Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

Läst klart Pride and Prejudice på Engelska. Fick välja 3 böcker att läsa mellan, var av den var den svåraste. Challenge Accepted tänkte jag.

Det var nog fan det tråkigaste jag någonsin har gjort i mitt liv hittills. 380 sidor utav konversationer och personliga tankar var innehållet. Ingen beskrivning utav personernas utseende eller omgivningen. Nu när jag har bemästrat boken så får man tankar om herravälde, för man får så in åt helvete god självkänsla av att ha lyckas läsa den.

Är glad att jag lyckades plåga mig igenom boken, men att det var 20 timmars slöseri av ens liv.

Läser Engelska C på Komvux just nu, vid sidan om livet, för att jag någon gång i framtiden skall lämna detta land på obestämd tid.

Framförhållning is the shit!

Permalänk

Att posten skickade mina hårddiskar till min raid6'a från sthlm till jönköping, istället för sthlm-sthlm, hade hoppats på att mecka lite under helgen, men så blev det inte....:(

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Funkar görbra, körde nån quadrant benchmark och min telefon hamnade över Galaxy S
Kör t.o.m. med undervoltningsalternativet ikryssat i Cyanogen, förhoppningsvis räcker telefonen liite längre nu

Jag kör MiniCM7 Pro V10, innan körde jag Cyanogen Froyo CM6 och det är lååångt ifrån lika bra som detta, då var det ändå mycket bättre än SE's stock-rom

Det är hur stabilt som helst, jag har haft en enda reboot och det var när jag kryssade i overklock (alltså helt mitt eget fel)

Här har du en guide jag gjorde när jag installerade CM6 (funkar exakt likadant med MiniCM7): http://www.swedroid.se/forum/post660224-13/
Länk till ROM'en: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1201116

Sony Ericsson är tröga, de har ju inte släppt något högre än android 2.1 officiellt.
Tacka vet jag glada hackers som fixat det

Nu måste ja fråga.. Hur är batteritiden på X10an efter ett rombyte?
Nu är visserligen det ett dåligt batteri i min telefon men det beror ju på min IQbefriade brorsa men iaf.

Samt har du testat V11-V13 än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Failade groteskt på orienteringen vilket ledde till en lite längre löprunda än räknat. Inklusive en massa traskande rakt igenom riktigt tät skog och sumpmark... Vi hittade tillbaka dock

Gick bättre på fysikprovet, kändes riktigt bra. Ligger dessutom en lektion före schemat i matten (Y)

Haha. Vilket sammanträffande, gjorde det själv i måndas. Kom en timme försent.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Anton: Skulle tro att du sovit för länge och kroppen är typ övertrött, då kan de lätt bli så, man vaknar typ till på morgonen och sen somnar om och vaknar ett antal timmar senare ännu tröttare. Du borde skaffa dej en sån här väckarklocka.

http://www.coolstuff.se/Clocky

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Skrivet av Flash01:

Anton: Skulle tro att du sovit för länge och kroppen är typ övertrött, då kan de lätt bli så, man vaknar typ till på morgonen och sen somnar om och vaknar ett antal timmar senare ännu tröttare. Du borde skaffa dej en sån här väckarklocka.

http://www.coolstuff.se/Clocky

"Clocky" är nog den bästa väckarklockan som jag någonsin använt, tills det att jag fick tag i den och slog sönder den för att snooze knappen inte stängde av den helt

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nu måste ja fråga.. Hur är batteritiden på X10an efter ett rombyte?
Nu är visserligen det ett dåligt batteri i min telefon men det beror ju på min IQbefriade brorsa men iaf.

Samt har du testat V11-V13 än?

