[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Entusiast

Fundering: Hur förhåller sig detta gentemot den el man förbrukar?
Den frågan var å tapeten tidigare och i vissa fall var det tydligen inte lönt. (Man betalade mer i elförbrukning gentemot vad man tjänade)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Fundering: Hur förhåller sig detta gentemot den el man förbrukar?
Den frågan var å tapeten tidigare och i vissa fall var det tydligen inte lönt. (Man betalade mer i elförbrukning gentemot vad man tjänade)

Tvärtom. Du tjänar mer än du gör av med.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Skulle bitcoins bli en världsvaluta skulle alla som kan räkna sin förmögenhet i hela bitcoins vara ekonomiskt oberoende. Med världsvaluta räknas då något som kan jämföras med euro och dollar idag. Jag ser inte att bitcoin har misslyckats om så inte blir fallet.

Visst det kanske inte blir som dollarn eller Euron, ville bara understryka min poäng. Men jag tror att desto fler som får kännedom om valutan kommer den bara att fortsätta stiga i värde. Folk oroar sig nu när vi haft en så kraftig uppgång. Jag menar att detta bara är början såvida stater inte gör den illegal eller att hela projektet skulle fallera.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad man skulle få ge för ett begagnat 5850? Funderar på om 700-800kr skulle vara ett rimligt pris.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Undrade lite förstrött ifall någon butik hade börjat sälja färdiga mining riggar...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av InCyBoy:

Funderar på om det är värt att bygga en mine-rigg. Värdet har ju ökat enormt nu, men man vet ju inte om det kommer sjunka igen. Jag funderar på att köpa 4st 5830 med moderkort osv för 529£. Detta ska då ungefär producera 1200 mhash/s (300x4). Tänkte också köpa ett 5970 till min vanliga rigg där det sitter ett 5870 redan. Det borde då alltså bli 2400 mhash/s. Enligt en calculator skulle detta resultera i:

Hur tror ni valutan kommer ändras nu? Det har ju fått VÄLDIGT mycket uppmärksamhet i media just nu.

Skulle det vara värt att satsa på detta tror ni?

Kanske bara blir ett av dessa alternativen till att börja med. Isf 5970 till maindator eller ny 4x 5830 rigg?

Att köpa en miningrig är en chansning !

Men samtidigt vi säger att du lägger ner ca 20k på en dator ( tog i så det sprack ) och du har tjänat in 10k på någon månad , om btc skulle ta slut som vissa säger har du ju en bra dator + 10k så du tjänar in det ändå för du kan sälja grafikkorten lösa eller tillsammans med hela datorn.

Jag uppdaterade min main dator med 2 nya grafikkort och köpte lite saker så jag fick ihop till 2 datorer som står på 24/7 med guiminer. Hitils dragit in 1k på ca 1 veckas tid dock inte haft båda datorerna igång , för jag väntade på cpu till andra datorn.

Betalar för elen och vintertid har jag inte ens elementet igång ( datorn ger bra med värme )

Visst alla vill ju tjäna så mycket man bara kan på de men samtidigt tjänar jag bara in vad dator delarna och elen så är jag nöjd Det är mitt mål men blir det mera gnäller man inte

Sen senaste dagarna har btc värdet stigit gode fint !

Permalänk
Medlem

Fan, priset på bitcoins sjunker som en sten och Mt Gox är överbelastat. Vill ju sälja så att man har dollars att köpa med när det är lågt igen.
Jag orkar inte hålla på med att försöka få in USD på Mt Gox, nån som vet en annan sida som är bra att köpa på? Jag vill inte ha tu bitmarket.eu där man måste kontakta varandra och lita på varandra. Vill ha som Mt Gox så det sköts automatiskt.

EDIT: Lyckades sälja för 24USD, nu hoppas jag att det fortsätter att gå ner.
EDIT2: Man kanske skulle försöka göra en trade app för Mt Gox? Kanske är lite lättare än swepool appen jag ville göra...

Permalänk
Medlem

Hur styrs värdet av bitcoins? Hur tror ni det kommer att förändras? Ner/upp?

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Tillslut fick man såld två bitcoins för ca 23,5 dollar.. Hoppas dom sjunker mycket för att sedan öka mycket igen,

Men men, drömma kan man!

Godnatt alla!

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Hur styrs värdet av bitcoins? Hur tror ni det kommer att förändras? Ner/upp?

