Permalänk

Snabb fråga ang corsair xms3 3x2gb!

Tjena!

3 stickor 2GB internminne (Corsair XMS3 1600MHz) har länge suttit i min dator, nyligen dog dock en av stickorna av okänd anledning...
Det jag undrar är helt enkelt om det går bra att köra de resterande 2 tillsammans utan konstigheter, så länge dem sitter som dom ska på moderkortet? (Alltså de 4GB som finns kvar.)

Kraschar 24/7 i LoL sedan ett tag tillbaka och undrar om detta är problemet, typ att dem endast är anpassade att fungera ihop 3 och 3.

Tacksam för svar!

/Jonas

Permalänk

Bumpar.. hoppas jag gjort mig förstådd!

Permalänk
Medlem

vad är det du har för moderkort, vilken cpu sockel har du på den...för vissa har ju trippelchannel elr dualchannel där minnena presterar som bäst..men som kort svar..ja du kan köra på två stickor utan problem.

sj kör jag med dom minnena dock bara två stickor men på 4Gb st,. så man har 8totalt i ram¨då mitt moderkort ger bäst prestanda på dualchannel som sagt..dvs två stickor elr fyra

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Okey, tack för svar då borde det funka!
Har ett asus p6t deluxe v2 med en i7 920.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Visual_Gourmet:

Okey, tack för svar då borde det funka!
Har ett asus p6t deluxe v2 med en i7 920.

vad jag ser så har du alltså 6st ramminnes platser på ditt kort, då är det nog trippelchannel ditt kort stödjer..dvs 3stickor som ger mest prestanda elr vad man nu ska säga..men som sagt. två stickor funkar oxå..tror inte man märker nån skillnad riktigt..om du nu gör så köp dig en sticka till senare isåfall om det skulle saknas lite ramminne för dig elr så

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...