Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har aldrig spelat BF serien, men jag får känslan av att BF3 är en uppföljare till BC2 Någon annan som känner likadant?

Båda ja och nej. Avsaknaden av LAN-stöd och devkonsol är stor...

Permalänk
Skrivet av jake93:

Något jag verkligen undrar är hur funkar det med ammunitionen?
har man magasin som i BF2 eller funkar det som i COD och BFBC2 att man har 300kulor totalt och om man laddar om så får man behålla kulorna du igentligen kastar iväg?

Jag tror inte man kastar bort kulorna om man laddar om med halvtomt magasin, däremot hoppas jag att dessa halvtomma magasin förblir halvtomma så när du börjar få slut och måste använda dig av dessa så är dom fortfarande halvfulla. Någon som kan kommentera detta som lirat spelet?

Skrivet av nick-li:

När man kollar filmerna så är det 31/"300" i HUD:en

Kul att dom infört taktisk laddning.

Skrivet av KKay:

Har aldrig spelat BF serien, men jag får känslan av att BF3 är en uppföljare till BC2 Någon annan som känner likadant?

Det enda kopplingen BF3 har till BC2 så vitt jag vet är användandet av samma grafikmotor (om än uppdaterad).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

"varje respekterad shooter måste ju ha en dinosaurie" \o/
Dice lyssnar på spelarna!

Jag vet inte ens vad jag ska säga om det där

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tvärt om i mina ögon, allt som dom har gjort och sagt är att BF3 är en uppföljare till BF2.
Då detta är Battlefields return till PC och inte konsol inriktat. (Bad Company)

Jo det vet jag
Men jag tycker det påminner ganska mycket om BC2

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jo det vet jag
Men jag tycker det påminner ganska mycket om BC2

det kommer påminna väldigt mycket om BC2 eftersom att spelet bygger på frostbite 2 motorn BC2 byggde på 1.5 och BF2 byggde väll på en spel motor också skulle jag anta
men spelet ser ut som BC2 därför får man mer BC2 känsla från spelet bara.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nej det tycker jag inte. Fast vi har ju bara fått sett en relativt trång rush-bana, så lite BC2 luktar det eftersom rush kom i BC-serien. Men sen finns det en hel del andra grundläggande funktioner som inte BC2 har, så som t.ex prone. Blir nog andra bullar när man får se de resterande banorna, speciellt conquest med 64 spelare!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

"varje respekterad shooter måste ju ha en dinosaurie" \o/
Dice lyssnar på spelarna!

haha, nej ;).
I den svenska intervjun med Patrick Bach så sa han att det är en historia bakom dinosarien.
Läser man på den så står det "TO DAD"
Ljup story alltså

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

haha, nej ;).
I den svenska intervjun med Patrick Bach så sa han att det är en historia bakom dinosarien.
Läser man på den så står det "TO DAD"
Ljup story alltså

Vad menar du? Det var en pik riktad mot Activision.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad menar du? Det var en pik riktad mot Activision.

Jag tror inte det, om du kolla intervjun som länkades ovan (på svenska) så frågar han som intervjuar om dinosaurien. Då svarar Patrick att den har en djupare handling typ och lite luddigt att den inte hade något att göra med annat och att han gillade den. Typ.

Fast dom driver ju lite med Activision
Fast den har även en roll i spelet

Kan kolla om jag hittar var.
Edit:http://www.youtube.com/watch?v=gqGX6WY6Dno&feature=player_det...

Permalänk
Medlem

http://blolz.com/36413

Jag är inte hundra om man får länka till den här sidan, ta bort om så är fallet!

Iallafall, detta förklarar en del, vet inte om det är fake dock.

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

Jag tror inte det, om du kolla intervjun som länkades ovan (på svenska) så frågar han som intervjuar om dinosaurien. Då svarar Patrick att den har en djupare handling typ och lite luddigt att den inte hade något att göra med annat och att han gillade den. Typ.

Fast dom driver ju lite med Activision
Fast den har även en roll i spelet

Kan kolla om jag hittar var.
Edit:http://www.youtube.com/watch?v=gqGX6WY6Dno&feature=player_det...

Det har med /b/ tråden och göra och inget annat. Att han slingrar sig i intervjun är för att han inte vill publikt smutskasta en konkurrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Vet du om det var maxat i grafikväg? Hoppas det, annars känns det oroväckande. Minst 60 vill man ha hela tiden annars kommer jag sänka grafiken eller byta grafikkort!

Pre-Alpha är nyckeltermen här. Spelet kommer optimeras och även göras snyggare allt eftersom de når release.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av jake93:

Något jag verkligen undrar är hur funkar det med ammunitionen?
har man magasin som i BF2 eller funkar det som i COD och BFBC2 att man har 300kulor totalt och om man laddar om så får man behålla kulorna du igentligen kastar iväg?

