Någon som vet någotom ATA 33 o ATA66

Permalänk
Medlem

Någon som vet någotom ATA 33 o ATA66

Hej!
Någon som vet något om ATA 33 o ATA66?
Vilka diskar har vad?
Går det att ställa på t.ex. Soltek+
Eller varför min HD:e hastig het skönk när jag
bytte moderkort (enl. PassMarl Test)
Tacksam för lite upplysningar
Christer

Visa signatur

Christer
www.varmlandsfynd.com¨

Permalänk
Avstängd

ja jag vet nått om dom, 2 olika hastigheter , och 2 olika kablar.
när 8gb diskarna kom ut så var det nytt med 33(1997), när 20gb var nytt så börja dom med 66 .
resten går oftast på ata 100, sätter du en ata 33 kabel lr cdrom lr annan enhet som går på ata 33 på samma som en 100 så sänker du hastigheten till 33.
det går att ställa in i drivare tror jag, annars kör nyare saker på 100 som defult.
det står i uppstarten vilken ata den kör i, går även att kolla i egenskaper för den här datorn och sen hårdvaru saken.

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mind
ja jag vet nått om dom, 2 olika hastigheter , och 2 olika kablar.
när 8gb diskarna kom ut så var det nytt med 33(1997), när 20gb var nytt så börja dom med 66 .
resten går oftast på ata 100, sätter du en ata 33 kabel lr cdrom lr annan enhet som går på ata 33 på samma som en 100 så sänker du hastigheten till 33.
det går att ställa in i drivare tror jag, annars kör nyare saker på 100 som defult.
det står i uppstarten vilken ata den kör i, går även att kolla i egenskaper för den här datorn och sen hårdvaru saken.

Hej igen!
Jag fick ett tips om att jag var tvungen att ha en 80 trådas
HD-kabel så jag köpte en sådan men det blev inte bättre,
och sen lästa jag ett inlägg om att man var tvungen att uppgradera Win2000.
och nu har jag fått det dubbla hastigheten, men är inte riktigt nöjd ändå.
Jag har nu en hastighet på Seagat read 36MB/sec write 23MB/sec
IBM är ungerfär 1MB lägre.
Kan någon svara mig om det är okej eller för dåligt.
Jag hittar ingenstans där det står vilka ATA det är.
För i uppstarten hinner jag inte se.

Visa signatur

Christer
www.varmlandsfynd.com¨

Permalänk
Medlem

Dom värdena är normala. Får liknande resultat med min Seagate Baracuda IV och Deathstar 60GXP.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H