det släpptes dock utan dess buggar.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Yepp. Det får bli Openbox med lxpanel för min del, inte riktigt mitt förstahandsval men man har inte mycket att välja på när människorna bakom GNOME rökt för mycket crack.

Okej Jadu, vet inte riktigt hur jag ska göra, funderar nästan på att köra Debian 6.0 i något år och titta tillbaks efter det

Skrivet av Commander:

Kör i fallback mode pga att AMD drivisar inte håller måttet för den ännu utan att spy ut massa färger och errors.

Fallback är helt ok för mig, inget over the top och som vanligt med rätt tema stilrent, även om standart temat är redan det. För att ändra saker så finns det inget gui för det oftast utan man får dyka i deras dconf eller gconf och ställa in saker. Men pga att allt går att ändra kan man förvänta sig att mycket kommer komma med tiden. Har dock inte lekt med deras paneler ännu.

Gnome3 är mer som KDE4 när det släpptes dock utan dess buggar.

Jo, får hoppas på att GNOME 3 växer till sig. Tror faktiskt det kommer bli riktigt trevligt i slutändan!

Permalänk
Medlem

Men annars finns ju alltid XFCE och KDE.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerrtrow:

Dra in en LiveCD med Fedora 15 och prova själv. Jag tycker Gnome3 är skittrevligt överlag. De har en del jobb att göra innan det är redo för "produktion" IMO, men det är helt klart värt att testa!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

WMFS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Installerade Debian Squeeze på netbooken precis, inget speciellt än men ska allt piffa upp det lite under dagen

Annars flyter det på väldigt bra, absolut inget att klaga på!

Permalänk
Medlem

Debian Squeeze på min laptop.

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur
Permalänk

Crunchbang med Openbox

Visa signatur

Coolermaster HAF 922 | Corsair HX 750W | Asus P8P67-M PRO REV B3 | Intel Core i7 2600K| G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X Performance | Asus Radeon HD6970 2GB | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Inaktiv

Mitt ändras väldigt lite och sällan nuförtiden, men postar ändå bara för att. Arch med KDE 4.7 Beta 1.

Permalänk
Medlem

Någon som har några tips om hur jag kan fixa till mitt skrivbord? Jag har Linux Mint 11 32-bit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aspire33:

Någon som har några tips om hur jag kan fixa till mitt skrivbord? Jag har Linux Mint 11 32-bit.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4ddfc94bbed28_Sk%E4rmbild.p...

Fixa till? Vad vill du göra? Jag tycker det ser gött ut som det är, jag. Älskar din bakgrundsbild

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Fixa till? Vad vill du göra? Jag tycker det ser gött ut som det är, jag. Älskar din bakgrundsbild

Jag kommer byta till ubuntu, jag skulle vilja ha transparent panel och en dock möjligtvis? En sådan som OS X har.

Permalänk
Skrivet av Aspire33:

Jag kommer byta till ubuntu, jag skulle vilja ha transparent panel och en dock möjligtvis? En sådan som OS X har.

Varför ska du byta till Ubuntu? Ubuntu 11.04 har ju Unity som standardinterface där dock på vänster sida finns.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aspire33:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4ddfc94bbed28_Sk%E4rmbild.p...

klockren bild

Nedan är efter Compiz, tröttnade på Metacity, la till docky också samt fixade en fin youtube streamer mot mplayer och en downloader av mp3/video. Där man ser på högra sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Arch Linux med Gnome 3 i fallback mode, GTK3 temat heter "Hope".
Säg gärna vad jag kan förbättra! (och hur man gör, om ni orkar)

Någon som vet hur jag får bort applications och places och istället bara har en liten ikon med båda menyerna i?

Edit: Hittade det! Fanns i "Add to panel" under namnet "GNOME Main Menu".

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Permalänk

ACER D250
ATOM 1.6GHZ
1GB RAM
Linux Mint 11 med XFCE Är riktigt nöjd, går lite slött men de får man väl leva med. Funderar på att installera arch istället

Permalänk
Skrivet av =ultrafox=:

http://laddauppbilder.se/?di=1213070662985

ACER D250
ATOM 1.6GHZ
1GB RAM
Linux Mint 11 med XFCE Är riktigt nöjd, går lite slött men de får man väl leva med. Funderar på att installera arch istället

Arch är riktigt bra när man väl har lärt sig det, har jag hört!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Arch är riktigt bra när man väl har lärt sig det, har jag hört!

Det tar typ 2 min att lära sig.

Visa signatur