Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Tjena

Har fått reda på att flera leverantörer kommer sänka sitt pris på gtx 590. Detta lär ske runt den 30/8. Anledningen bör vara att dom nya modellerna kommer inom kort.

Det nya priset kommer ligga runt 4500-5000kr. för Asus kortet vilket till hör dom tystare. Vilket är ca 1200 1500kr lägre.

För er med oron att dom ska börja brinna, korten är uppdaterade med kylarn och drivrutinerna är bättre.. dock värt att veta är att använd inte drivrutinerna som finns i lådan.. ladda ner dom senaste från hemsidan.

Hoppas någon gillar denna tråd.

//sl

Jag älskar dig. Ska precis köpa ett par 560 Ti alt. en 580, då är inte 590 långt ifrån!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Verkar som Nvidia har en optimerad variant på gång.

http://www.nordichardware.se/nyheter/71-grafik/43949-nvidia-a...

Fermi i 40nm antar jag?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Det var bara ett prisfel, mina vänner å jag fick ett mail ang detta.. verkar som det inte krävs mycket för att folk ska börja spekulera märker jag

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Det var bara ett prisfel, mina vänner å jag fick ett mail ang detta.. verkar som det inte krävs mycket för att folk ska börja spekulera märker jag

Ser ut att va prisfel hos leverantör ja, då modellen dyker upp på ett par olika butiker på prisjakt för det lägre priset.

Tyvärr dock ingen butik stor nog att tappa 1500kr per kund för den goodwill det innebär att leverera till utsatt pris

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Swedish Berserk:

Fermi i 40nm antar jag?

Ja, alla Fermi, dvs alla 400/500-kort, är 40 nm. Däremot tvivlar jag på ett uppdaterat 590, marknaden är åt helvete för liten för att kasta pengar på.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Däremot tvivlar jag på ett uppdaterat 590, marknaden är åt helvete för liten för att kasta pengar på.

Med förbehåll för om de gjort någon magi med tillverkningsprocessen och kan trycka ut kort/GPUer med extremt reducerade priser så håller jag med dig.

Permalänk
Medlem

Kortet verkar inte säljas för 4,5k längre kostar runt 6k nu på Misco.se, måste vart fel bara.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst hela tråden så vet inte om någon tagit upp det, men det går rykten om en ny värsting innan Kepler. GTX 595

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXizoR:

Nu har jag inte läst hela tråden så vet inte om någon tagit upp det, men det går rykten om en ny värsting innan Kepler. GTX 595

Här du får det ifrån bland annat?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Någon har tagit upp det.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Jag älskar dig. Ska precis köpa ett par 560 Ti alt. en 580, då är inte 590 långt ifrån!

OBS! det är inget prisfel!! detta är bekräfftat av säljare som har kontaktat leverantörer..

Men naturligtvis så sänker dom inte priset innan leverantörerna kommer göra det.

Så igen.. Priset stämmer.. men som det ser ut nu så kan det dröja till den 5/9 det är den senaste infon jag har fått på detta.

Det priset många sider har ute nu är priset som gäller tills det nya korten kommer..

och till dig som älskar mig.. kul att infon kan hjälpa.. jag ser själv fram emot det

Permalänk
Medlem

Nej då

Som jag sa innan. Prisfaktan stämmer.. ni som vill ha ett gtx590 för ett lägre pris.. håll i kronorna.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Nej då

Som jag sa innan. Prisfaktan stämmer.. ni som vill ha ett gtx590 för ett lägre pris.. håll i kronorna.

Oohh, inside info.

Avvaktar en månad då för om det stämmer är det riktigt niiice. Inte ofta du ser -25% pristapp på kort i denna klassen!

Permalänk

Jag hoppas att du inte ljuger!
Kommer priset på gtx 580 att sänkas?

Permalänk
Medlem

det enda jag kan ge info med 100% är att gtx 590 kommer att sänkas.. resten av modellerna har jag ingen aning om.. men det skulle vara konstigt ifall ett gtx 580 skulle ha samma pris som ett gtx 590. Men vad och hur det ser ut har jag ingen aning om.

Permalänk
Inaktiv

Fermi i 40nm antar jag?

Mkt intressant tackar

Kanske blir en sån om inte priset sticker iväg
edit: om det nu ens kommer ut :/

Permalänk
Skrivet av Zitoc:

det enda jag kan ge info med 100% är att gtx 590 kommer att sänkas.. resten av modellerna har jag ingen aning om.. men det skulle vara konstigt ifall ett gtx 580 skulle ha samma pris som ett gtx 590. Men vad och hur det ser ut har jag ingen aning om.

