Permalänk
Medlem

Nokia E7 heller ?

Vill ha en ny mobil och funderar starkt på E7-00... Någon som har nått bättre förslag ? Funderade ett tag på Iphone 4 men de flesta jag känner som har heller har haft en sådan är missnöjda med nått. Vet en som har en N8 som han är rätt så nöjd med och E7 är väl ganska lika ? Den info jag hittat om Nokias kommande modeller verkar inte utvisa nått intressant för framtiden heller...

OBS Nokia är de "enda" märket som jag kan välja på.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

en bekant till mig har en E7 och han blev överraskad nöjd med luren.
Dock är inte han den som ska ha sjutiontiotusen appar och spela sönder mobilen.

men som han sa, byggkvaliten är riktigt bra pga alu chassit, sen sliden har inte en tendens till att glappa eller knarra
han haft den sen den kom

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Mycket bra telefon, men välj N8:an om du inte behöver ett fysiskt QWERTY tangentbord. Den 23:e September kommer denna skönhet:
http://www.youtube.com/watch?v=LxUymqLGG-M

Enligt mig världens bästa telefon, men den är inte för de som behöver tiotusentals applikationer.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Nja naktdelen med Nokia är ju att de inte finns så mycket appar, men de vanligaste och mycket kul saker finns så tror jag klarar mig på den fronten. Har just nu en N95 8GB och den har sliden börjat glappa på nu nyligen och har då haft den i över 2 år.

Såg först nu hur mycket de verkligen skiljer i pris mot N8 ( ja åtminstone på nätet) men måste nog gå in till någon affär och fingra lite på dem, tycker egentligen inte om tuch och speciellt inte att skriva så på den fronten skulle nog tangentbord vara trevligt.

Nja N9 faller mig inte i smaken och ska man vänta så kan man ju aldrig köpa nått, lär ju säkert komma nått ännu bättre ett tag efteråt

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Du kan ju även kolla på E6 om nu hela touch inte är något för dig. Dock lite mer business-inriktad telefon.
Har själv en N8 och är helnöjd med den kan jag även nämna.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Som jag förstått det så är e7 typ samma som n8 i prestandan, men har större skärm. lite sämre kamera. Och ett bra tangentbord (testat några min i butik)
Jag skulle nog betala det extra eftersom jag gillar att ha riktiga knappar att skriva på. Dock är 4" för mycket för mig på en telefon.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har n8 och har haft den sen telia först släppte den jag är nöjd med den finns allt jag vill ha, appar finns gott om inte i stil med iphone och android kanske men nog många för att jag ska vara nöjd, kameran är nåt jag är supernöjd med har inte rört min pocket kamera sen jag köpte denna lur.
Bra batteritid och mycket mer tror inte du ångrar dej .

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Var och kollade lite på E7 och N8 idag men ingen affär i närheten hade en "riktig" att testa och känna på vilket var lite synd. (ja n8 hade dom men ville att jag skulle köpa för att få testa ) Så köper definitivt inte från butik här dessutom ville de flesta prångla på nått abonnemang osv så nej tack.

Skiljer dessutom en bra bit över 1000kr att beställa från nätet så valet är ju rätt givet. På N8 var de nästans halva priset på nätet. Så blir att lägga beställning på en E7.

Någon som har tips på nått skydd för displayen osv ?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Jag har skyddet som telefonen levererades med , böjde försiktigt upp fliken och tog rakblad för att få bort den lilla trekanten som det var iaf på n8, tänkte tills jag hinner köpa en ny, men den sitter bra ännu;-)
Om du klarar dej utan tangent bordet gå på en N8 bättre kamera i den!

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Kör även ja med skyddet som satt på N8:an vid leverans.

Kan även undra om det behövs, beroende på hur du använder telefonen.
http://www.youtube.com/watch?v=1nNJSGR2m0U

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Erkaa^:

Någon som har tips på nått skydd för displayen osv ?

Ett Nokia CP-501, kanske?

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Nja inte riktigt de jag är ute efter, hittade iaf några mer lämpliga på ebay så ska beställa hem nått snart.

Blev ju då som kanske antytt en E7, riktigt nöjd faktiskt. Symbian är ju dock lite segt emellanåt och den medföljande webbläsaren är rätt så dålig. Annars har jag inget att klaga på.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

kör opera som webläsare så blir du nog nöjd!

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera en LG Optimus X2, mycket rimligt pris för en stabil telefon som jag själv använt några veckor nu.

Dessutom den snyggaste telefonen på marknaden om du frågar mig.

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Skrivet av lolaren:

Skulle rekommendera en LG Optimus X2, mycket rimligt pris för en stabil telefon som jag själv använt några veckor nu.

Dessutom den snyggaste telefonen på marknaden om du frågar mig.

Han har redan gjort sitt köp. Och den telefonen (optimus x2) är ju väldigt problematisk om man kollar på olika forum. Iaf mer problem än det brukar vara för en enskilld modell:) Säkert okej om man får ett bra exemplar dock.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har haft många symbiantelefoner och Symbian^3 känns som gammal skåpmat, det är inget jag vill ha.

Jag vet att TS redan köpt telefonen men jag vill ändå påpeka att E7:an har fixfokuskamera utan makroläge. Dom har tydligen inte tänkt sig att businessfolk ska behöva kunna ta skarpa närbilder, t.ex för att fota papper och maila iväg. Facepalm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Jag har haft många symbiantelefoner och Symbian^3 känns som gammal skåpmat, det är inget jag vill ha.

Jag vet att TS redan köpt telefonen men jag vill ändå påpeka att E7:an har fixfokuskamera utan makroläge. Dom har tydligen inte tänkt sig att businessfolk ska behöva kunna ta skarpa närbilder, t.ex för att fota papper och maila iväg. Facepalm.

Ja jag håller med, men tycker ändå den funkar helt ok. Finns ett fåtal brister men tycker å andra sidan att de finns dåliga sidor med de flesta mobilerna. Har iofs inte testat så mycket annat under längre tid... Sen att jag fick den till riktigt bra pris så gör att jag är rätt så nöjd Och kvalitén på själva " hårdvaran" är enligt mig mycket bättre än nått annat jag testat.

@solifer68 ja de ska jag ta och göra.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750