Permalänk

Om nu bara LG kunde få tummen ur att fixa 2.3 så man kan använda sig av luren, vet inte hur det stämmer men har hört att 2.2 inte ska stödja 2kärnor? testa iaf en galaxy ACE med 2.2 och då var våra hyffsat lika snabba sen uppdatera han till 2.3 och min 2x kändes lika slö som en gammal P1a, dvs man fick skämmas för att ha den, nu skulle den ju komma i Juni/Juli men det har ju LG skjutit upp till hösten nu ist, blir bara mer och mer sugen på att sälja den, ångrar lixom stort att jag gav bort min Iphone 4 till sambon nu

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk

Uppdatering V10c finns nu tillgänglig för alla, om någon skulle ha missat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Uppdatering V10c finns nu tillgänglig för alla, om någon skulle ha missat det.

Någon som sett en lista på vilka buggar man fixat denna gång (eller kanske snarare vilka man inte fixat)?

LG verkar ju inte vilja lägga ut den infon på hemsidan så det är svårt att veta vad man lagat och vad som fortfarande är trasigt. Sen är det fortfarande skit att man inte fått ut 2.3 (eller ännu bättre 2.4) som konkurrenterna levererar sina lurar med.

Permalänk
Skrivet av utopiazz:

Någon som sett en lista på vilka buggar man fixat denna gång (eller kanske snarare vilka man inte fixat)?

LG verkar ju inte vilja lägga ut den infon på hemsidan så det är svårt att veta vad man lagat och vad som fortfarande är trasigt. Sen är det fortfarande skit att man inte fått ut 2.3 (eller ännu bättre 2.4) som konkurrenterna levererar sina lurar med.

Nu är jag inte helt 100 på allt denna uppdatering innehåller men den ska kunna fixa omstarterna verkar det som. Sedan tror jag att man får stöd för mkv och hela mobilen har blivit lite snabbare. Nu kommer bilden fram direkt när man trycker igång den. Och batteritiden ska ha blivit lite bättre.

Permalänk
Inaktiv

problem med mms

Hej, Jag är också ny på tråden. Fick min LG optimus 2x för 2månader sen i present och har haft ett problem sen dess, Jag har tele2 som operatör men har inga problem med att skicka eller ta emot mms när datanätverket är ikryssad (aktiverad). Dock om jag har datanätverket stängd som när jag är uppkopplad mot wifi hemma och får mms så blir det tom meddelnade med "hämta" knapp. Detta är normalt vad jag förstått från LG. Om jag sen aktiverar (kryssar i) datanätverket för att kunna öppna/se mms bilden så är det fortfarande tom meddelande men "hämta" knapp och inget händer om jag trycker på den.
jag har varit i kontakt med LG och skaffat ny SIM-kort från tele2, fabriks återställt mobilen och även uppdaterat programmen för drygt 1v sen, men inget som hjälpt.

någon som har samma problem eller vet någon lösning?

Sista alternativet är att skicka in mpbilen till Anovo.

Permalänk
Medlem

Jag har råkat ut för ett underligt fel. Varje gång jag startar musik programmet och drar igång en låt så kraschar programmet.

"Programmet Musik /processencom.android.music) har avbrutits på ett oväntat sätt. Försök igen"

Detta händer varje gång och jag har provat att starta om mobilen, ta ur batteriet, avsluta alla program i telefonen.
Det är väldigt irriterande att inte kunna lyssna på musik. Någon som vet vad problemet kan vara?

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baz:

Om jag sen aktiverar (kryssar i) datanätverket för att kunna öppna/se mms bilden så är det fortfarande tom meddelande men "hämta" knapp och inget händer om jag trycker på den.
jag har varit i kontakt med LG och skaffat ny SIM-kort från tele2, fabriks återställt mobilen och även uppdaterat programmen för drygt 1v sen, men inget som hjälpt.

någon som har samma problem eller vet någon lösning?

Sista alternativet är att skicka in mpbilen till Anovo.

