Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan "normal" och "softcore" då?

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Vad är skillnaden mellan "normal" och "softcore" då?

Skrivet av Tastyandy:

HARDCORE: Gul Döskalle ( dödar snabbare, inget crosshair och ingen Mini-map. )
SOFTCORE:

*Punkbuster: ON
*FriendlyFire: ON
*TeamBalance: OFF
*KillCam: OFF
*MiniMap: ON
*3rdPersonVehicleCameras: ON
*CrossHair: ON
*3DSpotting: OFF
*MiniMapSpotting: ON
*HardCore: OFF

NORMAL: Default Settings ( Ingen dö-skalle i server browser )

Skrivet av Anders127:

Önskemål på kartor från min sida vore Africa harbour, Panama cannal, atama desert och Laguna Presa i conquest:).

Angående teamchat, hur kommer det att fungera? Ska vi endast prata internt i sqauden eller med hela teamet?

Det är rätt omöjligt att få något sagt bland 15 andra personer. Speciellt om 5 personer spottar en fiende samtidigt. Det går bara att föreställa sig.
Den personen som står först i sin squad är såkallad " Squad Leader ". Han är den som ger order och även har kommunikation med andra squads.

Teamspeak 3 har en fiffig funktion som kallas " Whisper ". Där sätter vi upp 3 push-to-talk knappar. ( 1,2,3 ) som exempel.

Det som händer då när du klickar på 1, så viskar du till Squad Leadern i tex Alpha. Det är bara om man vill ha det super-invecklat. Annars duger text-chatten när det gäller kommunikation squad till squad. Men somsagt så kommer ni sitta 4 personer i vardera kanal där mer invecklat snack går till.

Hur man sätter upp denna visk-funktion kan jag hjälpa till med, bara att skicka iväg en poke.

Visst får ni sitta alla i samma kanal, men då ska alla också vara överens om det. Eller att ni sitter 50/50. Men återigen ska det vara taget av alla. Man gör precis som man vill. Poängen är att dom som är med ska få ett litet " last memory " från Bc2.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Finns det några platser lediga så är jag med

Kommer ni mixa conquest och rush eller bara köra något utav dom?

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Finns det några platser lediga så är jag med

Kommer ni mixa conquest och rush eller bara köra något utav dom?

Beror på spelarna, här kör vi demokrati för att göra det fair för alla. =D

Jag skulle kunna lira all-night-long, och då vore det kul att mixa Conquest på Arica Harbor samt Atacama Desert, köra Rush på Valparaiso och Laguna Presa ( som exempel )

Vi får se om jag får besvära widL samt dom högre graderna angående kartorna. Jag vet tyvärr inte hur man på ett smidigt sätt ska göra't.. Bara slänga in kartorna med mixed game-mode eller om man ska ha bestämda kartor i förtid. För mig kvittar det.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Jag kan haka på, heter Ryssk eller Rysk inne på BC2, dock väntar jag på min nya dator, som borde komma på Måndag eller Tisdag :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Sure, släng in nicknamet så lägger jag till honom också.

Ni får flirta med Snejbelsax för säkra kort in i spelet.

Han heter Schuppler in game, har dock inte pratat med honom än men han är garanterat på om han har tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Beror på spelarna, här kör vi demokrati för att göra det fair för alla. =D

Jag skulle kunna lira all-night-long, och då vore det kul att mixa Conquest på Arica Harbor samt Atacama Desert, köra Rush på Valparaiso och Laguna Presa ( som exempel )

Vi får se om jag får besvära widL samt dom högre graderna angående kartorna. Jag vet tyvärr inte hur man på ett smidigt sätt ska göra't.. Bara slänga in kartorna med mixed game-mode eller om man ska ha bestämda kartor i förtid. För mig kvittar det.

Spelar gärna någon mixed mode så man får ut det bästa

...bara vi skippar banor som Port Valdez, Harvest Day, Isla Inocentes, Cold War och Heavy Metal som enligt mig är totala skit banor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Spelar gärna någon mixed mode så man får ut det bästa

...bara vi skippar banor som Port Valdez, Harvest Day, Isla Inocentes, Cold War och Heavy Metal som enligt mig är totala skit banor

Kan hålla med om Cold War, men annars vet jag inte vad du snackar om ;). Finns ju ändå inte så många banor till.

