Windows 7 säljer sju exemplar i sekunden

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 säljer sju exemplar i sekunden

Microsoft träffar rätt med Windows 7. Sedan lanseringen har operativsystemet sålt i över 400 miljoner exemplar eller sju exemplar i sekunden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Och dem fattiga barnen svälter fortfarande...

Tycker dem kunde pressa ned priset en hundralapp(inkl för studenter) när dem endå pumpar in så mycket pengar.

(Röstar för XP, just det system jag lärde mig i plugget)

Permalänk
Avstängd

Windows 7 helt klart! Snabbt,stabilt och lätt använt Har inte haft ett enda problem med W7 sen jag skaffade det för ~1,5år sen (Förutom printern som HP inte orkade göra drivrutiner till fören för nån månad sen >.<)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Inte illa! Jag tycker om Win 7. Tycker inte illa om Vista heller, tyckte Vista var mycket bättre än XP alla dagar i veckan. Gjorde ett impulsköp och köpte Vista Retail, och fick sen en uppgradering av Microsoft strax efter Win 7 släpptes.

Har i dagsläget över 15 genuina Windows licenser som jag fått gratis för att man är student

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

win7 så klart, annars var win2k kung....

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är tråkigt att Windows är så populärt. De allra felsta skulle inte behöva köpa ett OS, känns som om konsumenterna är dåligt pålästa och fullproppade med fördommar.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Skrivet av Oldvikingschool:

Och dem fattiga barnen svälter fortfarande...

Tycker dem kunde pressa ned priset en hundralapp(inkl för studenter) när dem endå pumpar in så mycket pengar.

(Röstar för XP, just det system jag lärde mig i plugget)

Uppenbarligen så bryr vi oss inte om att andra svälter, jag lägger hellre pengarna på en ny dator eller en flygresa. Känns bäst att inte bry sig.

Permalänk
Medlem

Seriöst, hur kan man rösta på Vista??? Såg att den hade fått en röst.

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Har i dagsläget över 15 genuina Windows licenser som jag fått gratis för att man är student

Samma här. Frågade datorteknikern på våran skola om jag kunde få ett par då licenser följde med burkarna som det inte skulle vara windows på

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Körde XP tills jag nyligen gick över till Win7. Är än sålänge inte imponerad. Bytte enbart för minnesbegränsningar osv...

Det grafiska kan jag leva utan. Att datorn inte låter mig bestämma över skrivskydd osv utan hänvisar mig till Admin är ju bara helt sjukt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Satan i gatan, 400,000,000 ex. av Windows7... Inte en dålig bedrift.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Jag tycker det är tråkigt att Windows är så populärt. De allra felsta skulle inte behöva köpa ett OS, känns som om konsumenterna är dåligt pålästa och fullproppade med fördommar.

Vad menar du? Att de flesta inte behöver ett OS till sin dator?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Vista made me lol.. sämre operativ får man leta efter..

win7 e riktigt nice. Inte haft några nämnvärda problem förutom att ja inte kunde spela fahrenheit / indigo prophecy på de.. vilket va synd som fan iofs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

De allra felsta skulle inte behöva köpa ett OS, känns som om konsumenterna är dåligt pålästa och fullproppade med fördommar.

Jomentjena, de allra flesta kan knappt skilja på dator och skärm.

Permalänk
Medlem

Jag tycker frågan är lite missledande.

Jag föredrar XP, men jag använder hellre Win 7. Kan man säga så?

Jag gillar XP för det är snabbt, funkar alltid och är otroligt lättanvänt, MEN jag vill gärna ha Win 7 också..för...det är snabbt, funkar alltid och är otroligt lättanvänt...

:3

Får testa OSX så småningom också så jag vet hur det känns också...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Körde XP tills jag nyligen gick över till Win7. Är än sålänge inte imponerad. Bytte enbart för minnesbegränsningar osv...

Det grafiska kan jag leva utan. Att datorn inte låter mig bestämma över skrivskydd osv utan hänvisar mig till Admin är ju bara helt sjukt...

Det går väl at ta sig runt. Har för mig att jag strulade med någon fil som jag av någon anledning skulle ändra och fick krångla lite innan jag kunde. Men jag kan hålla med om att det är lite sjukt när man är inloggad som administratör.

iof så kan man väl likna det lite vid super user i unix. Är ju knappast rekommenderat att sitta inloggad som su jämt

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Vad menar du? Att de flesta inte behöver ett OS till sin dator?

Tror han syftar på gratis varianter för Linux och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Kontrollpanelen -> Åtgärdscenter -> User Account Control.

Första jag ändrar när jag omformaterar

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Jomentjena, de allra flesta kan knappt skilja på dator och skärm.

Du menar inte data då?

