Corsair fördubblar utrymmet i nya Force GT

Permalänk
Melding Plague

Corsair fördubblar utrymmet i nya Force GT

Corsair släpper två nya SSD-enheter i den prestandainriktade serien Force GT, nu med 180 och 240 GB lagringsutrymme.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är ju lite lustigt att priset per gigabyte blev dyrare efter 120gb. :S

Permalänk
Medlem

Intressanta men 120gb ser forfarande mysigast ut tycker jag

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Ska inte vara enheten Kr i tabellen under GB / Krona va? Lite förvirrande med GigabyteKronor per Krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Det är ju lite lustigt att priset per gigabyte blev dyrare efter 120gb. :S

Har nog att gör med att det är nysläppta.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur mår Force GT-diskarna överlag nuförtiden. Har folk fortfarande problem eller är det fixat med ny firmware?

Permalänk

Vi får se hur det blir. Själv har jag en disk som jag ska plocka upp påvägen hem idag. Får se vad som händer

EDIT: Disken ligger på 120 GB.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Har en Corsair SSD Force GT, inte ändrat firmware. Fungerar perfekt!

Visa signatur

i7-14700K | RTX 3070 Ti | Samsung 980 PRO

Permalänk
Medlem

alltså varför är jag för snål för att köpa en ssd?! kan ju vara det bästa man kan inhandla när man sitter på en trött gammal WD disk från 2005 eller något.

Permalänk
Medlem

Beställde en sån här ssd imorse på 120 GB, hoppas dustin får in lager idag så att man kan leka imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av prod01:

Hur mår Force GT-diskarna överlag nuförtiden. Har folk fortfarande problem eller är det fixat med ny firmware?

Jag har haft en 120gb i lite mer än 1månad nu och alldrig haft något problem. Jag har lagt in den nyaste frimwaren som fanns då jag fick den, vet ej om det finns någon nyare dock, ser inget behov av kolla up det heller nu när det funkar perfekt.

Permalänk

Har Force 3-disk på 120 GB, med uppdaterad firmware. Tyvärr funkar det inte. Från Corsair skyller man på Marvel-kontrollern och mig veterligen är ingen lösning i sikte...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem

Nej, blir nog en (eller ett par) M4or istället, verkar ju vara kontrollerproblem så det skriker om det med dessa.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humanisten:

Har Force 3-disk på 120 GB, med uppdaterad firmware. Tyvärr funkar det inte. Från Corsair skyller man på Marvel-kontrollern och mig veterligen är ingen lösning i sikte...

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=892913 den du har?
Styrkrets: SandForce SF-2200 står det men Corsair skyller på Marvell? Kretsen på moderkortet eller?

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av prod01:

Hur mår Force GT-diskarna överlag nuförtiden. Har folk fortfarande problem eller är det fixat med ny firmware?

Inte haft några problem, inte rört firmware Går som tåget

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Fördubblad kapacitet? Ointressant enligt mig.

Minst halverat pris per GB krävs för att det skall bli någon poäng med SSD. Man måste få plats med sina installerade program + spel + OS på disken, och isåfall kostar ju SSDn nästan mer en resten av datorn i dagsläget...

Permalänk
Medlem

Force GT - krångel

Jag har Force GT 120gb, har väl haft 5-10 st krångel såsom bsod elr att den inte hittas vid uppstart. Den har inte den alllra senaste firmwaren som kom för ca2 veckor sedan men jag har kört energisparfixen i registret och har inte haft några problem sedan dess. Orkar därför inte firmwareuppdatera den som verkade ganska känsligt.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk
Skrivet av Pixo:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=892913 den du har?
Styrkrets: SandForce SF-2200 står det men Corsair skyller på Marvell? Kretsen på moderkortet eller?

Stämmer bra. Mängder med personer med problem. Finns många trådar på corsairs forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem

Har haft min Corsair Force 3 120GB i lite över en månad. Har fått ett par bsod och den visar långt ifrån utlovade resultat i benchmarks. Nu har jag flashat bios och uppdaterat firmware till 1.3. Så nu får vi se...

Visa signatur

Trying is the first step towards failure.

