Permalänk
Medlem
Skrivet av sHAsen:

32bit kan bara ha 4gb, men 64 kan ha upp till 128gb om jag inte har fel.

fyfan

Permalänk
Permalänk
Medlem

mini-itx är ju intressant men finns ju ingen möjlighet till att uppgradera till SLI senare "/

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Jag har ändrat mig, samma paket som ERI länkade men utan OS och ihopplockning så jag vill gärna ha mer komponenter för 9k

Permalänk
Medlem

speldator! budget 8-9k

Hejsan, jag behöver en dator som klarar av spelen utmärkt.
I paketet ska det ingå;
1TB HD
4-8GB RAM
armband som leder bort statisk laddning
Intel i5 ( 2500K är nog bra)
Så litet chassi som möjligt men ändå ljudlöst och väldigt bra kylning!

BEHÖVER EJ OS ELLER IHOPPLOCKNING!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Jag har ändrat mig, samma paket som ERI länkade men utan OS och ihopplockning så jag vill gärna ha mer komponenter för 9k

http://www.inet.se/kundvagn/visa/768844/2011-08-22 Den kanske inte så haj på riktigt vad man ska ha i den prisklassen men det där var det bästa jag kunde komma på!

med den processorkylaren (H2O 620) kan du definitivt klocka processorn enkelt till 4.5 ghz. Inga probelm, följ bara guider! datorn kommer bli ruskigt snabb

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Tänkte precis påpeka att gamla paketet inte hade nån form av nätagg

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/768844/2011-08-22 Den kanske inte så haj på riktigt vad man ska ha i den prisklassen men det där var det bästa jag kunde komma på!

med den processorkylaren (H2O 620) kan du definitivt klocka processorn enkelt till 4.5 ghz. Inga probelm, följ bara guider! datorn kommer bli ruskigt snabb

Kan man överklocka på fel sätt så att processorna pajjar?

Detta paket ser grymt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Kan man överklocka på fel sätt så att processorna pajjar?

Detta paket ser grymt ut!

Det sak mycket till att man åstadkommer något sådant, vet inte riktigt hur man gör då, klockar för högt kanske, såg dock en bra tråd igår angående 2500k och överklockning. kolla i den delen av forumet! överklocknings delen

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/768378/2011-08-22 lite över budget men sjukt prisvärt sett till spelprestandan!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Det sak mycket till att man åstadkommer något sådant, vet inte riktigt hur man gör då, klockar för högt kanske, såg dock en bra tråd igår angående 2500k och överklockning. kolla i den delen av forumet! överklocknings delen

Okej tack ska du ha! Men du sa stt 4,5Ghz klarar den?
Aa jag ska läsa den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Okej tack ska du ha! Men du sa stt 4,5Ghz klarar den?
Aa jag ska läsa den

Skickades från m.sweclockers.com

yes gör så!

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Tänkte precis påpeka att gamla paketet inte hade nån form av nätagg

gamla paketet? vems? om du menar mitt så får du kolla bättre

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

64-bit kan hantera mycket mer minne än 128GB om jag minns rätt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Win7 HP x64 kan ha 16 GB RAM, medan Pro kan ha 192 GB

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Tänk på att du inte får skapa flera trådar om samma sak, uppdatera istället din befintliga tråd när du kommer på nya frågor, detta gäller även sista kollen, det gör det dessutom lättare för andra att hjälpa dig då de kan se motiveringar till de olika komponentvalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmie:

*Trådar sammanfogade*

Tänk på att du inte får skapa flera trådar om samma sak, uppdatera istället din befintliga tråd när du kommer på nya frågor, detta gäller även sista kollen, det gör det dessutom lättare för andra att hjälpa dig då de kan se motiveringar till de olika komponentvalen.

Sorry jag trodde bara att folk skulle sluta läsa denna tråd hehe

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/768844/2011-08-22 är alltså ett väldigt bra paket killar(tjejer)? Bara så att jag vet så att jag kan beställa detta paket! Det ser väldigt bra ut men det jag undrar är om man får plats med vattenkylningen i chassit?
Och är vattenkylning bara till för att kyla CPU'n extra mycket? fäster man munstycket över CPUn istället för den vanliga CPU flänsen?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är som du vet inte tillåtet. Du får nu inte skapa fler trådar i ämnet.