Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Google +

Såg att det fanns ett nytt alternativ på min Google sida som heter +du / Google +

Fattar inte riktigt vad det innebär eller är nått bra att använda?

Använder mycket Google tjänster typ Android, Youtube, Gmail osv.

Men blir lite "misstänksam" när man ska fylla i sitt riktiga namn och så, verkar mer som nått Facebook liknande fast ändå inte

Nån som är lite mer insatt?

Från Sekretesspolicy för Google+

Vilken information vi samlar in och hur vi använder den

Vi registrerar information om dina aktiviteter, t.ex. inlägg som du kommenterar och vilka andra användare som du interagerar med, för att kunna ge dig och andra användare en bättre upplevelse i Googles tjänster.

Vi kan också samla in information om dig från andra användare, t.ex. när någon lägger till dig i en av sina kretsar eller taggar dig i ett foto. Vissa användare kan välja att visa information om dig offentligt, t.ex. genom att visa ditt offentliga profilnamn och ditt foto på deras profil i Google i en lista på personer som de har lagt till i sina kretsar.
Profil i Google.

För att använda Google+ måste du ha en offentlig profil på Google. Profilen måste åtminstone innehålla det namn du har valt för profilen. Namnet används för alla Googles tjänster. I vissa fall kan det ersätta ett annat namn som du har använt när du delar innehåll på ditt Google-konto. Din profil i Google kan visas för personer som känner till din e-postadress eller annan information som kan identifiera dig.

Inlägg och annat innehåll som du delar eller som delas med dig, t.ex. foton av dig, kan visas i din profil för dem som du har delat innehållet med. Du kan använda profilredigeraren om du vill se hur din profil visas för andra.

Permalänk
Medlem

Känns ju lite som att det kan börja komma reklam riktad direkt till mig och mina vanor och annat otrevligt. Som dom har koll på vad man sysslar med?

Permalänk

Beskriver situationen väldigt väl, i min mening. Jag fick också möjligheten att gå med idag, så jag antar att Google har öppnat betan för allmänheten.

Permalänk
Medlem

I min mening ser det väldigt bra ut och är en bra mix av FB och twitter
Synd att alla mina kompisar är så jävla efterblivna bara...

Personligen tycker jag att det är bra att dem endast accepterar riktiga namn. hatar alla på FB som byter till alla möjliga namn...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

har använt google plus ett bra tag. det fina med google plus är att det varken är en kopia av facebook eller twitter.

det använder inte "vänner" systemet som facebook använder. i google+ väljer du med vem du skall dela saker med för varje sak du postar.

om du postar till en person är det som msn eller någon liknande chatt klient.
om du postar till flera personer/en cirkel kan dessa personer läsa och det liknar facebook.
om du postar helt offentligt liknar det twitter.

dessutom kommer google integrera alla sina tjänster med google+ vilket innebär youtube, gmail, google sökmotorn, android osv osv. kommer bli väldigt kraftfullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

har använt google plus ett bra tag. det fina med google plus är att det varken är en kopia av facebook eller twitter.

det använder inte "vänner" systemet som facebook använder. i google+ väljer du med vem du skall dela saker med för varje sak du postar.

om du postar till en person är det som msn eller någon liknande chatt klient.
om du postar till flera personer/en cirkel kan dessa personer läsa och det liknar facebook.
om du postar helt offentligt liknar det twitter.

dessutom kommer google integrera alla sina tjänster med google+ vilket innebär youtube, gmail, google sökmotorn, android osv osv. kommer bli väldigt kraftfullt.

Du lyckades uttrycka vad jag ville få sagt ungefär 1000 gånger bättre än mig xD

inte bara kraftfullt - utan även vackert
hela googles system borde nästan hamna på världens underverk listan!

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

dessutom kommer google integrera alla sina tjänster med google+ vilket innebär youtube, gmail, google sökmotorn, android osv osv. kommer bli väldigt kraftfullt.

Det är ju den biten man vill åt.
Så det verkar rätt ok att gå med då? Orkar nämligen inte med Facebook, har konto "för att alla andra har det".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Det är ju den biten man vill åt.
Så det verkar rätt ok att gå med då? Orkar nämligen inte med Facebook, har konto "för att alla andra har det".

nu har jag inte studerat avtalen så mycket men google verkar ha en väldigt bra inställning till hur infon används som du lägger ut på google+. du kan när du vill ta bort din information dessutom.

om du är osäker kan du ju alltid testa google plus med ett fejk konto tills du har funderat ut om du vill "go all out" så att säga.

