Western Digital Black 2TB - 296 kr på Inet!

Permalänk
Medlem

Western Digital Black 2TB - 296 kr på Inet!

http://www.inet.se/artikel/4303942/2tb-western-digital-caviar...

Fel sättning eller rear de ut dem precis som Elgiganten gjorde?

Permalänk

Nice beställde två stycken

Permalänk
Skrivet av puppisen:

http://www.inet.se/artikel/4303942/2tb-western-digital-caviar...

Fel sättning eller rear de ut dem precis som Elgiganten gjorde?

Det märker vi. Kunde inte låta bli att beställa 2st oavsett.

Permalänk
Medlem

Skulle antagligen vara 1296:-.

Permalänk

Inte många kvar nu, man kanske borde köpt fler...

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Skulle antagligen vara 1296:-.

låter troligt men kostar ju inget att chansa

Permalänk
Medlem

mm, som SUMITOMO sa, antagligen menat att vara 1296kr
tror inte dom skulle reaut en WD black editiondisk för under 1000lappen

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk

5 st kvar när jag öppnade sidan, när jag väl uppdaterade 1 gång direkt så var det 0 -_-. Men jag slängde i en ändå och får hoppas på det bästa. Bra pris, förhoppningsvis går det igenom. Blev 400kr med frakt och postförskott, men fortfarande grymt billigt.

Permalänk
Medlem

och där tog dom slut men ja, står antagligen fel

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem

hehe beställde också en. tog den sista tror jag.

Permalänk
Medlem

Haha såg det på telefon nere i soffan och sprang upp och beställde!

va som sagt 5 i lager när ja la beställningen men när ja fick kvitto stod det 0 i lager.

aja får se..

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som beställer, hur går tankegångarna? En disk som kostar som absolut minimum 1000kr. I en bransch som har små marginaler på det mesta, så tror ni att någon helt plötsligt börjar skänka bort diskarna för i stort sett vad momsen är i vanliga fall?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jädrans backlog de kommer att få om den ligger uppe till det priset under helgen.

Permalänk
Medlem

Ja du, Om vi nu får diskarna för 295 är inte det en jättebra sak isåfall för oss konsumenter?

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Ni som beställer, hur går tankegångarna? En disk som kostar som absolut minimum 1000kr. I en bransch som har små marginaler på det mesta, så tror ni att någon helt plötsligt börjar skänka bort diskarna för i stort sett vad momsen är i vanliga fall?

Tankegångarna går så att Elgiganten sålde samma diskar, med ett skydd så man kan ha dem externt för 500kr. Hur går tankegångarna på dig när Dustin ger bort saker på Julafton?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jädrans backlog de kommer att få om den ligger uppe till det priset under helgen.

Det är pingvinstängerna som lockar. You reap what you sow.

Skrivet av fiskmasen_99:

Tankegångarna går så att Elgiganten sålde samma diskar, med ett skydd så man kan ha dem externt för 500kr. Hur går tankegångarna på dig när Dustin ger bort saker på Julafton?

Elgiganten sålde 1,5TB externa diskar med okänt innehåll: gröna eller svarta, med max 2 års garanti, för 400kr.

Normala black har 5 års garanti. Stor skillnad ekonomiskt för tillverkare av hårddiskar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Ni som beställer, hur går tankegångarna? En disk som kostar som absolut minimum 1000kr. I en bransch som har små marginaler på det mesta, så tror ni att någon helt plötsligt börjar skänka bort diskarna för i stort sett vad momsen är i vanliga fall?

Som ts skrev, de kanske rear ut likt elgiganten? Samt att det kostar inget att chansa, har funnits extremare tillfälliga reor genom historien och man får ju utgå från att OM det skulle stämma så vore det synd att missa det

Permalänk
Medlem

Köpte två st

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

7 st kvar när jag lade min order. Har 2 st reserverade så vi får se vad som händer ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Som ts skrev, de kanske rear ut likt elgiganten? Samt att det kostar inget att chansa, har funnits extremare tillfälliga reor genom historien och man får ju utgå från att OM det skulle stämma så vore det synd att missa det

Det innebär, i mina ögon, totalt onödigt merarbete för företagen som råkar sätta fel pris någon gång. Allt pga brist på sunt förnuft och girighet.

Än en gång var Elgigantens rea något helt annat. Ingen garanterad black, endast 1,5TB och 2 års garanti.

Vilka "extremare tillfälliga reor" har förekommit, där priset varit rätt? Detta är 1/5 av normalt pris. 20%.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Hur går tankegångarna på dig när Dustin ger bort saker på Julafton?

Bara jag inte får en Idol-DVD.

Permalänk
Medlem

Men skulle det nu vara så att dom absolut inte vill sälja till det priset kan dom ju bara makulera våra ordrar. Inte mer än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det innebär, i mina ögon, totalt onödigt merarbete för företagen som råkar sätta fel pris någon gång. Allt pga brist på sunt förnuft och girighet.

Än en gång var Elgigantens rea något helt annat. Ingen garanterad black, endast 1,5TB och 2 års garanti.

Man kan ju förstå om Kalle Banan inte reagerar, men här sitter ju massa 1337 som har koll på läget.

Permalänk

Undra om man vågar beställa en? 300 är ju trevligt, 1300kr mindre trevligt.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem

Beställde en jag med och betalade via Nordea internetbanken. Undrar om man verkligen kommer få en disk till veckan, eller om de kommer skicka tillbaks pengarna.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Avstängd

Beställde åtta, fick orderbekräftelse, loggade in på länken längst upp och nu är den borta...

Permalänk
Medlem

utgått
tur man hann beställa några st

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Varan har "utgått" nu så de har väl märkt av felet. Återstå att se om de vill ge diskar för det där priset eller om ni snart får ett mail med en ursäkt och pengarna tillbaka ;o

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Har de sålt många lär de aldrig leverera till det priset.

Permalänk
Medlem

av tråden å dömma har det sålts en hel del

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