Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Problemet försvann efter jag uppdaterde BIOS till 210

var hittar jag BIOS 210?; o

Permalänk
Medlem
Skrivet av bozorg:

haha spela LoL med touchpaden? steek!

jag vet xD men vad tycker du om touchpaden? känns den plastig? eller är den skit bra??

Permalänk
Medlem
Skrivet av wuppa:

jag vet xD men vad tycker du om touchpaden? känns den plastig? eller är den skit bra??

Använder inte så mycket men den är sträv så det låter ju lite som man rispar när man drar fingrarna över den

Permalänk
Medlem

Touchpaden är rätt stor också, om det är plus eller minus får du avgöra själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av bozorg:

var hittar jag BIOS 210?; o

BIOS 210 är till N75SF

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bozorg:

Touchpaden är rätt stor också, om det är plus eller minus får du avgöra själv

okejj tack för informationen

Permalänk

Hej!

Är nära att trycka på köp-knapp. Valet står mellan nedanstående.

Är det verkligen värt 3000kr extra för i7? Eller är det fler skillnader på exemplen nedan?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647560#extra <--är det matt skärm på denna?
http://www.dustinhome.se/asus-n55sf-ci7-20-8gb-750-gt555m-156...

Permalänk
Medlem

från Dustins fyndhörna

Tänkte bara tipsa om att N55SF med i7 finns i Dustins fyndhörna just nu flr 7499kr.

Putsrepat lock verkar vara enda defekten. Har tidigare handlat ett par produkter från fyndhörnan och de har överenstämt med beskrivningarna.

En del har till och med varit helt nya utan några tecken på att tidigare varit uppackade.

http://www.dustinhome.se/asus-n55sf-ci7-20-8gb-750-gt555m-156...

Permalänk
Medlem

Skärmen är den största skillnaden där och disken även om den väl är felmärkt på dustin enligt tidagre poster (7200 rpm inte 5400). Ska du ha samma skärm som i7an du lista på en i5a blir priset mycket närmare. Om det är värt det eller inte tycker jag går på hur man värderar 1920*1080 skärm mot 1600*900.

Permalänk

Tack för tips och svar.

Blev köp av den på dustins fyndhörn.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har nu även införskaffat ASUS N55 för 6995:- från komplett. Finns det någon lista på vilka skräpprogram som det är ok att ta bort? Mina kunskaper till datorer i allmänt är bristfälliga.. Skulle även vara uppskattat om det fanns någon guide på hur man monterar in det extra ram-minnet som följer med

Permalänk
Skrivet av phife:

Hej!

Har nu även införskaffat ASUS N55 för 6995:- från komplett. Finns det någon lista på vilka skräpprogram som det är ok att ta bort? Mina kunskaper till datorer i allmänt är bristfälliga.. Skulle även vara uppskattat om det fanns någon guide på hur man monterar in det extra ram-minnet som följer med

http://forum.notebookreview.com/asus/380681-asus-utility-bloa...

EDIT: Montering av ramminnet skrivs det säkert om i manualen.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ministerkrister:

http://forum.notebookreview.com/asus/380681-asus-utility-bloa...

EDIT: Montering av ramminnet skrivs det säkert om i manualen.

Tackar!!

Permalänk
Skrivet av phife:

Det var så lite så.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bozorg:

var hittar jag BIOS 210?; o

kanske lite konstig fråga, men har ladda ner bio 207, var ska jag lägga den nu för att det ska funka eller va gör man egentligen när man laddat ner det?;o

Permalänk

-10% på jme

N55SF S1109V rea just nu på jme-data http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:10508233;c:100785 om någon är intreserad.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bozorg:

kanske lite konstig fråga, men har ladda ner bio 207, var ska jag lägga den nu för att det ska funka eller va gör man egentligen när man laddat ner det?;o

Man kan lägga BIOS på en USB sticka och starta om datorn...tryck sedanF2 tills du ser bios...i bios kan du flasha till det senaste

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

hej jag har en fråga till er som har köpt från n55sf serien, hur varm är cpun i idle för er? om ni har testat o spela något krävande spel hur varm blir eran cpu då?

För jag har nyligen köpt en N55SF-S2043V fråm komplett, i5 2410,555m,8gig ram etc och cpun ligger 35-45 i idle beroende på vad jag gör/rumstemperatur etc. Men när jag spelar crysis eller bf3 betan går cpun upp i 70-80c.

Visa signatur

[CPU]i5-2500k [MB]Asrock Extreme 6 p67 [GPU]Radeon 7970 [RAM]16GB DDR3 [SSD]Samsung 830@256GB/850 evo@500GB [HDD]Samsung 500g/Seagate 2T [PSU]Corsair HX750w [BUR]Fractal Design Arc

[Bärbar]Asus N55s [i5 2400,GT555m,8GB Ram]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bearmonkey:

hej jag har en fråga till er som har köpt från n55sf serien, hur varm är cpun i idle för er? om ni har testat o spela något krävande spel hur varm blir eran cpu då?