Precis som du skriver innan så är det normalt att inte kunna hämta mms över wifi, detta då mms skickas över 3g-nätet (har med identifiering av telefonen/simkortet att göra) och inte över wifi/internet. Att du inte kan hämta mms efter aktivering av datanätverk tror jag inte Anovo kan göra så mycket åt, möjligtsvis gör de en återställning av telefonen men det kan du lika gärna göra själv. Testa att inaktivera wifi, aktivera data och sen köra lite trafik över anslutningen (tex dra igång webläsaren och kolla något) innan du försöker hämta mmset. Fungerar det om du startar om telefonen?

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

Ska inte mobilen överföra både ljud och video via Hdmi-kabeln?

kopplar jag in sladden och spela rupp en film på tvn, så får jag bara bild, medans ljudet spelas upp i mobilen?

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Löste sig.

Visade sig vara fel på Hdmi ingånge på Tvn

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Inaktiv

Jag som funderade att köpa en lg optimus 2x. Mediamarkt har den för under 3000 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Jag som funderade att köpa en lg optimus 2x. Mediamarkt har den för under 3000 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade menar du? rean tog slut i söndags.. Köpte en och är hittills nöjd med den lite synd att man inte kan uppdatera till android 2.3 än..

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Inaktiv

Aha, måste ha läst en gammal annons. Nåja. Inte kul att ha en androidmobil där tillverkaren knappt ger nån support. Alla har väl fått 2.3 vid det här laget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börjar lacka rätt hårt på lg som inte kan lossa 2.3 ännu. snart är tålamodet slut. Blir kanske första o sista luren från dem, synd för anars hur nöjd som helst med den. Fler som känner liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nerylf:

Börjar lacka rätt hårt på lg som inte kan lossa 2.3 ännu. snart är tålamodet slut. Blir kanske första o sista luren från dem, synd för anars hur nöjd som helst med den. Fler som känner liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag sålde min Optimus och köpte en galaxy s2 istället, hur nöjd som helst.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Men jag vill inte ha sampung, dels för stor sen saknar den känslan, som lg har att luren är gedigen i konstruktionen. S2 känns lite som en hobbex leksak, tunn o plastig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nerylf:

Men jag vill inte ha sampung, dels för stor sen saknar den känslan, som lg har att luren är gedigen i konstruktionen. S2 känns lite som en hobbex leksak, tunn o plastig.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en smaksak, men som sagt, är hur nöjd som helst med mitt byte.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

En polare till mig la in MIUI rom i sin. Blev tydligen stor skillnad
Upplevde samma sak när jag la in Cognition rom i min SGS2
Så custom Roms kan jag rekommendera o testa iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av nerylf:

Börjar lacka rätt hårt på lg som inte kan lossa 2.3 ännu. snart är tålamodet slut. Blir kanske första o sista luren från dem, synd för anars hur nöjd som helst med den. Fler som känner liknande?

Samma för mig, det har tagit för lång tid nu så mitt förtroende för LG är slut även om de släpper 2.3 och trots att jag är nöjd med telefonen i övrigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Jag har endast haft luren runt 1 månad. Har rootat den och installerat Cyanogenmod 7 Nightly, flyter på riktigt bra. Batteriet tar dock slut lite snabbare än innan.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

LG P990 inställningsproblem

Tjena, behöver verkligen hjälp med mobilen, hittar inte rätt inställningar och manualen ger inget svar heller.

1. Vart finns / hur öppnar man "Anslutningsguiden" i mobilen för att ansluta USB/HDMI med datorn? Har installerat LG PC Suite i datorn men vid inkoppling av HDMI/USB så händer inget.

2. Hur uppdaterar man till senaste drivrutinen?
När man begär uppdatering så står det att WiFi måste aktiveras (har inte tillgång till WiFi) vilket då gör att den automatiska uppdateringen aldrig uppdateras. Hur fixar man det? Går det inte via 3G?

