Permalänk
Medlem
Skrivet av datha:

nu ändrade jag skärm till en VA och ändrade grafikkortet!

någon som kan se något fel?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/474723/tillfixad

om du ändå tänker spenderar så mycket över budget kan du lika göra ta detta http://www.inet.se/kundvagn/visa/474146/2011-05-26

e-IPS panel på den skärmen och den är ställbar i porträtt-läge
två 6950 dödar ett 580

presterar istortsätt som ett 590

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

ok tack för den infon! nu är det ganska mycket överpris tyvärr, kanske det är värt att ta bort SSD för att få ner priset till 14k igen?

Permalänk

Respons

Ja några grejer skulle jag byta direkt.
1: Ta ram som körs i 1.5V som Vengence minnena
2: Ta framförallt inte GTX 580! Jag har själv ett och tro mig, du får ut mycket mer av pengarna från MSI lightning 6970! Det väljer jag vilken dag som helst! Det är också lätare att köra SLI för mer prestanda eller eyefinity!
3: Byt ut hårddisken till en med SATA 3 och 64mb cache som WD 640GB
4: Ta ett moderkort som kan köra CPU:ns inbyggda grafik då datorn drar mycket mindre med intels nya funktion för samarbeta mellan den inbyggda GPU:N och det diskreta kortet! (Kommer inte på namnet! Grrr)

Länk: http://www.inet.se/kundvagn/visa/476542/basta

Köper du denna datorn kommer du absolut inte behöva uppgradera på ett bra tag! Och den dag du inte maxar de spel du vill spela lägger du till ett 6970 så maxar du allt ett par år till. GL & HF! Happy gaming!

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av datha:

nej det kan jag tyvärr inte :/

Det kan du visst. Håll dig jordad och läs manualen till moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

tänker bara på min skitdator, som köptes för 6000 kr, för 3 år sedan! den klarade av både MW1 och MW2 på max, för att "skryta" lite så klarar den av crysis 2 på medium och crysis 1 på max...
folk tror jämt att de behöver en superdator för att spela, det gör det inte...

BTW, när jag säger att datorn klarar av det så är det i 1080p och 40+ fps

Jag tror faktiskt att du ljuger lite om crysis där, Crysis 1 är svårare att maxa än vad crysis 2 är, klarar du crysis 1 på högsta så klarar du av tvåan säkert.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sound Shower:

De dyra paketen som de andra tipsat om? Ja.
En dator för 6000 idag/HD5770 maxar inte BF3 i 1080p.

De grafikkorten som ligger i klassen för 14000 kr-dator är liksom de bästa som existerar.
Det vore väl konstigt om DICE utvecklat ett spel som inte den bästa datorn kan spela?

För att spela BF3 i lägre upplösningar kommer HD5770 duga, men vill man maxa det i 1080p är ett GTX 570 en bra idé, då kan man vara lugn.

Ledsen att göra dig besviken men.......

BF3 finns inte, det är inte klart och i fault line videon körde de SP med ett GTX 580, så räkna med starkare kort än det för o maxxa MP.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

tänker bara på min skitdator, som köptes för 6000 kr, för 3 år sedan! den klarade av både MW1 och MW2 på max, för att "skryta" lite så klarar den av crysis 2 på medium och crysis 1 på max...
folk tror jämt att de behöver en superdator för att spela, det gör det inte...

BTW, när jag säger att datorn klarar av det så är det i 1080p och 40+ fps

den klarar säkert mw1/2 då de inte är krävande spel men inte en chans att du maxar crysis. Jag gör knappt det. Även udda att du kan köra crysis 1 på högre än 2an. Gissar på att du bara spottar ut lite påståenden som kanske inte riktigt stämmer.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

den klarar säkert mw1/2 då de inte är krävande spel men inte en chans att du maxar crysis. Jag gör knappt det. Även udda att du kan köra crysis 1 på högre än 2an. Gissar på att du bara spottar ut lite påståenden som kanske inte riktigt stämmer.

nej jag talar ren sanning, kanske dock skulle ha nämnt att det endast var datorn jag köpte, skärm, tangentbord, mus och liknande hade jag redan.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

nej jag talar ren sanning, kanske dock skulle ha nämnt att det endast var datorn jag köpte, skärm, tangentbord, mus och liknande hade jag redan.

vad har du för delar då?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

vad har du för delar då?

Grafikkort: GeForce 9800GT 512MB
Processor: intel Core 2 Duo
RAM: 4 GB

moderkort kommer ja inte ihåg, men det spelar ingen större roll i detta sammanhang ändå...
och ja, jag maxade crysis 1, och kör crysis 2 på medium, helt ärligt, inget p12 skryt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av datha:

ok skulle den klara av BF3 då?

BF3 kommer att köra över HD5770

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Grafikkort: GeForce 9800GT 512MB
Processor: intel Core 2 Duo
RAM: 4 GB

moderkort kommer ja inte ihåg, men det spelar ingen större roll i detta sammanhang ändå...
och ja, jag maxade crysis 1, och kör crysis 2 på medium, helt ärligt, inget p12 skryt.

Den dagen att du maxade crysis 1 med den riggen.
Hade identiskt med din, hade E8400 3.0 GHz, Geforce 9800GT och även 4 Gb ram. Och jag maxade inte crysis. Crysis 2 kör jag utan några större problem på riggen jag har nu, på hyfsat höga inställningar.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Den dagen att du maxade crysis 1 med den riggen.
Hade identiskt med din, hade E8400 3.0 GHz, Geforce 9800GT och även 4 Gb ram. Och jag maxade inte crysis. Crysis 2 kör jag utan några större problem på riggen jag har nu, på hyfsat höga inställningar.

håller med. källa (GTX presterar väll lite bättre än GT och 9800GT maxar det ju inte med bra FPS enligt det testet)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