LG V300 integrerar FPR-IPS-panel och Intel Sandy Bridge i allt-i-ett-dator

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Nu kanske folk börjar fatta att Apple's maskiner inte är några magiska lådor bara för att dom har frukt på sig.

Tydligen har de varit något åt det håller innan (i alla fall inte så mycket konkurrens) då det inte funnits mycket att välja på om man exempelvis vill ha IPS-panel för skärmen. Sen tycker jag den den ser rätt ”kinakopiaplastig” ut jämfört med en iMac.
Är väl heller ingen som påstår att det är loggan som är grejen med Apples produkter? De som tror de har verkligen inte begripit. Menar inte att Apples grejor behöver passa alla, men ser man inte varför det passar många så är man lite väl narcissistisk tycker jag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

äntligen

Jisses, en vettig all-in-one med pekskärm. Som jag har väntat. Funkar pekskärmen ok är detta tok-köp.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Skrivet av anders_w:

Vadå aldrig funnits någon bra, var det någe fel på Compaq presarion eller?

http://youtu.be/U4nyKtujMqo

Nog fanns det alltid, men Compaq gjorde kassa datorer.

Skrivet av Domifuling:

Jisses, en vettig all-in-one med pekskärm. Som jag har väntat. Funkar pekskärmen ok är detta tok-köp.

Vad ska man ha pekskärm till? Kan förstå om man har småbarn som vill rita på den, men annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Ja, men de få som finns passar fortfarande in på det andra jag sa, dvs plastskal och skräpiga TN-paneler. Kollar man på prisjakt verkar det bara vara iMac som uppfyller kriterierna metallchassi, ordentlig CPU och IPS-panel. Även om det finns andra som har enstaka saker av dessa, så är det bara iMac som har samtliga.

samtliga ....

vem säger att det är referensen? samtliga... LÖL

herregud

Permalänk
Skrivet av s2weden:

samtliga ....

vem säger att det är referensen? samtliga... LÖL

herregud

Well, du FÅR väl ha dålig panel om du tycker det är häftigt, eller dålig prestanda. Men mitt argument är att har man en dator inbyggd i en skärm, så borde ju skärmen i alla fall vara bra. Faktum är att innan produkten, som artikeln visar har just vettig prestanda och IPS-skärm, var iMac ensam om detta. Seriöst, ta en titt på Prisjakt och se om du hittar en annan stationär dator inbyggd i en IPS-skärm.

Men som sagt, du kanske älskar dålig bild och föredrar TN, vad vet jag, men för oss som vill ha en bra, snygg skärm med inbyggd kraftfull dator så har iMac stått ensam, åtminstone på marknaden med platta skärmar. Huvudkonkurrenterna är HP med sina Touchsmart och Asus, med diverse modeller. Touchsmart har fått massiva klagomål för värdelös byggkvalitet och undermålig prestanda. Asus datorer är för små för ordentligt arbete. Båda tillverkarna har dåliga paneler.

Den här datorn är dock en utmanare, men den har några brister. Först och främst är det lite väl tydligt vad de kopierar, de kunde åtminstone designat foten annorlunda. För det andra borde den finnas med större skärm och utmana 27" iMacen och dess upplösning på 2560x1440.

Och vad gjorde mina kriterier till de jag valde att använda? SJÄLVA ARTIKELN, DÅ BRA PRESTANDA OCH IPS VAR VAD PRODUKTEN SKYLTADE MED. Eller du kanske föredrar att jämföra äpplen och päron.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Well, du FÅR väl ha dålig panel om du tycker det är häftigt, eller dålig prestanda. Men mitt argument är att har man en dator inbyggd i en skärm, så borde ju skärmen i alla fall vara bra. Faktum är att innan produkten, som artikeln visar har just vettig prestanda och IPS-skärm, var iMac ensam om detta. Seriöst, ta en titt på Prisjakt och se om du hittar en annan stationär dator inbyggd i en IPS-skärm.

Men som sagt, du kanske älskar dålig bild och föredrar TN, vad vet jag, men för oss som vill ha en bra, snygg skärm med inbyggd kraftfull dator så har iMac stått ensam, åtminstone på marknaden med platta skärmar. Huvudkonkurrenterna är HP med sina Touchsmart och Asus, med diverse modeller. Touchsmart har fått massiva klagomål för värdelös byggkvalitet och undermålig prestanda. Asus datorer är för små för ordentligt arbete. Båda tillverkarna har dåliga paneler.

Den här datorn är dock en utmanare, men den har några brister. Först och främst är det lite väl tydligt vad de kopierar, de kunde åtminstone designat foten annorlunda. För det andra borde den finnas med större skärm och utmana 27" iMacen och dess upplösning på 2560x1440.

Och vad gjorde mina kriterier till de jag valde att använda? SJÄLVA ARTIKELN, DÅ BRA PRESTANDA OCH IPS VAR VAD PRODUKTEN SKYLTADE MED. Eller du kanske föredrar att jämföra äpplen och päron.

så du gick till försvarsposition på en gång

ja... ja ...grönsaker... here we go ...