Batteritiden är mycket bra. När jag kalibrerade batteriet höll den i nästan 2 dagar, innan laddade jag den varje natt och då var det max 10% kvar.
Nej, jag har inte testat den senaste, visste inte ens att den fanns Uppdaterar strax

Edit: Jag väntar nog till V14, verkar som om folk har problem med de allra senaste

Skrivet av Flash01:

Anton: Skulle tro att du sovit för länge och kroppen är typ övertrött, då kan de lätt bli så, man vaknar typ till på morgonen och sen somnar om och vaknar ett antal timmar senare ännu tröttare. Du borde skaffa dej en sån här väckarklocka.

http://www.coolstuff.se/Clocky

Jag sover ca 2m över marken, skulle ha sönder en sån direkt Brukar lägga mobilen under sängen, men när man är trött blir stegen upp igen väldigt kort ändå

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Riktigt förbannad!
Haft bilen 24h rullat 6 mil och någon jävla tattare helvetes *massor av könsord* har smält upp dörren eller dyligt och satt ett märke i handtaget.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Riktigt förbannad!
Haft bilen 24h rullat 6 mil och någon jävla tattare helvetes *massor av könsord* har smält upp dörren eller dyligt och satt ett märke i handtaget.

Grattis, har en lika dan buckla i min bil, har även repor efter att någon har tryckt sig mot bilen och gått jämns med den. Lagom kul, speciellt när man håller den välvårdad och den ser ut som ny fast den är 6år gammal....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Grattis, har en lika dan buckla i min bil, har även repor efter att någon har tryckt sig mot bilen och gått jämns med den. Lagom kul, speciellt när man håller den välvårdad och den ser ut som ny fast den är 6år gammal....

hade varit annat om det varit en äldre bil, fan kört 6 mil med fabriksny och någon sabbar det hela.
Hittar jag personen ska jag fan sätta en fot i deras sidodörr och säga varsågod.

Ska till svärfar och se om man kan gnugga bort det (lyckats på päronens v70 när en fjortis köra in i kofångaren) dock stannade han kvar på platsen i 40 min och väntade på att vi skulle komma, finns hedligt folk med.
Har mailat återförsäljare och se om man kan bara byta handtaget då allt annat är oskadat.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

VANSINNIG!!! 10:an bryter F1 sammandraget för någon jävla golf!!!

Permalänk

Det får mig att tänka på min bil, sen jag köpte den har den fått hur mycket repor som helst.
Ett gäng bucklor också.
Bara för att folk tror att jag inte bryr mig om min bil för att den är 12år och har lite rost

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Slog mig på tummen idag. Spikat närmare 1000st 3-tum spik men först idag på eftermiddagen så drämde jag till mig på tummen... Aja, kan inte alltid ha tur.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Givetvis ska datorfan fortsätta bråka... snart ger jag fan bort skiten till den som hämtar den först

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MyRus:

Givetvis ska datorfan fortsätta bråka... snart ger jag fan bort skiten till den som hämtar den först

Pix pax för SSD + Nätagg isf

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Toivo83:

hade varit annat om det varit en äldre bil, fan kört 6 mil med fabriksny och någon sabbar det hela.
Hittar jag personen ska jag fan sätta en fot i deras sidodörr och säga varsågod.

Ska till svärfar och se om man kan gnugga bort det (lyckats på päronens v70 när en fjortis köra in i kofångaren) dock stannade han kvar på platsen i 40 min och väntade på att vi skulle komma, finns hedligt folk med.
Har mailat återförsäljare och se om man kan bara byta handtaget då allt annat är oskadat.

Du har väl vagnskadegaranti. Den täcker väl allt i ett år? Så tror inte det kommer kosta dig något iallfall. Du får väl göra en polisanmälan.
Dock så är det ju jävligt typiskt när man bara haft bilen i 24 timmar. Man ska väl fan inte behöva ställa sig i mitten på två p-rutor för att slippa att någon smäller upp dörren i bilen.

