Ny grym speldator för ungefär 15k
Jag har alltid kört på färdiga koncept förut, som jag fått fördelaktigt på olika sätt. Den jag sitter på nu är ungefär 4 år gammal via farsans gamla jobb, men kan fortfarande köra de flesta nya spelen på den. Men den spelar på sin sista melodi (något är lite fel med den bl.a.) och jag känner att det behövs något nytt för att bl.a. kunna spela Battlefield 3 när det kommer
Jag tänkte göra detta till mitt lilla projekt och bygga den själv, för att lära mig mer om vad som faktiskt finns inne i burken, hittills har jag ju bara fått den hitlevererad och klar. Ni verkar ju faktiskt ha rätt kul med era datorprojekt här på Sweclockers Skulle vara kul att faktiskt veta vad som händer där inne och förmodligen trimma (överklocka) den lite till och med.
Tänkte inkludera en skärm och tangentbord i det priset med men tycker ni att jag kan få något extra grymt för 15k+ så ligger jag till lite i budgeten
Har kollat lite (betoning på lite) på vad som gäller nuförtiden, något som kommer upp mycket är AMD Bulldozer. Är det värt att vänta på tror ni?
Asus Geforce GTX 580 DirectCU II verkar intressant när det gäller grafikkort, men kan inget om det. Är det mer värt att köra 2x billigare grafikkort annars? Dessutom är det ju ett stort grafikkort som kanske gör det svårare att lägga till nya komponenter senare, eller överhuvudtaget? Får väl köpa ett stort chassi helt enkelt...
Jag vill definitivt också ha en SSD disk (verkar ju standard), men kan inget om vad som är bra.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/818759/15-16k-speldator-y- tyckte jag verkade intressant - såg i en annan tråd om ungefär samma sak. (utan montering då)
Jag vill helst att den ska vara relativt tyst - men den behöver inte vara supertyst... Om ni förstår vad jag menar. Jag offrar dock hellre lite ljudnivå för prestanda.
Tänk på att jag är nybörjare vid datorbyggande Uppskattar all hjälp jag kan få!