Värdet styrs till 90% av spekulationer. För en liten stund sen trodde jag det skulle sjunka till ~18$
Men nu verkar det snarare som det återhämtar sig och att jag gjorde ännu en förlustaffär.
På lång sikt tror jag att det kommer öka.

Det här är bara spekulationer från min sida.

Permalänk

Är det ingen mening med att minea med nvidia? Tänkte köpa ett 590/6990. Helst 590 men det kanske inte minear lika bra? Och en fråga till. Vad tjänar man egentligen i månaden om man har en tex 6970 rigg gående 24/7? Och ja jag har kollat andra komments men Ingmar säger hur mycket $ eller sek dom tjänar.. :c

Permalänk

Det är väldigt svårt att förutspå hur mycket man kommer tjäna/månad då det är en marknad som fluktuerar otroligt mycket just nu, dessutom så kommer det svårighetsökningar så det blir svårare att minea ihop 1 BTC, men du kan ju enkelt räkna ut med dagens svårighet och värde hur mycket du skulle tjäna ihop. Ta helt enkelt BTC/24H estimate x30 och sen det x värdet av 1 BTC (sen x6 för att få det i SEK) t.ex (0.7 BTC/24H = 0.7 x 30(31) x $23 x 6 = SEK värdet per månad - ev. elkostnad) detta blir en väldigt oprecis uträkning men det är något i alla fall.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk

får en massa connection errors nu men har samma inställningar som jag alltid haft och det har alltid funkat..... har t.o.m testat att byta pool, vad kan vara felet,
står hardware error / connection error hela tiden, ska jga testa att uppdatera drivrutiner eller har det kommit ngn ny grej man måste fixa, har inte mineat på ca 1 mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Är det ingen mening med att minea med nvidia? Tänkte köpa ett 590/6990. Helst 590 men det kanske inte minear lika bra? Och en fråga till. Vad tjänar man egentligen i månaden om man har en tex 6970 rigg gående 24/7? Och ja jag har kollat andra komments men Ingmar säger hur mycket $ eller sek dom tjänar.. :c

Ingen mening alls med Nvidia. Strömmen drar mer än du tjänar på det flesta. AMD är överlägsna i detta.

Du skulle tjäna ca

Citat:

per Day ฿0.71 $20.35
per Week ฿5.17 $148.40
per Month ฿21.56 $618.69

med dagens valuta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

märkte nu att bitcoin sparar saker i C:\Users\namn\AppData\Roaming\Bitcoin fast jag iinstalera den på hårdisk F
nån som vet hur man ändrar det ? vill inte ha massa saker på min hårdisk C

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=9301.msg134341#msg13...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man känner sig lite smutsig när man cashar in 50 BTC.. Helt galet egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Man känner sig lite smutsig när man cashar in 50 BTC.. Helt galet egentligen.

Ca 8500kr Det blir en del

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta fungerar alltså inte alls med mitt gtx 580? Fan jag känner mig lurad!

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oteknisk:

Detta fungerar alltså inte alls med mitt gtx 580? Fan jag känner mig lurad!

Jo det gör det. Men inte lika bra som med andra kort. Du bör hamna runt 140mhash ~0,25btc/dag. Som de sa så är en btc 24usd nu. Ca 6usd/dag med andra ord. Elkostnaden lär inte vara över 20kr...

Edit: Intressant hur man kan faila så med matte som ingenjör... Sedan går det nog att diskutera om 10-15kr/dag gör det värt.

Edit2: Någon som har en bra ide på vilket chassi som man lyckas trycka in ett MSI 890FXA-GD70 + 4st XFX Radeon HD 5870. Funderar mest på Antec Skeleton för den helt klart är öppen... Billiga alternativ är alltid välkomna

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

6800 shares gav 0,16 BTC på bitcoins.lc. Hejdå, aldrig mer.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

6800 shares gav 0,16 BTC på bitcoins.lc. Hejdå, aldrig mer.

Det är alltid svårt när det tar lång tid för ett block. De hade helt klart en jäkla tid innan de fick det... Aja vart sticker du då, inte deep hoppas jag?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av InCyBoy:

Ingen mening alls med Nvidia. Strömmen drar mer än du tjänar på det flesta. AMD är överlägsna i detta.

Du skulle tjäna ca
med dagens valuta.

Okej tack!

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Det är alltid svårt när det tar lång tid för ett block. De hade helt klart en jäkla tid innan de fick det... Aja vart sticker du då, inte deep hoppas jag?

Återgår väl till swepool om det är stabilt nu igen...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Återgår väl till swepool om det är stabilt nu igen...

