Stora problem med Corsair force GT

Permalänk

Stora problem med Corsair force GT

Köpte en ny ssd igår som jag skulle koppla in till datorn, men först började jag tömma min os disk lite så att jag skulle kunna kopiera över allt till ssd:en.
Dock när jag väl skulle boota upp med ssd:n ikopplad så startade inte mitt os utan datorn frös sig vid win7 loadscreen...
Sen drog jag ur alla diskar och skulle testa och göra en helt ny installation då visade sig inte ssd:n så jag kunde inte installera något...
Kollat i både bios och vid startup och moderkortet hittar disken.

vad är problemet?

Mvh ~

Diskar som jag använder annars
wd black 500gb sata 3 = OS disk
wd black 500gb sata 2 = lagring
wd green 1000gb sata 2 = lagring 2 stycken

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

Jag antar att du har senaste firmwaren, om inte så uppgradera. Har du det är disken (som så ofta med Sandforce) antagligen felaktig.

Permalänk
Medlem

Hade samma skit, även om jag kan använda datorn någorlunda normalt får jag slumpmässiga BSOD och frysningar.

Permalänk

testa att byta SATA kontakt på moderkortet, kan vara det som strular, har 2 portar på mitt sabertooth som ger BSOD om dem används, pga dåliga drivrutiner. (har senaste)

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....