Permalänk
Medlem

3 skärmar

Halloj!

jag fattar verkligen ingenting av allt det här med adaptrar etc etc etc. Men nu har jag iaf kommit över en till datorskärm, som jag ska använda när jag kodar websidor och ha som "testskärm". Tror det är en 17" widescreen datorskärm.
Den är VGA, och jag har kopplat in den till mitt 6970 med en VGA-DVI adapter och den fungerar prima. Min main skärm är en 23" skärm med vanlig DVI anslutning som också fungerar när jag kopplar in den.
Nu kommer problemet, jag har en TV som jag alltid haft inkopplad, dock står den inte på förutom när jag ska glo film på kvällarna. Den har jag kopplat med en nyinköpt HDMI kabel till HDMI anslutningen på grafikkortet men får den inte att fungera.
Denna lösningen är alltså inte till för att spelas på, mest för bekvämhetens skull så jag slipper stå och byta kablar hela tiden.
Hur gör jag nu? Vet att AMD's kort stöder 3 bildskärmar, finns det något sett som jag kan ha alla skärmar på?
Om inte vilken typ av adapter bör jag använda för att får det att fungera? tack & hej

Visa signatur

pro

Permalänk
Keeper of the Bamse

En av skärmarna måste kopplas in med Displayport

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

2 DVI + 1 HDMI funkar tyvärr inte. Sorry.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16