Valve avslöjar Counter-Strike: Global Offensive

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Tveksamt att de konservativa CS 1.6-lirarna kommer ta i detta ens med tång. CS 1.6 är ju och kommer alltid vara perfekt.

CS 1.6 är långt ifrån perfekt, men det är tame fan så mycket bättre än Source och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PAX Prime är redan i slutet av augusti (står början av oktober i nyheten), så vi lär få intryck av spelet ganska snart!

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Eh, och skillnaden ligger var?

Har du ens spelat CS?`

Pengar kan du göra som du vill med, vill du spara så gör du det, vill du köpa en pistol men spara dina resterande 2000 så du kan köpa vapen nästa runda hur det än går så kan du göra det.... Deffar du bomben får du mer cash, plantar du får du cash osv (o sure man kan få XP på något spel för liknande mål, garanterat)

Har din polare 10k kan han lägga en awp till dig om du inte har råd.

XP får du kanske när du dödar, när du gör sjuka saker osv, inte alls något du kan styra på samma sätt, dessutom brukar vapen o dyl. som man låser upp kunna kräva en hel del spelande.

osvosvosvosv

Nu tog jag inte upp så mycket, men det är en stor skillnad.

Mer ON T:
"
It is designed on the updated Source Engine, but is not built off of Counter-Strike: Source and due out in early 2012 with beta access beginning this fall. It will maintain the traditional de_ and cs_ map types and would not include new game modes. Valve was keen on hearing the input from top CSS players to make CS GO an e-sports title and that is reflected by the game featuring both casual and competitive game modes with a built in match making system and support for dedicated servers."

http://www.eseanews.com/index.php?s=news&d=comments&id=9969

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Jag känner bara "meh", cs folket vill inte ha snygg grafik utan vill ha ett spel som ser ut som att Bosse 7 år byggt ihop det och inte ha något som helst störande som gör att dom får svårt att se fienderna när dom kutar runt med sin awp railgun.

Du har uppenbarligen aldrig spelat CS och lever på fördomar om vi som gör det.

Permalänk
Medlem

Det enda dom behöver göra är att släppa 1.6 med hd-texturer. Haha, har testat source men fyfan så vidrig spelkänsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basilisken:

CS 1.6 är långt ifrån perfekt, men det är tame fan så mycket bättre än Source och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

true dat.

Kan ju inte vara perfekt om inte ens hälften av alla vapen används! :S

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Du har uppenbarligen aldrig spelat CS och lever på fördomar om vi som gör det.

Är ett spel som i publics går ut på att få ihop så många awps som möjligt och campa lös i ett par minuter. Clan spel är säkert annorlunda men helt uppriktigt så skiter jag i det.

Det här spelet kommer säkert att sälja en hel del men det kommer säkert att suga pung både grafiskt och spelmässigt.

Permalänk
Entusiast

De gamla vanliga trötta "öhh det kommer även släppas till konsoll, och kommer därför automatiskt suga även om jag inte ens sett några screenshots/gameplay än". Ha lite jävla tålamod? Det kanske blir ett skitbra spel, det kanske kommer bli sämst, för tidigt att säga än. Otroligt idiotiskt att dömma ett spel så här tidigt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Bygger det fortfarande på Source (motorn, inte CS:S)? I så fall kthnxbai.

Tycker de borde använda en ny motor, och använda spelet som promo inför HL3. För bygger HL3 på Source har jag verkligen tappat hoppet för Valve...

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Bygger det fortfarande på Source (motorn, inte CS:S)?

Det fungerar ju för CoD, så varför inte?

Permalänk
Medlem

så detta bekräftar även att det snart kommer nya konsoller? YAAAAY <3

Skrivet av Firkraag:

De gamla vanliga trötta "öhh det kommer även släppas till konsoll, och kommer därför automatiskt suga även om jag inte ens sett några screenshots/gameplay än". Ha lite jävla tålamod? Det kanske blir ett skitbra spel, det kanske kommer bli sämst, för tidigt att säga än. Otroligt idiotiskt att dömma ett spel så här tidigt.

+1 Att folk alltid ska böla varför växer de inte upp?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

ADS?

Dock har det funnits andra CS till konsol också... inget större genombrott där

ADS=Aim Down Sight kollar genom siktet, sniper gevär är de enda vapnen i CS som du kan ADS'a ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Kul!

Minns inte ens hur många årsen det är ja spela cs, då nästan så långt så man kom till proffsnivå och studierna tog stryk

Men detta ser ja fram emot, spela det och BF3 lite då och då

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

I början av nästa år... Vad betyder det om man räknar med Valve Time?

3:e veckan i Q2 enligt länken

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

I början av nästa år... Vad betyder det om man räknar med Valve Time?

Ska man gå efter dera egen tabell så kommer det att släppas någongång mellan nästa vecka och 2022

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

När valve bjuder in 1.6 proffsen för analys har jag hopp för spelet, annars tror jag dota 2 och ep3 är de sista bra titlarna dom kommer släppa :/

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Basilisken:

CS 1.6 är långt ifrån perfekt, men det är tame fan så mycket bättre än Source och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt mig är det så perfekt det kan bli

Skrivet av stn1337:

Det enda dom behöver göra är att släppa 1.6 med hd-texturer. Haha, har testat source men fyfan så vidrig spelkänsla.