Du är säker på att priset kommer sänkas den 5/9 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Skrivet av Ixos:

Ser ut att va prisfel hos leverantör ja, då modellen dyker upp på ett par olika butiker på prisjakt för det lägre priset.

Tyvärr dock ingen butik stor nog att tappa 1500kr per kund för den goodwill det innebär att leverera till utsatt pris

Skrivet av Zitoc:

Finns inte utrymme för sådan prissänkning. Endast om tillverkarna grovt överskattat efterfrågan och nu sitter på ett stort lager osålda kort som de förmodar snart är osäljbara kan prissänkningen vara äkta.
Personligen tror jag fortfarande på att felaktigt pris smugit sig in hos en distributör (var väl enbart Asus-kortet som dippade i pris?), och återförsäljarna har automatiskt uppdatering av priserna. Händer då och då. Nyligen var det en hårddisk och lite längre tillbaka var det blurayläsare.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Fermi i 40nm antar jag?

Källan har redan sagt att det rörde sig om misinformation.
Google translate
"Uppdatering: Det verkar ha varit felaktig information som överförs vid en eller annan gång i alla fall att GTX 595 inte (ännu?) Och datorer i stället innehålla ett SLI GTX 580."
http://www.somua.com/?sujet=19831/

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv

Böh är de värt att kötta ett 590 ? Eller 580. Känns som de är lika bra att slå till på 590 då

Permalänk
Medlem

Tänker inte lägga ner mer tid på att övertala folk att prissänkningen stämmer.. den som väntar den ser.

Hoppas bara folk inte är dumma och betalar mer än vad dom behöver. Men det är era pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Finns inte utrymme för sådan prissänkning. Endast om tillverkarna grovt överskattat efterfrågan och nu sitter på ett stort lager osålda kort som de förmodar snart är osäljbara kan prissänkningen vara äkta.
Personligen tror jag fortfarande på att felaktigt pris smugit sig in hos en distributör (var väl enbart Asus-kortet som dippade i pris?), och återförsäljarna har automatiskt uppdatering av priserna. Händer då och då. Nyligen var det en hårddisk och lite längre tillbaka var det blurayläsare.

Anledningen att jag bara nämnt asus kortet är för att det är det jag säkert vet. Då jag själv har köpt 2x kort för det priset och väntar på att dom levereras.. och JA! priset stämmer då säljaren har kollat med sin leverantör. och delgett mig infon om hur det ser ut.

tack för mig och mkt nöje för er som skaffar detta kort

Permalänk
Medlem

när kommer denna prissänkning då? jag ska ju betsälla nya dator snart

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Anledningen att jag bara nämnt asus kortet är för att det är det jag säkert vet. Då jag själv har köpt 2x kort för det priset och väntar på att dom levereras.. och JA! priset stämmer då säljaren har kollat med sin leverantör. och delgett mig infon om hur det ser ut.

tack för mig och mkt nöje för er som skaffar detta kort

Dem finns ju ej kvar på Misco.se så vart har du beställt i så fall?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

misco.se och alla andra kommer att ändra priset när korten väl har sänkts i pris av leverantörena. och som jag har skrivit på min första post så ser det ut att vara den 5/9. som säkert alla har märkt så är detta kort slut överallt och leverantörerna väntar på att få hem det så dom kan skicka ut det till sina säljare.. det priset som visas nu är det priset som gäller tills domn har fått in korten och leverantörerna har sänkt priserna.. för mer svar på frågor läs föregående posts.

Permalänk
Medlem

Kommer korten fortfarande ha samma overheat problem?

Permalänk
Medlem

läs första posten

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför du planerar köpa 2x 590 när du redan haft 6990, gtx 590 fast nu har 6950? ;O

GTX 580 borde sänkas till 3000:- max annars funkar denna prissänkningen inte, 500kr mer för ett 590, inte logiskt någon stans ;O

Pratat med 2 polare som jobbar på 2 olika butiker, ingen har hört om prissänkning än ;O

Om det ändå stämmer så borde iaf 580 sänkas om det ska finnas någon logik i det hela, får bli ett sådant då.

Permalänk
Medlem

Han är en NVIDIA-hater som bara försöker få folk att köpa mindre NVIDIA-kort