Permalänk
Medlem

Bygga en infinity mirror?

Tjena,

Håller på att bli galen. Jag letar efter ett galleri där skaparen har skapat en "oändlighetskänsla" av speglar och lysdioder på sin dator. Har själv en idé som innefattar koncept och skulle behöva hitta galleriet och använda som inspiration.. Har letat igenom hela galleriet två gånger nu men lyckas verkligen inte hitta det! Någon som vet vilket galleri jag menar och kan vara så vänlig och länka mig dit?

Mvh

Permalänk
Medlem

Hittade nu, vänligen stäng tråden..

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Hittade nu, vänligen stäng tråden..

Tack.

Skulle vara kul om du länkade det också....

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Okeand:

Skulle vara kul om du länkade det också....

Haha eller hur, låter epic!

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Okeand:

Skulle vara kul om du länkade det också....

Det borde jag gjort, sorry!

Hade fel för mig, det var inte på SweC jag hade sett den.. Hittade precis det jag menade på YouTube, här är länken: http://www.youtube.com/watch?v=uAfXjnkY1tw

Mvh

Permalänk
Proffsmoddare

Den var faktiskt här på SweC. Men inte i gallerier utan som en nyhet om jag minns rätt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Den var faktiskt här på SweC. Men inte i gallerier utan som en nyhet om jag minns rätt.

Helt sant

Sjuk grej alltså, skulle inte skada att ha en sådan faktiskt.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

riktigt stiligt;)

Någon som vet hur bygget gått till?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Googla på "infinite mirror" så hittar du mycket matnyttigt! Verkar inte vara alls svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Googla på "infinite mirror" så hittar du mycket matnyttigt! Verkar inte vara alls svårt.

Okej, tack så mycket:)

Blir till lite googlande:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

jag har hittat hur man ska göra men inte var man får tag i "window tint"

Någon vänlig själ som har någon aning om någon svensk butik som säljer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Okeand:

Skulle vara kul om du länkade det också....

jag vill också veta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av poskitosker:

jag har hittat hur man ska göra men inte var man får tag i "window tint"

Någon vänlig själ som har någon aning om någon svensk butik som säljer det?

kanske skulle funka med aluminium som man har över te.x mat?

Gillar detta starkt, och då jag har nästan allt hemma så kanske det blir ett snabb projekt:)

EDIT: såg nu att aluminium inte funkade:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

jag vill också veta!

Detta kanske?

Skrivet av krippe91:

Det borde jag gjort, sorry!

Hade fel för mig, det var inte på SweC jag hade sett den.. Hittade precis det jag menade på YouTube, här är länken: http://www.youtube.com/watch?v=uAfXjnkY1tw

Mvh

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av poskitosker:

jag har hittat hur man ska göra men inte var man får tag i "window tint"

Någon vänlig själ som har någon aning om någon svensk butik som säljer det?

Fönstertoning, brukar man väl kunna hitta på typ Biltema, Micro, Mekonomen, diverse bensinmackar och liknande? Tror t.o.m. jag sett det på Lidl nån gång...
Gärna "spegel" varianten lär ju funka bra.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Sökte på spegelfilm och fick en del träffar. Tyvärr hittade jag ingen butik. Det närmaste jag kom var en leverantör i Tyskland. Men någonstans måste det ju finnas. Kul projekt.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

lätt att jag ska byt ut mitt fönster på chassit till ^^

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

lätt att jag ska byt ut mitt fönster på chassit till ^^

Jäkla bra idé där:P

Men inte någon som har länk till den där fönstertoningen?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jäkla bra idé där:P

Men inte någon som har länk till den där fönstertoningen?:)

tror att ÖoB har

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Sötast

Hmm blev riktigt intresserad av detta och funderade på att göra det med en väggspegel på c:a 2*1 meter, men då jag inte hittar en endaste bild/film på en ininity mirror i den storleken så funderar jag på att det kanske inte ens går? effekten försvinner?

Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

tror att ÖoB har

Okej, jag ska mejla och fråga:)
Återkommer med svar!:)

Annars kanske jag tar en sväng förbi:)

Skrivet av Allexz:

Hmm blev riktigt intresserad av detta och funderade på att göra det med en väggspegel på c:a 2*1 meter, men då jag inte hittar en endaste bild/film på en ininity mirror i den storleken så funderar jag på att det kanske inte ens går? effekten försvinner?

Någon som vet?

Jag tycker ju att det borde funka, men jag kan nog inte garantera något:)

Hade ju iallfall vart riktigt snyggt:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag vill lätt bygga om min reservoar till en sådan där historia. Det verkar inte vara det lättaste att hitta någon sådan där spegelfilm, men om ÖoB har så blir det att fixa direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hmm blev riktigt intresserad av detta och funderade på att göra det med en väggspegel på c:a 2*1 meter, men då jag inte hittar en endaste bild/film på en ininity mirror i den storleken så funderar jag på att det kanske inte ens går? effekten försvinner?

Någon som vet?

för att spegeleffekten ska synas så måste man ha rätt myket ljus en 2m*1m går men då blir du nog tvungen att kör 40W-60W lampor och inte små dioder dioder (hittar du tillräckligt stora dioder går det nog med det också^^).

har sett en sådan men den var något större och med 100W lampor. å andra sidan fortsatte den hur jävla långt bort som helst innan den bleknade. (blev först bländad)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

jag kom på en idé...
Jag bygger in ett sånt i mitt defekta nitendo nes, någon som vet om det funkar och blir snyggt?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Sötast
Skrivet av Kogster:

för att spegeleffekten ska synas så måste man ha rätt myket ljus en 2m*1m går men då blir du nog tvungen att kör 40W-60W lampor och inte små dioder dioder (hittar du tillräckligt stora dioder går det nog med det också^^).

har sett en sådan men den var något större och med 100W lampor. å andra sidan fortsatte den hur jävla långt bort som helst innan den bleknade. (blev först bländad)

Ja, det var lite det jag var rädd för också.... Det är inte alls lika attraktivt längre när det krävs så mycket ljus det ska ju helst inte synas så mycket om man inte vill se på det.

Permalänk
Medlem

har någon här någon bra idé vart man kan bygga en sådan här i?
Mina idér är typ någon gammal klocka eller i en fotoram, men äger inget av dessa som skulle passa.:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

har någon här någon bra idé vart man kan bygga en sådan här i?
Mina idér är typ någon gammal klocka eller i en fotoram, men äger inget av dessa som skulle passa.:)

Gammal klocka var väl en riktigt häftig idé? Bara att gå till någon loppis eller dylikt så hittar du något jättebilligt. Det brukar vara gott om loppisar såhär års.

Off-topic
Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Gammal klocka var väl en riktigt häftig idé? Bara att gå till någon loppis eller dylikt så hittar du något jättebilligt. Det brukar vara gott om loppisar såhär års.

OT: Sjult vad tråden gått OT! Från att diskutera en häftig effekt till att diskutera kukram på inet.. Inte illa

Okej, då får det nog bli en gammal klocka:)

Om det är någon mer som ska bygga en sådan här, eller har gjort det så får ni slänga upp ett galleri:)

EDIT: ska sticka och leta efter fönstertoning imorrn:)

EDIT2: någon som vet vart man kan på tag på lämplig belysning?:)

Off-topic
Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Okej, då får det nog bli en gammal klocka:)

Om det är någon mer som ska bygga en sådan här, eller har gjort det så får ni slänga upp ett galleri:)

EDIT: ska sticka och leta efter fönstertoning imorrn:)

EDIT2: någon som vet vart man kan på tag på lämplig belysning?:)

en klocka blir nog i minsta laget. Den måste absolut minst vara 3cm djup. Håller på att rita upp en moddel på 33,7 *25,7 kan dela med mig av denna när jag är klar om någon är intiriserad

Skickades från m.sweclockers.com

Off-topic
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

en klocka blir nog i minsta laget. Den måste absolut minst vara 3cm djup. Håller på att rita upp en moddel på 33,7 *25,7 kan dela med mig av denna när jag är klar om någon är intiriserad

Skickades från m.sweclockers.com

Okej:)

Dela gärna med dig när du är färdig:)
Vad ska du göra den i?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |