Permalänk

Var 5:e sekund så hackar det lite

Problemt* uppstår i varje spel jag kör (fps samt mmo)

*När jag springer runt i t.ex. LoTRO så fryser spelet, absolut inte mer än en sekund, ungefär var 5:e sekund. Det blir en smått hackig spelupplevelse och jag skulle gärna vilja bli av med det. Någon som har några ideér?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du igång när du spelar? Något som kollar av hårdvaran med jämna mellanrum?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag har haft liknande problem 2 ggr på olika datorer och varje gång nätaggregatet som börjat ge med sig då det inte orkar ge tillräckligt med ström..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk

Jag hade exakt samma fel men med lite kortare hack (del av en sekund) när jag körde LOTRO. Inte när jag stod still utan bara när man sprang eller red runt. Min lösning var att uppgradera hårddisken i min bärbara till SSD.

Nu flyter det på hur bra som helst och jag laddar allting så otroligt mycket snabbare.

Visa signatur

]:)
veni auditivi decendare

Permalänk
Skrivet av Fultomten:

Jag hade exakt samma fel men med lite kortare hack (del av en sekund) när jag körde LOTRO. Inte när jag stod still utan bara när man sprang eller red runt. Min lösning var att uppgradera hårddisken i min bärbara till SSD.

Nu flyter det på hur bra som helst och jag laddar allting så otroligt mycket snabbare.

enligt hans hårdvara har han ssd ;D

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av martin_opell:

enligt hans hårdvara har han ssd ;D

jajamensan! Har intel rapid lagringsteknologi. Kan det vara problemet?

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Vad har du igång när du spelar? Något som kollar av hårdvaran med jämna mellanrum?

MSI afterburner för att kontrollera fläktarna på graffet, det kan väl inte skada?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Legitjunkie:

MSI afterburner för att kontrollera fläktarna på graffet, det kan väl inte skada?

Hur ofta ligger det och kollar?
Antagligen var femte sekund. Testa att stänga av detta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Jo. Det behöver inte vara det förstås, men jag har varit med om övervakningsprogram som ger precis det felet.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Hur ofta ligger det och kollar?
Antagligen var femte sekund. Testa att stänga av detta.

Funkade inte att stänga av den. En viktig detalj kan dock vara att jag INTE kör spelet på ssd:n det är säkert det som är problemet.

Permalänk
Medlem

Om det är precis samma "typ" av hack och i jämna intervaller sätter jag båda mina kronor på att det är hårddisken. Testa köra ett spel från SSD'n istället. Hackar det inte då så har du hittat problemet.

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Låter mer som något från moderkortet, typ överhettning, stäng av all överklockning och kör vanilj, din rigg borde ju inte ha några prorestandaproblem utan överklock. Fläktarna i chassit, om du ställer de manuellt, sätt de på max. Anars rekommenderar jag moderkortsstyrda chassifläktar.