Jag tycker att sämre grafik passar, skulle 1.6 få Source grafik skulle det inte vara lika bra

Skrivet av KRQKAN:

ADS=Aim Down Sight kollar genom siktet, sniper gevär är de enda vapnen i CS som du kan ADS'a ^^

Krieg, Bullpup och Scout också

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Suck..

Alltså hur kan folk säga att 1.6 är så jäkla bra.. Jag spelade på elit nivå i 1.6 men jag måste säga att 1.3 var roligast och det är på tiden att det kommer något nytt... Source slog ju aldrig igenom, men hoppas att detta gör det och hoppas att "cs känslan" finns kvar

Permalänk
Medlem

Det hände något när 1.5 släpptes. Det blev inte samma känsla.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Nämn ett spel som är bättre

Haha, sant

fanboy, de kan inte jämföras,
UT04 är mer actionfyllt å snabbt. klassiker
bf 1942/BF2 är bättre IMO, mer taktiskt och mer att göra. klassiker
cs gillar jag pga sköna polare att lira med och man är bra i det själva spelet i sig är jävligt enformigt idag. tycker nästan alla (bra/roliga) public servrar försvunnit WC3 Surf Deathrun KZ, finns ju bara ryska sådana nästan idag.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Bygger det fortfarande på Source (motorn, inte CS:S)? I så fall kthnxbai.

Tycker de borde använda en ny motor, och använda spelet som promo inför HL3. För bygger HL3 på Source har jag verkligen tappat hoppet för Valve...

Vad är det för fel på Source motorn? Inte för att vara negativ men det finns inte så många nya spelmotorer som är särskilt bra.. Source och Frostbite 2 är typ de två motorer som inte är byggda enbart för konsoler.

Permalänk
Skrivet av Nico.v:

fanboy, de kan inte jämföras,
UT04 är mer actionfyllt å snabbt. klassiker
bf 1942/BF2 är bättre IMO, mer taktiskt och mer att göra. klassiker
cs gillar jag pga sköna polare att lira med och man är bra i det själva spelet i sig är jävligt enformigt idag. tycker nästan alla (bra/roliga) public servrar försvunnit WC3 Surf Deathrun KZ, finns ju bara ryska sådana nästan idag.

Enformigt kan jag tro om man bara spelat public, det blir det vad man än spelar. Surf och hns kan man knappt kalla cs, brutalcs är bra servrar som dessutom är svenska men ganska svåra.

Det är PCW som är roligt

Men du tycker som du tycker

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Har inte spelat men bättre är det knappast

Hur kan du veta det om du inte spelat det?

Skrivet av nictim:

Skjuta genom väggar är ju ett riktigt lyft från tidigare spel, vissa väggar borde kulorna inte gå igenom iofs.

Det största som förstör dagens spel tycker jag är dessa hitmarks, hade varit riktigt nice utan dem (vilket CS:GO borde vara) och att det inte ploppar upp info om vem som dödat vem. Man ska ju inte veta om fienden är död eller inte när man såg han genom dörren och sköt

Håller med dig, fast det kan faktiskt vara rätt roligt ibland, t.ex när jag lanar med några polare, då brukar vi oftast lira MW1 (såklart, resten av senare codspel är totalt värdelösa...) och du anar inte hur högt folk skriker när man dödar dem genom en rökskärm (Bara att spraya, oj, där träffade jag något, fortsätta skjuta tills han är död)

Men, CS ska då fan inte ha några hitmarks...ingen XP eller level heller för den delen

Skrivet av stn1337:

Det enda dom behöver göra är att släppa 1.6 med hd-texturer. Haha, har testat source men fyfan så vidrig spelkänsla.

Allt beror på om du börjar spela Source, eller om du spelat 1.6 innan. Började spela source (tyvärr...) och spelade det några år, sen köpte jag 1.6 och spelade det och första...året så kunde jag knappt träffa en enda snubbe, just för att dem är så olika. Hoppas valve inte gör CS:GO olika 1.6...då har dem lyckats

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med alla som gillar CS 1.6.

Det spelet ger mig en anledning att plocka fram min gamla P3 burk och 15" CRT skärm. Ah, 90-talet, det var tider det!
Sedan börjar jag ju dock vakna ur nostalgin och inser ganska fort att spelets kassa grafik gör att jag får ont i ögonen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jooelhoglund:

Hitboxen beror ju mycket på servrar men överlag är den ljusår bättre än Source hitboxen, kommer ihåg att man kunde skjuta i marken bredvid en fiende och få han i huvudet.

Att kunna skjuta genom väggar tycker jag är ett måste, känslan man får när man får en random hax är gudomlig

Kulan kanske riccocherar?

Permalänk
Medlem

CS var ju på sin höjd småljummet fram till 1.0.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Kulan kanske riccocherar?

I sand ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jooelhoglund:

Omöjligt är de tju inte:p

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Enligt mig är det så perfekt det kan bli

Jag tycker att sämre grafik passar, skulle 1.6 få Source grafik skulle det inte vara lika bra

Krieg, Bullpup och Scout också

Krieg och Bullpup är inte krypskytts gevär.
Scout, AWM, SG550 och G3:an är därimot.

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Krieg och Bullpup är inte krypskytts gevär.
Scout, AWM, SG550 och G3:an är därimot.

??? han pratar inte om vad som är krypskytts gevär LOL?

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N