Permalänk
Medlem

Känns lagom värt att gå upp till jobbet imorgon, drar till Prag på tisdag och blir borta resten av veckan.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Det får mig att tänka på min bil, sen jag köpte den har den fått hur mycket repor som helst.
Ett gäng bucklor också.
Bara för att folk tror att jag inte bryr mig om min bil för att den är 12år och har lite rost

Jag brukar ställa mig en bra bit ifrån alla andra när man är vid storköp. Att stå långt ifrån där "matkärrorna" står är alltid bra. Inte länge sedan jag gick på parkeringen på ica så stod en tjej som max kan ha varit 25 och packade in mat i bilen, då rullade vagnen iväg och slog i minst 3 bilar lite lätt. Och ända reaktionen från henne var "oj vad jobbigt att hämta vagnen" typ såg ut så i alla fall hon tittade inte ens på skadorna.
Måste man stå vid andra så ställ dig mellan skit dyra bilar för dom bör ju vara rädda om bilarna så att dom inte vill slå upp dörrarna. Och undvika typiska familjebilar (brukar ha leksaker i bilen ex) är också ganska smart Men dessa 2 teorier är bara baserat på fördommar och kan vara heltfelaktiga

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag brukar ställa mig en bra bit ifrån alla andra när man är vid storköp. Att stå långt ifrån där "matkärrorna" står är alltid bra. Inte länge sedan jag gick på parkeringen på ica så stod en tjej som max kan ha varit 25 och packade in mat i bilen, då rullade vagnen iväg och slog i minst 3 bilar lite lätt. Och ända reaktionen från henne var "oj vad jobbigt att hämta vagnen" typ såg ut så i alla fall hon tittade inte ens på skadorna.
Måste man stå vid andra så ställ dig mellan skit dyra bilar för dom bör ju vara rädda om bilarna så att dom inte vill slå upp dörrarna. Och undvika typiska familjebilar (brukar ha leksaker i bilen ex) är också ganska smart Men dessa 2 teorier är bara baserat på fördommar och kan vara heltfelaktiga

Jag brukar parkera så nära entrén som möjligt
Min bil var inte speciellt dyr och den är inte den snyggaste på parkeringen, så det är ju inte direkt så jag bryter ihop när jag ser att det hänt nåt. Men jag tycker ändå att det är dåligt av folk att göra skada och sen skita i det, oavsett vilka de är.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Jag brukar parkera så nära entrén som möjligt
Min bil var inte speciellt dyr och den är inte den snyggaste på parkeringen, så det är ju inte direkt så jag bryter ihop när jag ser att det hänt nåt. Men jag tycker ändå att det är dåligt av folk att göra skada och sen skita i det, oavsett vilka de är.

Då ska du inte gnälla på skador som uppstår Jag kör inte heller en särskillt vacker skapelse (rollad audi 80 1984) Men gör det så jag har det som vana ifall jag skulle köra ex föräldrarnas bil osv någon gång som faktiskt är värd något.

Nu när jag ändå är igång så har skitens generator börjat krågla lampan lös (men slocknade om jag varvade skiten ur den) på fredagen sen ställde jag den över helgen körde den idag igen på söndagen lampan lös fortfarande (altså inga magiska andar som fixar bilen åt mig:() Så jag tog mig en titt på kolen men de såg fina ut, satte tillbaka dom igen sen dess har lampan slutat lysa men enligt ett testinstrument är ladd output low men antar att det går köra iaf ett tag till

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Då ska du inte gnälla på skador som uppstår Jag kör inte heller en särskillt vacker skapelse (rollad audi 80 1984) Men gör det så jag har det som vana ifall jag skulle köra ex föräldrarnas bil osv någon gång som faktiskt är värd något.

Nu när jag ändå är igång så har skitens generator börjat krågla lampan lös (men slocknade om jag varvade skiten ur den) på fredagen sen ställde jag den över helgen körde den idag igen på söndagen lampan lös fortfarande (altså inga magiska andar som fixar bilen åt mig:() Så jag tog mig en titt på kolen men de såg fina ut, satte tillbaka dom igen sen dess har lampan slutat lysa men enligt ett testinstrument är ladd output low men antar att det går köra iaf ett tag till

Du, jag har rätt att gnälla hur mycket jag vill för folk ska kunna skillnaden på ditt och mitt även fast de inte fått en snyting först.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Inaktiv

Vaknar upp vid 8.20 för att få veta att jag börjar 13.20 istället 9.50, riktigt nice!