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med luren, spelprestandan är top notch, har sett flera Samsung Galaxy S2 där 3D spelen laggar

Kolla in dessa klipp jag spelade in när det gäller LG Optimus 2x. Min är rootad, ej överklockad och Chainfire3D är installerad.

Brothers in Arms 2

http://www.youtube.com/watch?v=lc1_FQdZ5Jw

Dead Space

http://www.youtube.com/watch?v=HCF1Aa-EF6o

Ett annat klipp med Dead Space

http://www.youtube.com/watch?v=0EUCEZwoq6E

Sen fick jag riktigt bra resultat i Neocore vilket jag ej kan replikera idag.

http://www.youtube.com/watch?v=guGd1EMEI-I

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklashog:

Jag har endast haft luren runt 1 månad. Har rootat den och installerat Cyanogenmod 7 Nightly, flyter på riktigt bra. Batteriet tar dock slut lite snabbare än innan.

Testa tanka ner JuiceDefender.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av m1ntos:

Testa tanka ner JuiceDefender.

Köpte JuiceDefender Ultimate. Resultatet var inte det jag hade hoppats på efter att ha läst om appen.. Mobilen hänger sig efter en stund och batteriet försvinner snabbare än tidigare. Tråkigt att den inte fungerar för mig för efter vad jag har läst så är det här en kanon app när den fungerar...

Kör en Cyanogen 7 nightly build kanske där felet ligger.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Skrivet av Magnus72:

Riktigt nöjd med luren, spelprestandan är top notch, har sett flera Samsung Galaxy S2 där 3D spelen laggar

Kolla in dessa klipp jag spelade in när det gäller LG Optimus 2x. Min är rootad, ej överklockad och Chainfire3D är installerad.

Brothers in Arms 2

http://www.youtube.com/watch?v=lc1_FQdZ5Jw

Dead Space

http://www.youtube.com/watch?v=HCF1Aa-EF6o

Ett annat klipp med Dead Space

http://www.youtube.com/watch?v=0EUCEZwoq6E

Sen fick jag riktigt bra resultat i Neocore vilket jag ej kan replikera idag.

http://www.youtube.com/watch?v=guGd1EMEI-I

Nice, var kan jag ladda ner/köpa spelen du spelar? Kan inte hitta dom i market.

Mvh

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklashog:

Nice, var kan jag ladda ner/köpa spelen du spelar? Kan inte hitta dom i market.

Mvh

Via gameloft's hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklashog:

Köpte JuiceDefender Ultimate. Resultatet var inte det jag hade hoppats på efter att ha läst om appen.. Mobilen hänger sig efter en stund och batteriet försvinner snabbare än tidigare. Tråkigt att den inte fungerar för mig för efter vad jag har läst så är det här en kanon app när den fungerar...

Kör en Cyanogen 7 nightly build kanske där felet ligger.

Låter väldigt konstigt då jag kört JD med Cyanogenmod nightly i flera månader.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Nån som fått uppdateringen till Gingerbread? Ska ju enligt LG finnas ute nu, men jag har då inte fått något... Tänkte att kanske 3 skulle lägga sig i och godkänna den först men det verkar inte som om min telefon är operatörslåst, så det borde inte spela nån roll...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Ska bli väldigt skönt att få slänga denna telefon.. Bokat en galaxy nexus och nu är det bara en evig vänta kvar

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Nån som fått uppdateringen till Gingerbread? Ska ju enligt LG finnas ute nu, men jag har då inte fått något... Tänkte att kanske 3 skulle lägga sig i och godkänna den först men det verkar inte som om min telefon är operatörslåst, så det borde inte spela nån roll...

Jag installerade det med LGs buggiga uppdateringsprogram på datorn.
Edit: Jag har halebop.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Avstängd

Jag ska köpa ny mobil och väljer mellan den och SE Arc S. Det känns som att Optimus 2x är mycket bättre PÅ PAPPRET men många verkar snacka skit om den. Är det bara för att LG är sega på att släppa uppdateringar eller något annat också?. För jag kan leva med att få vänta på ICS om den är bättre än Arc S i övrigt.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360