Permalänk

2 bulldozerfrågor

1. Hur mycket högre klockade sägs vårens bästa bulldozermodell vara jämfört med den högst klockade modellen som släpps nu i höst?

2. Hur länge lär ett moderkort som släpps för bulldozer vid releasen nu i höst funka för AMDs bästa processorer? Dvs hur många år kan jag ha kvar.mitt moderkort och byta upp mig till det bästa AMD har att komma med? Är det som med intel att man måste byta vid varje ny generation?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2/
2012 kommer en ny FM socket.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

2/
2012 kommer en ny FM socket.

När 2012 typ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tror inte det finns något datum satt.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

tror inte det finns något datum satt.

Det finns inga rykten om ungefär när 2012 då? Det kommer ju nya CPUer i vår, kanske är tajmat tills dess?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

klockfrekvenserna verkar ligga på ca 3.5 ghz, kanske över 4ghz med turbo. troligtvis kommer amd sälja bra exemplar med högra klockfrekvens och mindre bra med lägre frekvens, givetvis rör det som om samma processor i grunden, bara olika lyckosamma exemplar.

hur framtidssäker socket am3+ kan man bara spekulera i, det har pratats om socket fm2 år 2012 men då är frågan är hur komparbiliteten ser ut mellan fm2 och am3+/am3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

hur framtidssäker socket am3+ kan man bara spekulera i, det har pratats om socket fm2 år 2012 men då är frågan är hur komparbiliteten ser ut mellan fm2 och am3+/am3

Man bör nog inte räkna med någon kompabilitet mellan am o fm.
Speciellt eftersom de helt byter namn o am har ju hängt med aldeles bedrövligt länge nu.

Ang prestandaskillnad mellan "am3+ bulldozer" o "FMx bulldozer" går även det bara att spekulera i.

Det kommer alltid något nytt runt hörnet som man kan vänta på.. Behöver man så tycker jag det bara är o ta det som finns för tillfället. Dvs om det inte handlar om ett par veckor.

Permalänk
Medlem

FX-8170 som ska släppas till våren sägs vara klockad i 3,9GHz och 4,5GHz med turbo. Jag vet inte om det är officiellt bekräftat än. Den snabbaste som släpps nu, FX-8150 kommer ju att gå i 3,6GHz med en turbo på 4,2GHz.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000