Asus Crosshair IV Formula | Amd Phenom II X6 1075T | 4x 2gb Corsair DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon HD 7970 Ghz
Corsair Force 3 120GB | FSP Aurum Gold+ 700W | Fractal Design R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkly:

Jag har Force GT 120gb, har väl haft 5-10 st krångel såsom bsod elr att den inte hittas vid uppstart. Den har inte den alllra senaste firmwaren som kom för ca2 veckor sedan men jag har kört energisparfixen i registret och har inte haft några problem sedan dess. Orkar därför inte firmwareuppdatera den som verkade ganska känsligt.

Källa/mer info om detta?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Couraga:

Har haft min Corsair Force 3 120GB i lite över en månad. Har fått ett par bsod och den visar långt ifrån utlovade resultat i benchmarks. Nu har jag flashat bios och uppdaterat firmware till 1.3. Så nu får vi se...

intel eller marvel chipset?
Glöm inte att posta tillbaks resultaten av uppdateringen tack! Många missar det och jag är väldigt nyfiken.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Köpte min 120 GB Force GT för ett par veckor sen och har också fått några bsod. Har inte varit säker på om det berodde på SSD:n men det är ett vanligt problem alltså?? Hade den inkopplad till en Marvel-SATA på moderkortet men bytte precis till en Intel-SATA (båda 6,0 Gb/s), så det kanske hjälper enligt vad jag förstått här eller?

Och ja Couraga, du får gärna säga hur det går med den nya firmware! Är dock osäker på vart man kollar vilken firmware man har, men har inte uppdaterat den sen jag köpte iaf.

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Känns ju som att det är en bättre idé att köpa 2 st 120GB och Köra I raid 0, både billigare och bra mycket bättre prestanda.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

En fråga:

Vad gör en SSD bra utöver läs/skriv hastigheter?

Fattar ju att det är något mer då 120gb kostar 1800:- och 180gb kostar 3100:-

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

intel eller marvel chipset?
Glöm inte att posta tillbaks resultaten av uppdateringen tack! Många missar det och jag är väldigt nyfiken.

Skrivet av w00kiE:

Köpte min 120 GB Force GT för ett par veckor sen och har också fått några bsod. Har inte varit säker på om det berodde på SSD:n men det är ett vanligt problem alltså?? Hade den inkopplad till en Marvel-SATA på moderkortet men bytte precis till en Intel-SATA (båda 6,0 Gb/s), så det kanske hjälper enligt vad jag förstått här eller?

Och ja Couraga, du får gärna säga hur det går med den nya firmware! Är dock osäker på vart man kollar vilken firmware man har, men har inte uppdaterat den sen jag köpte iaf.

Nu ska jag vara ärlig och säga att jag faktiskt inte är säker på Intel eller Marvel. Men jag kör AMD Phenom II X6 ihop med ett Crosshair IV Formula så jag antar att det är Marvel? Hur kollar man det?

w00kie
http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?p=517845#post517845
Corsairs forum har länkats i många andra trådar och i denna finns firmware 1.3 till nuvarande modeller. Tankar du hem programmet till din SSD och söker efter hårddiskar så står det vilken firmware version din SSD har.

Detta resultat får jag i nuläget...
http://imageshack.us/photo/my-images/847/firmware13.jpg/

Visa signatur

Trying is the first step towards failure.

Asus Crosshair IV Formula | Amd Phenom II X6 1075T | 4x 2gb Corsair DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon HD 7970 Ghz
Corsair Force 3 120GB | FSP Aurum Gold+ 700W | Fractal Design R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Känns ju som att det är en bättre idé att köpa 2 st 120GB och Köra I raid 0, både billigare och bra mycket bättre prestanda.

Glöm inte att TRIM inte fungerar i RAID

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett Asus P8P67 Pro Rev B3 moderkort, fick med en user guide där det står exakt vilka SATA portar som är Intel/Marvell samt 6,0 resp. 3,0 Gb/s. Färgkodade o allt!

Tack för firmware länken! Ska kolla upp det!

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Har haft min 120 gb i dryga veckan och inget problem. kör kvar på 1.2 och får de siffror som utlovas i specen enligt atto.

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Inaktiv

Står mellan Corsair Force GT 180 GB och Crucial M4 256GB, vilken tycker ni är mest prisvärt om man bara ser till prestandan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Glöm inte att TRIM inte fungerar i RAID

Oh fan, visste jag inte.

Visa signatur

Citera för svar.