Permalänk
Medlem

Såg idag att det stod att Google+ är öppet för alla nu. Men det står ändå att jag är för ung för att gå med... Gäller fortfarande 18-års gränsen och tänker dom fortsätta ha kvar den?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Såg idag att det stod att Google+ är öppet för alla nu. Men det står ändå att jag är för ung för att gå med... Gäller fortfarande 18-års gränsen och tänker dom fortsätta ha kvar den?

En i min skola hade det problemet med, går det inte att göra ny gmail/hotmail och registrera sig igen som 18 år ?

Vad är vitsen med invites, vill man inte ha så många medlemmar som möjligt ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

En i min skola hade det problemet med, går det inte att göra ny gmail/hotmail och registrera sig igen som 18 år ?

Vad är vitsen med invites, vill man inte ha så många medlemmar som möjligt ?

Jo visst går det väl att göra ett nytt account. Men då jag redan har ett gmail konto samt youtube konto i samma, så vill jag gärna inte göra ett nytt konto bara för google+.

Det som är nytt är väl att man inte behöver invites, utan att det är öppet för alla över 18 år.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jo visst går det väl att göra ett nytt account. Men då jag redan har ett gmail konto samt youtube konto i samma, så vill jag gärna inte göra ett nytt konto bara för google+.

Det som är nytt är väl att man inte behöver invites, utan att det är öppet för alla över 18 år.

Jaha, ingen aning om det är öppet men när jag registrera mig för någon månad sen fick jag 150 invites så svårt är det inte att bli medlem

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Jaha, ingen aning om det är öppet men när jag registrera mig för någon månad sen fick jag 150 invites så svårt är det inte att bli medlem

numera är det öppet för alla så man behöver inte invites

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

numera är det öppet för alla så man behöver inte invites

Öppet för alla över 18 ja...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

här är en bra guide som belyser skillnaderna mellan hur google plus funkar och facebook

https://plus.google.com/photos/105805633568137180548/albums/5...

dela med er av den till alla som inte har koll på varför man skall använda google plus.

Permalänk

Hm... Blev lite intresserad av det hela, men jag vill inte gå med förrän man kan slå ihop 2 googlekonton.
Jag blev medlem på youtube innan det var google och skaffade gmail innan nyss nämnda hopslagning. Nu står jag här med ett acc som har alla mina videor och favoriter och ett acc med allt annat viktigt.
Sjävla grejen var väl att G+ skulle integrera med allt jag nyss nämnde, och det kommer inte flyta så bra med 2 skilda acc

Redan nu är det en massa strul när jag ska in på gmail och vara inloggad på youtube samtidigt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Hm... Blev lite intresserad av det hela, men jag vill inte gå med förrän man kan slå ihop 2 googlekonton.
Jag blev medlem på youtube innan det var google och skaffade gmail innan nyss nämnda hopslagning. Nu står jag här med ett acc som har alla mina videor och favoriter och ett acc med allt annat viktigt.
Sjävla grejen var väl att G+ skulle integrera med allt jag nyss nämnde, och det kommer inte flyta så bra med 2 skilda acc

Redan nu är det en massa strul när jag ska in på gmail och vara inloggad på youtube samtidigt

gör ett tredje konto som du går med och testar g+

här är förresten en youtube variant av introduktions videon till google plus som jag posta ovanför http://youtu.be/mnGGQiP-2TU

Permalänk
Skrivet av nocebo:

gör ett tredje konto som du går med och testar g+

här är förresten en youtube variant av introduktions videon till google plus som jag posta ovanför http://youtu.be/nDGZG8nRBgM

Äh, körde på att skapa kontot med min gmail.
Den ville jag skulle ansluta min hotmail för att hittta vänner. Jag har anslutit 3ggr och det händer inte ett skit, forever alone

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Äh, körde på att skapa kontot med min gmail.
Den ville jag skulle ansluta min hotmail för att hittta vänner. Jag har anslutit 3ggr och det händer inte ett skit, forever alone

du kan hitta folk via sökfunktionen också. man behöver inte importera kontakter.

Permalänk
Skrivet av nocebo:

du kan hitta folk via sökfunktionen också. man behöver inte importera kontakter.