OffT:

Ursäkta om jag har postat många i rad...men...läste inte alla kommentarer innan jag la in första..och andra

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Det går väl at ta sig runt. Har för mig att jag strulade med någon fil som jag av någon anledning skulle ändra och fick krångla lite innan jag kunde. Men jag kan hålla med om att det är lite sjukt när man är inloggad som administratör.

iof så kan man väl likna det lite vid super user i unix. Är ju knappast rekommenderat att sitta inloggad som su jämt

Tack för medhåll. Har en massa gamla diskar som behöver sorteras, men som win7 satt stopp för rejält. Orkar inte jobba mig runt, blir bara less. Jag vill vara superduperadmin hela tiden, datorn ska bara vika sig efter mina beslut och inte ifrågasätta vad jag gör...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

+ Piratkopior?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Seriöst, hur kan man rösta på Vista??? Såg att den hade fått en röst.

Varför inte?!?!? (Och skriv inte nåt sånt barnsligt som att "det suger hästballe", utan va lite konstruktiv!)

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Varför inte?!?!? (Och skriv inte nåt sånt barnsligt som att "det suger hästballe", utan va lite konstruktiv!)

*host*.. ja de suger ju verkligen inte hästballe iaf :3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Du menar inte data då?

OffT:

Ursäkta om jag har postat många i rad...men...läste inte alla kommentarer innan jag la in första..och andra

Correction då^^
Dom flesta kan inte skilja mellan data, dator och skärm.
Måste nog hålla med också om att jag föredrar xp men använder heldre 7 så jag la min röst på win7.

Fick efter djädrans massa krongel och problem etc hem ett lagligt win7 hem i lådan för någon vecka sen.
Det jag hade innan var min styvfars nyckel från företaget (hade en över) och nu för en månad sen tyckte microsoft att den var olaglig... efter typ 2års tid.
sen fick jag fel nyckel (beställde win7 ultimate och fick vista homenyckel sen fick jag win7 ultimate upgrade och nu beställde jag från misco och sket i microsoft.store så fick jag rätt produkt)
Men måste prisa deras support även om man undrar hur duktiga dom är när dom inte så jag står för en halv sekunds försäljning där med 3 nycklar XD (även dom dom blev förstörda med ett varsit e.l.o.d)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Föredrar Windows 7, på grund av DX11 och 64bitars. Dock kräver det ett Windows XP layout för att jag ska trivas. Gillar inte alls default-looken på Win 7.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Utav windows föredrar jag Windows 7, men även w7 blir som alla windows sega efter ju mer man installerar och efter X antal dagars uptime, något jag upplevt ett antal gånger av mina w7 installationer.

Däremot har jag inte upplevt det i linux, men sen är man ändå så pass hemma i windows, tyvärr och lite spel blir det ju. (OT)

Vista hade jag inga problem med när det senaste SP fanns ute.

Förresten, när ska microsoft göra en användbar start meny? Det enda som gör den minimalt funktionerlig är ju sökfunktionen. (som inte är speciellt användbar)

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Jag tycker frågan är lite missledande.

Jag föredrar XP, men jag använder hellre Win 7. Kan man säga så?

Jag gillar XP för det är snabbt, funkar alltid och är otroligt lättanvänt, MEN jag vill gärna ha Win 7 också..för...det är snabbt, funkar alltid och är otroligt lättanvänt...

Haha, låter som du är en gammal xp-kramare som nyligen insett att Win7 faktiskt är en värdig ersättare...

Permalänk
Medlem

Ganska menlös fråga att ställa om vilket OS man föredrar.
Man kanske skulle formulera om den mer åt vilket os gillade du bäst? Själv gillade jag Windows 2000 bäst av alla. Dock skulle jag idag INTE använda det idag då det kommer efterföljare som bättre är anpassade för dagen mjukvara/hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaZi3b0y:

Tror han syftar på gratis varianter för Linux och liknande.

Det var det jag fick för mig också.
Personligen ser jag inte varför man väljer en gratisvariant före ett OS som OSX eller Windows 7, förutom om man föredrar t.ex. Linux.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Konichiwa:

+ Piratkopior?

Ja, men också i praktiken minus en stor del datorer då det inte går (ja, så starkt formulerar jag det. Vissa tillverkare hävdar fortfarande att de kan erbjuda det, men i praktiken är det inte möjligt) att köpa t ex en laptop utan Windows, likaså färdigplockade stationära datorer i affärer o dyl, där trots allt de flesta datorer säljs. Inte för den genomsnittlige SweClockersanvändaren förhoppningsvis, men hos den allra största delen av mänskligheten. Detta gäller tom på företagsmarknaden.

Så visst, piratkopiering lägger till användare, men man kan i stort dra bort ytterligare en lika stor andel som använder ett alternativt OS (exklusive Mac OS X).

Skrivet av davaa:

Det var det jag fick för mig också.
Personligen ser jag inte varför man väljer en gratisvariant före ett OS som OSX eller Windows 7, förutom om man föredrar t.ex. Linux.

Så du säger att om man inte föredrar Linux, så väljer man inte Linux?

Finns många som har ideologiska motsättningar mot Windows/Mac, vilket kan vara en anledning till att välja bort dem. Anledningen är då inte att det är "gratis", det är i stort helt irrelevant. Anledningen är att det är fritt (ej pengabetydelse) och öppet.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.