Permalänk

Xbmc Problem i bibloteksläge.

Tjena! La precis in ett par hundra filmer i xbmx och när man kör biblioteksläge saknas det ju endel filmer. Anledningen till detta är att det saknas filminformation pga inkorrekt namn på filerna. Jag undrar därför om det finns något sätt att se vilka filmer som saknar filminformation utan att gå igenom varenda film.

Tackar i förväg.

// Benjamin

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Medlem

Samma problem, jag brukar bara ta och kolla på omslags bilden till varje film, om den ser ut som en bit av filmen så saknas information.
Tar bara några minuter med alla mina filmen, 1.5tb.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

Men alltså när jag har biblotektsläge så dyker vissa filmer inte upp överhuvudtaget.. Och när jag inte kör bibloteksläge så ser man ju inte några omslag.. ?

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Medlem

Byt till något annat än biblioteksläga så länge då?

off topic: Aldrig smart att posta på forum med avatar på ett troll.

Permalänk

haha men grejen är ju att jag vill se vilka filmer som fattas i bibloteksläge och orkar inte kolla det manuellt eftersom jag har flera hundra filmer...

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Medlem

Gå in under Videos i huvudmenyn och välj mappen där du har filmerna i så kommer du se alla filmernna med/utan covers.