Permalänk
Medlem

Köpte en HTC HD2 i Miami förra året som jag trodde skulle vara ett jättebra köp då dollarn stod i låg kurs samt att elektronik är lite billigare i staterna. Mobilen fungerade bra i ca 2 månader tills den började frysa och reboota helt random och jag började söka svar. Försökte med allt möjligt men ingenting verkade fungera. Då kom jag på att killen som sålde mobilen till mig sa att det var "World-wide guarantee" på mobilen i 2 år så jag kollade upp saken. Självklart var det en T-mobile telefon som ingen kan göra ett skit åt. Så jag hade mer eller mindre blivit lurad. Tog saken i egna händer och installerade windows phone 7 på den i förhoppning om att det kanske skulle lösa mina problem, det gjorde det inte, så jag packade ner mobilen för att sedan plocka fram den igår och försöka med task 29 och allt annat skit... Mobilen är "bricked" och jag har slängt iväg 4000 kr helt i onödan. Tänk på det nästa gång ni köper elektronik i utlandet. Har för övrigt en fruktansvärd otur med mobiler...

Slutsats: Känner mig frustrerad över situationen och lite ledsen...

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem

Beställde en film från CDON i helgen, något vart knas med rabattkoden så det drogs fullt pris, skickade ett mail där jag förklarade vad som hänt och fick som svar att dom kommer skicka tillbaks en del av pengarna så jag får filmen till rabattpris! Sådant gillas starkt av mig

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Du, jag har rätt att gnälla hur mycket jag vill för folk ska kunna skillnaden på ditt och mitt även fast de inte fått en snyting först.

Du ska alltid räkna med att de andra i trafiken (även då på parkeringar) är idioter är la det första man lär sig på trafikskolan om man nu gått på en sådan

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du ska alltid räkna med att de andra i trafiken (även då på parkeringar) är idioter är la det första man lär sig på trafikskolan om man nu gått på en sådan

Äääh, jaa sunt förnuft. Hur det än är så har ingen annan rätt att slå upp dörrar och kasa mot min bil, oavsett vem det än är.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Man kan ju undra varför dom ens har ett badställe på en sånhär plats? http://www.expressen.se/resor/1.2571809/over-100-badgaster-at... Jag trodde nog man undvek att bada om det fanns pirayor i vattnet :S

Skrivet av anton_mjor:

Äääh, jaa sunt förnuft. Hur det än är så har ingen annan rätt att slå upp dörrar och kasa mot min bil, oavsett vem det än är.

Aldrig påstått något sådant gav dig bara lite råd om hur du kan minska problemen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Man kan ju undra varför dom ens har ett badställe på en sånhär plats? http://www.expressen.se/resor/1.2571809/over-100-badgaster-at... Jag trodde nog man undvek att bada om det fanns pirayor i vattnet :S

Aldrig påstått något sådant gav dig bara lite råd om hur du kan minska problemen

Har man en snygg bil parkerar man på diagonalen över 2 handikapprutor

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Hedersmedlem

YES! Lyckades med bytet av fläkt i mitt nätaggregat, numera är datorn helt knäpptyst! *Stolt över sig själv*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Lyckades försova mig något brutalt idag.. klockradion var ställd på 8:00 (börjar lite senare på måndagar) och vaknade av mig själv och tänker: "kändes som en lång och härlig natt med trevliga och galna drömmar, undrar vad klockan är?"
GAHHH, 10:50?!? Har ju matteprov idag ju!!! "&@#%¤#" ¤%@&%#&

Efter det så var det värsta tangon hemma med att få i sig mat och duscha och sedan trampa apa till plugget.. Missade historielektionen men kom precis i tid till matten. -.-

Men efter denna helg så känns det som om min syn på framtiden har förändras radikalt, inte till något bättre eller sämre för den delen, bara en.. stor förändring. Ingen större aning om vad jag vill göra, blir bara så förvirrad.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!