Permalänk
Medlem

Älskar laguna presa: conquest
Helt klart min favoritbana

Permalänk

Jag kan va med om det finns plats

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

TS, dra in allt folk som går i första posten, det finns alltid folk som antingen inte kommer vara med överhuvudtaget eller folk som har problem och inte kan lira. Sen om vi ska spela lite "fun-lobbies" så kommer troligen inte alla vilja vara med efter vi har kört matcherna.

Teamspeak servern verkar inte vara uppe än? Skulle den inte vara uppe nu eller sätts den igång nästa vecka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Kan hålla med om Cold War, men annars vet jag inte vad du snackar om ;). Finns ju ändå inte så många banor till.

Oasis, Panama Canal, White Pass, Arica Harbor, Atacama Desert, Valparaiso, Nelson Bay, Laguna Presa och Laguna Alta

Oasis, Panama, White Pass och Laguna Presa är några personliga favoriter

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

TS, dra in allt folk som går i första posten, det finns alltid folk som antingen inte kommer vara med överhuvudtaget eller folk som har problem och inte kan lira. Sen om vi ska spela lite "fun-lobbies" så kommer troligen inte alla vilja vara med efter vi har kört matcherna.

Teamspeak servern verkar inte vara uppe än? Skulle den inte vara uppe nu eller sätts den igång nästa vecka?

Jodå den är uppe

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Spelar gärna någon mixed mode så man får ut det bästa

...bara vi skippar banor som Port Valdez, Harvest Day, Isla Inocentes, Cold War och Heavy Metal som enligt mig är totala skit banor

Haha, illa när du precis sorterat ut hälften av kartorna. =D

Port Valdez.. Conquest är den okej, men bara i nödfall. =P
Harvest Day.. Rush.. Helt okej sålänge man slipper campers som attacker
Isla Inocentes.. Helt okej public, speciellt som defender. Men i detta syfte.. Mjaa, maybe not. ?
Heavy Metal.. Går bort.
Cold War.. Awesome infanteri bana. =D

----------------------------

Dvs så sätter vi upp varannan Rush och Conquest, mixed maps. Jag tror det kan bli svårt tyvärr att matcha allas önskemål om kartor.

Valparaiso - Rush ( 2 rounds )
Atacama Desert - Conquest ( 2 Rounds )
Oasis - Rush ( 2 Rounds )
Laguna Presa - Conquest ( 2 Rounds )

Fyll gärna på. Ni förstår nog principen.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Haha, illa när du precis sorterat ut hälften av kartorna. =D

Port Valdez.. Conquest är den okej, men bara i nödfall. =P
Harvest Day.. Rush.. Helt okej sålänge man slipper campers som attacker
Isla Inocentes.. Helt okej public, speciellt som defender. Men i detta syfte.. Mjaa, maybe not. ?
Heavy Metal.. Går bort.
Cold War.. Awesome infanteri bana. =D

----------------------------

Dvs så sätter vi upp varannan Rush och Conquest, mixed maps. Jag tror det kan bli svårt tyvärr att matcha allas önskemål om kartor.

Valparaiso - Rush ( 2 rounds )
Atacama Desert - Conquest ( 2 Rounds )
Oasis - Rush ( 2 Rounds )
Laguna Presa - Conquest ( 2 Rounds )

Atacama Desert - Rush ( 2 Rounds )
Panama Canal - Conquest ( 2 Rounds )

Fyll gärna på. Ni förstår nog principen.

Hehe jo är ungefär hälften som jag ogillar tack vare camping och dålig "design" av banorna ^^
Gillar detta med mixat dock, då kan man få en fin blandning

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Hehe jo är ungefär hälften som jag ogillar tack vare camping och dålig "design" av banorna ^^
Gillar detta med mixat dock, då kan man få en fin blandning

Lite variation skadar inte.
Frågan är hur länge man håller på? Säg att vi börjar 20.30 en fredagskväll... På Squad Rush räknar jag 30 minuter på 2 rundor med jämnt motstånd.

Sparar denna map-rotation sedan får man fylla på in-game om kartorna inte skulle räcka.
~~~~~~~~~~~~~~~
Valparaiso - Rush ( 2 rounds )
Atacama Desert - Conquest ( 2 Rounds )
Oasis - Rush ( 2 Rounds )
Laguna Presa - Conquest ( 2 Rounds )
Atacama Desert - Rush ( 2 Rounds )
Panama Canal - Conquest ( 2 Rounds )
~~~~~~~~~~~~~~~

Hojjta till om någon karta önskas bytas ut.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Lite variation skadar inte.
Frågan är hur länge man håller på? Säg att vi börjar 20.30 en fredagskväll... På Squad Rush räknar jag 30 minuter på 2 rundor med jämnt motstånd.

