Permalänk

Asus EFI BIOS

Jag har ett ASUS P8H67-M PRO B3 och det är utrustat med ASUS EFI BIOS. Det jag undrar är hur gör man för att få detta stabilt? Jag kan inte göra några inställningar i GUI för att den envisas med att backa i menyerna direkt. Jag har uppdaterat till senaste versionen som finns hos ASUS. Någon som varit med om liknande eller som vet om man kan stänga av GUI och få ett vanligt BIOS istället.

Permalänk

Kan ju tillägga att idag får jag inte ens bild på datorn så vet inte vad jag ska göra nu...

Permalänk
Medlem

finns en redigerings knapp vet du om du vill lägga till nånting i din post
och bumpning är inte tillåtet
nu tillbaka till problemet
låter som du misslyckats att flasha om bios
prova att cleara cmos först och främst
antingen genom att du har en clear cmos knapp på baksidan vid i/o plåten
eller genom en jumper på moderkortet

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av pumba-kung:

finns en redigerings knapp vet du om du vill lägga till nånting i din post
och bumpning är inte tillåtet
nu tillbaka till problemet
låter som du misslyckats att flasha om bios
prova att cleara cmos först och främst
antingen genom att du har en clear cmos knapp på baksidan vid i/o plåten
eller genom en jumper på moderkortet

Ah, sorry. Tänkte inte riktigt så långt. Är lite smått frustrerad på detta bara. Har kört en reset på CMOS med jumper på moderkortet och det hjälpte inget. Datorn matar inte ens ut ström på USB just nu vad jag kan se på mus/tangentbord och flashdisk.