För jag har nyligen köpt en N55SF-S2043V fråm komplett, i5 2410,555m,8gig ram etc och cpun ligger 35-45 i idle beroende på vad jag gör/rumstemperatur etc. Men när jag spelar crysis eller bf3 betan går cpun upp i 70-80c.

Sitter med N75SF som har i72630Q och den idlar på ca 45c och som max 73c

i5 2410 är en dual-core som borde vara svalare

Crysis och BF3 är lite väl tunga för GT555m

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

alltså, kanske jag som överskattar min laptop då jag är van att det brukar flyta på bra med stationär? Men alltså när jag spelar CS på min dator som är en sån här :http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647560. Borde inte min fps ligga på 100? Eller det kanske kräver lite bättre för det? men känns inte direkt som att det borde vara så krävande, just nu ligger den ibland på 40, ibland på 70 och rör sig lite upp och ner, någon som har datorn som kan berätta hur det funkar på er?

Permalänk
Skrivet av bozorg:

alltså, kanske jag som överskattar min laptop då jag är van att det brukar flyta på bra med stationär? Men alltså när jag spelar CS på min dator som är en sån här :http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647560. Borde inte min fps ligga på 100? Eller det kanske kräver lite bättre för det? men känns inte direkt som att det borde vara så krävande, just nu ligger den ibland på 40, ibland på 70 och rör sig lite upp och ner, någon som har datorn som kan berätta hur det funkar på er?

Kolla i nvidia kontrollpanelen. Under "Hantera 3D-inställningar". Där finns ett val som heter "Läget energisparfunktioner". Välj "Föredra maximal prestanda" och se om det hjälper. Kolla först förstås om du har en cs-profil i programinställningar, då får du ändra i den profilen.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem

Tjenaree!! Tänkte fråga er som har datorn N55sf-s2043v, finns det en inbyggd mikrofon och om det finns vart sitter den någonstans?

Permalänk
Skrivet av wuppa:

Tjenaree!! Tänkte fråga er som har datorn N55sf-s2043v, finns det en inbyggd mikrofon och om det finns vart sitter den någonstans?

Det finns mikrofon och den sitter uppe på skärmkanten ungefär i mitten.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem

okk, tack så mycket

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på denna, men när man tittar på bilder och filmer ser man knappt bokstäverna på tangentbordet och t-bordet ser ganska plastigt ut i största allmänhet... Är detta ett problem irl?

Vill egentligen ha backlit men får kanske köpa ficklampa istället...

Permalänk
Medlem

Vad är det som skiljer de olika modellerna med i7 egentligen?

Kollar man på prisjakt så är det väldigt små skillnader och vissa ser precis likadana ut.
Ex. 1246 och 1194 är likadana enligt prisjakt, fast skiljer ca 600kr i pris.

Kan man få ett klargörande från ASUS om vad som egentligen skiljer?

EDIT: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=938302,944613,934107,986...

Permalänk
Medlem

Hejsan alla,

Efter att ha läst lite i denna tråden så bestämmde även jag mig för att köpa dator, så jag köpte N75an från komplett.
Jag har nu haft datorn i några dagar och har stött på lite problem. När jag vill gå in på "dator" för att komma åt hårddiskarna och även min exterma hårddisk så kommer det snabbt en ruta där det står "utforskaren har slutat fungera och startas om " och så är det vare sig jag försöker gå in på kontrollpanelen eller nåt annat.

Så min fråga är vad är det för fel? och vad kan jag göra åt det?

Mycket tacksam för svar

Permalänk
Medlem

NVidia Drivers?

Hej!

Snälla kan någon svara på om drivrutinerna från Nvidias hemsida fungerar att installera på N55SF? Utan att behöva fippla med INF filer. Jag vill inte bli bränd på ännu en laptop som det inte går på, då tillverkarna själva slutar uppdatera sina drivrutiner efter nån månad. Det är i princip det enda som nu kommer att avgöra om det blir en n55sf för mig eller inte.

En bifråga: Vad är det egentligen för skillnad på de olika modellerna:
S1194V
S1232V
S1246V

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag lyckades först inte att installera drivrutiner från nvidia, men på nåt vis gick det sen och blev en rejäl förbättring jämfört de som följde med. Nu kan jag installera dessa http://www.nvidia.com/object/notebook-win7-winvista-64bit-285... utan problem.

Permalänk
Medlem

Tack, swirve!

ASUS N55SF S1194V - Core i7 2670QM 2.2 GHz - 15.6" TFT (N55SF-S1194V) är nu beställd :). Enl ASUS.David så var denna den modell med "anti-glare", den var också den dyraste N55SF modellen på prisjakt