Du för lorar inga kulor för att du byter magasin.
var faktiskt en av sakerna jag testa då jag spela spelet då jag var nyfiken på det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Ni som är lite mer insatta, tror ni min rigg klarar att lira bf3 på 1080p, allt maxat och alltid 75fps+, eller blir det kanske dags för crossfire?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det har med /b/ tråden och göra och inget annat. Att han slingrar sig i intervjun är för att han inte vill publikt smutskasta en konkurrent.

precis
dom får ju inte säga sådana saker rätt ut fast dom driver ju med COD som fan i BC2 singeplayer.
t.ex. dom säger något i stil med "vi är inga spec-ops *något ord jag inte minns * med heartbeat monitors och ljuddämpare"
minns inte dom exakta orden för har inte spelat det på ett bra tag men om man lyssnar på allt dom säger så driver dom ju en hel del med just COD och sedan så snackar han ju i den filmen som länkades om att vissa företag bara släpper några banor och sedan tar jätte mycket betalt för dom.
han kan ju inte säga exakt vilka han menar fast det är ju activision som han snackar om man läser lite mellan raderna så att säga
DLC för 150kr eller vad dom kostar är ju bara ren skit!
dom har ju nu 3 eller 4 DLC som man kan köpa nu väll?
så om man ska köpa cod black ops med alla banor till just bas spelet så är det ju 900kr minst kanske 1050kr
medans du kan köpa bfbc2 och få allt till det för 170kr och sedan en expansion med nya vapen fordon och banor för 99kr extra.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Ni som är lite mer insatta, tror ni min rigg klarar att lira bf3 på 1080p, allt maxat och alltid 75fps+, eller blir det kanske dags för crossfire?

ingen vet men antagligen.
inga pc specs är släppta än.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk
Medlem

Gillade intervjun med Patrick Bach, speciellt när han prata om DLC
Även, "varje respekterad shooter måste ju ha en dinosaurie"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror inte man kastar bort kulorna om man laddar om med halvtomt magasin, däremot hoppas jag att dessa halvtomma magasin förblir halvtomma så när du börjar få slut och måste använda dig av dessa så är dom fortfarande halvfulla. Någon som kan kommentera detta som lirat spelet?

Kul att dom infört taktisk laddning.

Det enda kopplingen BF3 har till BC2 så vitt jag vet är användandet av samma grafikmotor (om än uppdaterad).

Det är en helt ny motor och inte en uppdaterad version.

Grund konceptet för bf3 är mer som bf3 än bc2. dvs det är mycket mer likt Battlefield 2 än bc2.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Hmm, skulle nog också säga att det liknar bad company-spelen i spelstilen mycket mer än BF2. Blev besviken i början men så fort man börjar se spelet som ett lite bättre BC2 inser man att det kan bli ganska kul.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Väldigt osäkert, BC2 har jag inga större problem med men är orolig att BF3 kommer vara betydligt mer krävande :/ Har liknande din dator men jag hoppas att det flyter bra, annars får man uppgradera när spelet kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Båda ja och nej. Avsaknaden av LAN-stöd och devkonsol är stor...

Devkonsol är bekräftat. 2600 commands, oklart hur många av dem som är tillgängliga. Personligen stör jag mig inte alls på LAN-stöd. Sällan jag kan skrapa ihop 63 kompisar ändå.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Devkonsol är bekräftat. 2600 commands, oklart hur många av dem som är tillgängliga. Personligen stör jag mig inte alls på LAN-stöd. Sällan jag kan skrapa ihop 63 kompisar ändå.

Finns lan-stöd så brukar det finns bot-stöd

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Use ears and the truth will be there "Vi har gjort uppföljare på BF2, men samtidigt fört med godbitar från BC2" = BF3 är uppföljare till BF2 å int BC2

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Use ears and the truth will be there "Vi har gjort uppföljare på BF2, men samtidigt fört med godbitar från BC2" = BF3 är uppföljare till BF2 å int BC2

Det vet jag väl, annars hade det ju hett BC3. Jag sa bara att det finns likheter.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Det utvecklare säger != det som är sant

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Finns lan-stöd så brukar det finns bot-stöd

Vad ska du med bottar till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Det utvecklare säger != det som är sant

Det utvecklare säger = sant
Det PR-killar säger = sanning med modifikation

Visa signatur

Permalänk
Medlem

... Fråga er frågan "Tror ni DICE vill sätta rykte på spel för å skapa en BF3 i BC miljö då kunder frågar efter en efterföljare till BF2"
Inte för att låta sur, men ibland så... gha folk som glömmer kondomerna hemma *suck*
He e nästan alltid nån j*dra tråd där de ska vara ifrågasättande x antal ggr utan att det fyller nån funktion eller IQ.
Fine! De e bra å va kritisk, men med sunt förnuft å.
Nu kommer det säkert finnas en å annan som hittar nåt å gnälla om vad jag skrev eller så får man mod på sig om att man låter dum, men det finns verkligen trådar/kommentarer som .... nä sova å glömma att jag skrev detta.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Det har jag missat. Tack

Skrivet av Aeqvist:

Vad ska du med bottar till?

Lana? Det är ju hur kul som helst att lana BF2 128 bottar (mod)!

Permalänk
Skrivet av tofupunk:

Hmm, skulle nog också säga att det liknar bad company-spelen i spelstilen mycket mer än BF2. Blev besviken i början men så fort man börjar se spelet som ett lite bättre BC2 inser man att det kan bli ganska kul.

Kan ju bero på att de bara visat multiplay från en trång rush-bana...

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...