Permalänk

HDD rack?

Hej!

Jo nu är det som så att jag haver två st 40Gb HDD:s i min filserver som sitter i gamla plastvaggor, för att kunna flytta på dem vid behov. Problemet med dessa är att de är gjorda för gamla fina ATA-33 diskar, som inte riktigt hävde ur sig lika mkt värme som mina IBM 60GXP...
Problemet är alltså att de blir j****t hett, i synnerhet eftersom de sitter direkt över varandra i en dåligt ventilerad miditower...

Så jag skulle vilja ha hjälp med att hitta lite modernare vaggor som kan hålla mina diskar lite svalare, och ändå låta mig ta ut dem när jag vill!
De enda jag hittat ät Lian-Li's varianter, men de kostar ju typ 6-700:- st! och det är det ju lite över min ambitionsnivå...

Alla tips uppskattas!!

Permalänk

ebay tray

Har beställt 8 såna här, verkar bra tycker jag med en fläkt som kyler. Slutpris kommer att hamna på ca 150:-/styck.

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk

Re: ebay tray

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RulerOfHeck
Har beställt 8 såna här, verkar bra tycker jag med en fläkt som kyler. Slutpris kommer att hamna på ca 150:-/styck.

Såg ju intressant ut! jag är lite lat av mig, så skulle du kunna tala om för mig vad frakten blev för dig? Eftersom det är utomlands är man väl så illa tvungen att betala med kort va?
Du får hemskt gärna höra av dig när du fått hem dem och berätta om temp osv!

Är fortfarande intresserad av liknande i sverige...(har inget skojigt plastkort)

Permalänk
Medlem

Tror det ska finnas något liknande för 150 kr på Clas Ohlson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Abnorm
Tror det ska finnas något liknande för 150 kr på Clas Ohlson

Hmmm, är ganska lika de jag har, fast lite större luft-gälar. Är det nån som testat dessa med moderna diskar som kan uttala sig?
Egentligen skulle jag ju vilja ha rack som iaf har delar av metall som kan leda bort värmen lite lättare...