Sparar denna map-rotation sedan får man fylla på in-game om kartorna inte skulle räcka.
~~~~~~~~~~~~~~~
Valparaiso - Rush ( 2 rounds )
Atacama Desert - Conquest ( 2 Rounds )
Oasis - Rush ( 2 Rounds )
Laguna Presa - Conquest ( 2 Rounds )
Atacama Desert - Rush ( 2 Rounds )
Panama Canal - Conquest ( 2 Rounds )
~~~~~~~~~~~~~~~

Hojjta till om någon karta önskas bytas ut.

Blir det inte lite tjatigt att köra varje bana 2 gånger? Bättre att mixa det mer:). Sen så önskar jag att africa harbour i conquest skulle klämmas in också.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Skulle vara riktigt kul att spela med er men jag är troligtvis inte hemma nästa fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Blir det inte lite tjatigt att köra varje bana 2 gånger? Bättre att mixa det mer:). Sen så önskar jag att africa harbour i conquest skulle klämmas in också.

Det blir egentligen en helt annan typ av bana när det byts "mode" men kan förstå hur du menar.

Permalänk

Kan vi inte ta panama som 2a map, och atacama som sista? hatar atacama, älskar panama
Squad kommer lite senare idag tasty
Jag hoppas det blir softcore (esl settings) ?

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hehe jo är ungefär hälften som jag ogillar tack vare camping och dålig "design" av banorna ^^
Gillar detta med mixat dock, då kan man få en fin blandning

Jo du har helt rätt i vad du säger. Det beror ju dock helt på vilka du spelar med och imot. Lite som att köpa grisen i säcken

Permalänk
Medlem

Skriv in mig på reserv! ingame nick är: El Falopa
Edit: Hur får man reda på om man som reserv fått en plats?

Permalänk
Medlem

Blev aldrig av att skaffa BC2 men om man hade haft spelet... fyfan va kul det här hade varit...

har dock förbokat BF3 redan så nu hoppas jag få se något liknande med det så småningom

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Om det är någon som lämnar efter någon timme eller inte dyker upp kan jag och kanske en/ett par polare till mig joina.

Skulle vara lite skoj för mig då jag fyller år den 17:de, liksom fylla år och bc2 hela natten, hur nice är inte det!?

Permalänk
Medlem

Tänkte höra ifall vi kanske eventuellt fixa ihop en Server tillsammans där vi kan spela lite public med/emot varandra bara för nöjets skull? På det sättet får man lite mer känsla med varandra när man spelar! Bara något jag tänkte på dock, behövs ej göra

Kanske vi hittar någon ledig server som vi kan nyttja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Tänkte höra ifall vi kanske eventuellt fixa ihop en Server tillsammans där vi kan spela lite public med/emot varandra bara för nöjets skull? På det sättet får man lite mer känsla med varandra när man spelar! Bara något jag tänkte på dock, behövs ej göra

Kanske vi hittar någon ledig server som vi kan nyttja?

Låter najs! Kan vi inte göra så att vi även spelar på lördagen? Om man så vill så kan dom som vill spela HC ena dagen och dom som vill köra normal andra dagen. Det verkar ändå vara så mycket folk intresserade. Om vi ändå inte lyckas fylla på med 32 nya spelare kan dom (som vill) från den andra dagen vara med. Känns lite tråkigt att missa ett sånt här event och sitta som reserv :/

Permalänk
Skrivet av aml417:

Skriv in mig på reserv! ingame nick är: El Falopa
Edit: Hur får man reda på om man som reserv fått en plats?

Ursäkta för bad update.

Du är tagen som reserv.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

mr.gurkiee
skulle inte tacka nej till att vara i samma squad som loa swe eftersom att vi har planerat ett lan just denna dagen

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk

Tasty, sätt in MossCrow och Ant3zz. i min squad
Sen tänkte jag på mode...
72 röster är lite fler än 32 personer.

Det kanske är mest publirare som ska vara med, så antar att de flesta inte har testat softcore (esl settings), men för oss som har spelat softcore vet vi ju att det funkar bäst (a)

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk

Fixat! Satt på Inferno hela natten, därav lite inaktiv.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14