Bästa sättet att hitta snabbt boende i Göteborg/Kungälv

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att hitta snabbt boende i Göteborg/Kungälv

Fick precis ett jobb uppe i Stenungsund och måste hitta ett boende inom tre månader!
Tanken är att hitta en bostad i Göteborg eller Kungälv och pendla.
Har ingen plats i bostadsköer eller liknande, jag antar att det bästa sättet är att hitta en lista på olika uthyrare och ringa och "snyfta" och hoppas att det går att hitta en lösning, finns det någon sådan?

Helst skulle man vilja bo norr om Tingstadtunneln, så att man slipper köa varenda morgon, alternativt så att man kan pendla med tåg/buss från centralen.
Vilka stadsdelar bör man undvika? Är väl några i Göteborg där det är stökigt till och från.

Permalänk
Medlem

Kan du inte tänka dig att bo på plats då? Stenungsund itself?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Stenungsund är rätt körigt med lägenheter tyvärr. Om man inte vill/kan köpa en.

Uddevalla borde däremot vara rätt lätt att få tag på en, för tydligen flyttar ju folk därifrån som galningar. Kungälv är vettigt om du inte vill köa, för även om du borr norr om tingstadstunneln så är det köer (hisingssidan, tuve och där ute).

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Stenungsund är rätt körigt med lägenheter tyvärr. Om man inte vill/kan köpa en.

Uddevalla borde däremot vara rätt lätt att få tag på en, för tydligen flyttar ju folk därifrån som galningar. Kungälv är vettigt om du inte vill köa, för även om du borr norr om tingstadstunneln så är det köer (hisingssidan, tuve och där ute).

Jag är inte intresserad av att köpa, är ensamstående och stå där själv med miljonlån känns sisådär. Sedan ska det tydligen vara billigare i längden än att hyra, men man blir väl lite lat av att få allt fixat när problem uppstår!

En av de stora anledningarna till att jag sökte nytt jobb var att jag idag bor "in the middle of nowhere" så söker mig närmre en stad, och Uddevalla hade väl blivit någon liknande situation som idag, även om det inte är minsta samhället i världen direkt.

Får satsa på Kungälv i första hand då, bör väl vara runt 20 min med buss/tåg både till jobbet och in till Göteborg om man vill dit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Stenungsund är rätt körigt med lägenheter tyvärr. Om man inte vill/kan köpa en.

Uddevalla borde däremot vara rätt lätt att få tag på en, för tydligen flyttar ju folk därifrån som galningar. Kungälv är vettigt om du inte vill köa, för även om du borr norr om tingstadstunneln så är det köer (hisingssidan, tuve och där ute).

Jo många flyttar från Uddevalla nu, men det är många som flyttar för plugg på annan ort också givetvis.
Väldigt många lägenheter i Uddevalla går åt till gymnasieelever som inte orkar pendla hemifrån.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.