Jo det vet jag, men det är ju mycket lättare att kolla upp allas mail först.
Det funkade bra när jag skaffade facebook höhö

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Hm... Blev lite intresserad av det hela, men jag vill inte gå med förrän man kan slå ihop 2 googlekonton.
Jag blev medlem på youtube innan det var google och skaffade gmail innan nyss nämnda hopslagning. Nu står jag här med ett acc som har alla mina videor och favoriter och ett acc med allt annat viktigt.
Sjävla grejen var väl att G+ skulle integrera med allt jag nyss nämnde, och det kommer inte flyta så bra med 2 skilda acc

Redan nu är det en massa strul när jag ska in på gmail och vara inloggad på youtube samtidigt

http://www.youtube.com/account_manage
"
Change which Google Account is linked to this account
Change the Google Account associated with this YouTube account to a different existing Google Account or to a brand new one.
"

Permalänk
Skrivet av Letrix:

http://www.youtube.com/account_manage
"
Change which Google Account is linked to this account
Change the Google Account associated with this YouTube account to a different existing Google Account or to a brand new one.
"

Åååh, tack
Nu har jag länkat om mitt youtubekonto och raderat mitt gamla värdelösa google-hotmail konto.
Nu ska jag bara hitta hur jag länkar ihop min hotmail med mitt riktiga googlekonto, inställningarna blir ju helt annorlunda när man går med i G+

Edit: Det går fortfarande inte att länka hotmail och google, jag har försökt kanske 5ggr men det funkar fortfarande inte, det händer ingenting....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Åååh, tack
Nu har jag länkat om mitt youtubekonto och raderat mitt gamla värdelösa google-hotmail konto.
Nu ska jag bara hitta hur jag länkar ihop min hotmail med mitt riktiga googlekonto, inställningarna blir ju helt annorlunda när man går med i G+

Edit: Det går fortfarande inte att länka hotmail och google, jag har försökt kanske 5ggr men det funkar fortfarande inte, det händer ingenting....

Du kan köra direktimport med vad fan heter det, pop3? pop5? popnånting iaf. Så kör jag. Kollar min hotmail varje timme och importerar mailen därifrån till min gmail.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Du kan köra direktimport med vad fan heter det, pop3? pop5? popnånting iaf. Så kör jag. Kollar min hotmail varje timme och importerar mailen därifrån till min gmail.

Kör också att gmail hämtar mail ifrån min gamla hotmail genom pop3.

Mail Settings --> Accounts and Import --> Check mail using POP3.
Bara skriva in att den sättet en label på mailen som hämtats från hotmail tex 'From Hotmail', som jag själv har.
Har också ställt gmail till att ta bort mail från hotmails inkorg när den har hämtats, hotmail flyttar då mailen till en mapp som heter POP under borttaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Letrix:

Kör också att gmail hämtar mail ifrån min gamla hotmail genom pop3.

Mail Settings --> Accounts and Import --> Check mail using POP3.
Bara skriva in att den sättet en label på mailen som hämtats från hotmail tex 'From Hotmail', som jag själv har.
Har också ställt gmail till att ta bort mail från hotmails inkorg när den har hämtats, hotmail flyttar då mailen till en mapp som heter POP under borttaget.

Precis så har jag. Mycket smidigt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Jo det vet jag, men det är ju mycket lättare att kolla upp allas mail först.
Det funkade bra när jag skaffade facebook höhö

i början av google+ starten så gick det att importera kontakter direkt ifrån facebook. dock stoppade facebook det rätt snabbt. kanske finns något annat sätt att importera kontakter därifrån nu som jag inte känner till.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Du kan köra direktimport med vad fan heter det, pop3? pop5? popnånting iaf. Så kör jag. Kollar min hotmail varje timme och importerar mailen därifrån till min gmail.

Jag vill inte koppla min hotmail till min gmail.
Jag vill koppla min hotmail till G+ för att leta efter vänner i min kontaktlista
Jag har haft samma mail (hotmail) i snart 10 år och känner inte för att byta

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Jag vill inte koppla min hotmail till min gmail.
Jag vill koppla min hotmail till G+ för att leta efter vänner i min kontaktlista
Jag har haft samma mail (hotmail) i snart 10 år och känner inte för att byta

trycker du på kugghjulet uppe till höger och sen på inställningar för google+ sen kopplade konton? för mig funkar det bra och jag kan koppla flera hotmail och msn konton till mitt google+ konto.

Permalänk
Skrivet av nocebo:

trycker du på kugghjulet uppe till höger och sen på inställningar för google+ sen kopplade konton? för mig funkar det bra och jag kan koppla flera hotmail och msn konton till mitt google+ konto.

Jag gjorde bland annat på det viset.
Försökte nu igen och nu får jag i alla fall ett felmeddelande, bara att det misslyckats, inte varför.

Jag har testat att skriva fel pw med flit för att se om det är därför, men då får jag ett fel-pw meddelande redan i "windows live-rutan", så det är inte det som är fel.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″