Suttit där nu själv ett tag. Tycker dock att jag får mindre än vad jag teoretiskt skall få, dock är inte differensen så stor. Måste också säga att jag älskar att man direkt får "utdelning" istället för att behöva vänta så länge... Men smaken är som baken...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan, upptäckte tråden såhär på morgonkvisten och har börjat köra för fullt. Dock fattar jag inte hur jag överför coinsen etc till riktiga pengar, är det via paypal eller hur fungerar det? Har läst igenom rätt många sidor men hittar inget definitivt svar
Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Rekor:

Hejsan, upptäckte tråden såhär på morgonkvisten och har börjat köra för fullt. Dock fattar jag inte hur jag överför coinsen etc till riktiga pengar, är det via paypal eller hur fungerar det? Har läst igenom rätt många sidor men hittar inget definitivt svar
Tack på förhand!

-> mybitcoin.com -> mtgox.com -> bankkonto i sverige via IBAN nr

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

-> mybitcoin.com -> mtgox.com -> bankkonto i sverige via IBAN nr

Tack!

Permalänk

Är det någon annan än mig som http://bitcoins.co.cc/ slutat fungera för ?

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Skrivet av Pannkakspajjas:

Är det någon annan än mig som http://bitcoins.co.cc/ slutat fungera för ?

Det fungerar för mig.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrty:

Du måste ju ha en skruv lös i din hjärna. Värdet på bitcoins bestäms av utbud/efterfrågan. Det finns en begränsad mängd bitcoins som kommer att skapas (utbud), när fler vill använda valutan stiger efterfrågan på de begränsade bitcoinsen. Idag ser vi inflation (en ökning av penningmängden), men detta kompenseras av den kraftiga efterfrågan på bitcoins i och med att fler får vetskap om den nya valutan. Finns det en anledning att guld behålt sitt värde i 7000 år? Ja det begränsade utbudet tillsammans med att det är allmänt accepterat. Det finns även en anledning att dollarn tappat sitt värde gentemot guld och de flesta andra valutor, Ben Bernanke har igång sedelpressarna så att vi alla en vacker dag kan torka oss i anus med dollar sedlar.

Faran för bitcoins värde är inte det begränsade utbudet utan att det inte blir den världsvaluta vi hoppas på.

Jaså det säger du? Om du använde din egen hjärna till att tänka med istället för att hitta på dumheter, så skulle du rätt snabbt inse att du inte har rätt någonstans i din argumentation. Värdet på bitcoins bestäms INTE av utbud och efterfrågan, utan av ren spekulation. Det är inte så lite likt den holländska tulpanbubblan på 1600-talet, och det vet väl alla hur bra det gick för spekulanterna då..

Det hela borde vara uppenbart, men eftersom du inte verkade klara av att förstå det ska jag försöka förklara en gång till. Ett enklare exempel: säg att det finns 100 bitcoins totalt och aldrig tillkommer några nya. Tio personer har från början tio coins var. När en av dessa personer dör "försvinner" tio coins så att det finns 90 kvar i omlopp. Du menar då att dessa 90 coins kommer att öka lite i värde därför att det helt enkelt finns färre kvar. Det hade varit sant om det var själva innehavet av bitcoins som var värt något, på samma sätt som sällsynta frimärken stiger i värde när det finns få exemplar kvar av dem. Men eftersom bitcoins inte har något egenvärde (till skillnad från t.ex. riktiga mynt som faktiskt åtminstone är värda så mycket som metallen de tillverkats av är värd), utan bara har ett värde därför att de kan bytas mot någon vara eller tjänst, så gäller inte sambandet för dem. En pizza som kostar 5 bitcoins ena dagen kommer naturligtvis kosta 5 bitcoins även dagen efter, alldeles oavsett om några bitcoins försvunnit under natten. När sedan pizzabagaren måste höja priset till 6 bitcoins därför att hans leverantör av ost har höjt sina priser, så blir dina bitcoins lite mindre värda (en bitcoin som var värd 1/5 pizza ena dagen är värd 1/6 pizza nästa dag). Det enda som skulle kunna motverka det här är om bitcoinvärdet skulle blåsas upp på artificiell väg, genom spekulation av folk som växlar till sig coins för sina kronor eller dollar. I samma ögonblick som spekulationsbubblan spricker kommer den här valutan att bli värd exakt noll och intet. Mitt tips: sälj vad du har innan det händer och låt någon annan ta smällen.