Permalänk
Medlem

Minecraft server

Tjenare lite osäker på en sak så jag tar och frågar här,Tror ni att denna setup kommer att kunna hosta en minecraft server utan problem, Osäker på antalet spelare men det skulle väl va max 5-10 Tacksam för svar

AMD Athlon II X2 220 2,8ghz
4gig ram
ATI Radeon 3000 Graphics
506.9gig HDD
win7 home premium Service pack 1

Permalänk
Medlem

Prollen kmr nog flaska lite!

Annars kan du få köra din server på min dator.

150kr/månaden

Permalänk
Medlem

Det är det jag vill undvika att hyra plats hos ngn men det är väl sista utvägen i framtiden,Men ska försöka slänga upp en server inom snartast framtid

Permalänk
Medlem

Om du kör med Linux på datorn så kommer det inte vara några problem, det verkar som att det finns någon bugg eller något i Windows versionen av Java.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Din lina är också rätt viktig:)

Permalänk

Jag hoppas du inte tänker använda samma dator till vardagliga sysslor när du använder den som server.

Permalänk
Medlem

Du kan nog slänga ut Windows 7, och köra antingen Windows Server eller Linux på den.

Och grafikkortet ska väll inte vara nödvändigt, eller?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

det lär vara lugnt med processorn iaf, jag har kört sådär 5 spelare på en gammal athlon 64.... dock med 2 GB ram och 100/100-bredband

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Du kan nog slänga ut Windows 7, och köra antingen Windows Server eller Linux på den.

Och grafikkortet ska väll inte vara nödvändigt, eller?

Beror på om hans moderkort har ett integrerat grafikkort och om TS är villig att slösa x MB RAM på det men spara in på elkostnaden.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Han kan iaf ta ur Gkortet, en server kan man styra mha vnc, fjärskrivbord etc:)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Han kan iaf ta ur Gkortet, en server kan man styra mha vnc, fjärskrivbord etc:)

Hur hade du tänkt starta den utan grafikkort? Dra ut det under drift som en annan sweclockers medlem gjorde/gör?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lullebulle:

Hur hade du tänkt starta den utan grafikkort? Dra ut det under drift som en annan sweclockers medlem gjorde/gör?

Så dum är jag väl inte?

Är väl inte så svårt att starta datorn utan grafikkort? Det är möjligt på många datorer ska du veta. Ett gkort behövs inte om man kan/ska fjärrstyra den från en annan dator.

Notera att jag skriver inte att han ska köra servern på sin egen huvuddator eller ta ur grafikkortet, skriver bara att han kan.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Så dum är jag väl inte?

Är väl inte så svårt att starta datorn utan grafikkort? Det är möjligt på många datorer ska du veta. Ett gkort behövs inte om man kan/ska fjärrstyra den från en annan dator.

Notera att jag skriver inte att han ska köra servern på sin egen huvuddator eller ta ur grafikkortet, skriver bara att han kan.

Det blir svårt om det inte finns ett inbyggt grafikkort i TS moderkort/processor.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar,Förresten jag har 12-24 uppkoppling

Permalänk
Skrivet av Jeppe95:

Tack för alla svar,Förresten jag har 12-24 uppkoppling

Med 1Mb upload, lycka till att hosta 5 spelare laggfritt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

3 spelare går bra enl can i host a minecraft server. Är servern på samma interna nätverk som hans egen dator lär 4-5 funka ypperligt..
Han kanske även får ut lite mer än 1 Mbit, jag får t.ex ca 1.6 Mb. (Har 24/1)

Edit: Byter jag till 24/1 och kör servern med 2GB ram som jag gör nu funkar 15 spelare:)