Permalänk
Skrivet av celman:

Hej
jag har pratat med kompletts suport och de hävdar att HD är 5400s disk alltså samma som på netonnet. Vad gäller?

Hej!

7200rpm skall stämma. Vi stämmer av med Komplett också för att säkerställa att specifikationen blir rätt.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle tipsa om en ny recension på youtube! Förövrigt så hämtar jag ut min n55 på posten nu i eftermiddag, lägger in lite kommentarer så fort jag är igång med den

http://www.youtube.com/user/gadgetjm#p/u/1/wtn-wksPI-c

Permalänk
Medlem

grafikkortet

Skrivet av Gurrann:

Tänkte att jag skulle tipsa om en ny recension på youtube! Förövrigt så hämtar jag ut min n55 på posten nu i eftermiddag, lägger in lite kommentarer så fort jag är igång med den

http://www.youtube.com/user/gadgetjm#p/u/1/wtn-wksPI-c

Hade varit kanon om du eller någon annan som även har denna skulle kunna kolla om man manuellt kan välja grafikkort.
Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PL123:

Hade varit kanon om du eller någon annan som även har denna skulle kunna kolla om man manuellt kan välja grafikkort.
Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Har fått hem datorn nu och det går att välja grafikkort manuellt, dock finns det ju även det automatiska valet, trodde faktiskt inte detta skulle gå att välja men det verkar det göra. Nvidia Optimus har ju fått en hel del kritik ljust för att den ibland inte verkar förstå vilket kort programmet skall köras ifrån Återkommer med lite bilder och kommentarer så fort jag får tid, nu ska jag klämma och känna lite först, men kan säga att en känns riktigt bra! Grymt ljud för att vara en laptop, och ett stort plus för byggkvaliteten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrann:

Har fått hem datorn nu och det går att välja grafikkort manuellt, dock finns det ju även det automatiska valet, trodde faktiskt inte detta skulle gå att välja men det verkar det göra. Nvidia Optimus har ju fått en hel del kritik ljust för att den ibland inte verkar förstå vilket kort programmet skall köras ifrån Återkommer med lite bilder och kommentarer så fort jag får tid, nu ska jag klämma och känna lite först, men kan säga att en känns riktigt bra! Grymt ljud för att vara en laptop, och ett stort plus för byggkvaliteten!

Tackar för det svaret. Då blir det en beställning. Förresten är enter knappen rektangulär eller som vanligt? Dvs täcker den två tangentrader?

Det var denna du beställde va? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635494

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar otrevligt att datorn kommer upp i 90 grader efter 2h spelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kai-zen:

Hej,
fasen vad najs att du har den hemma nu!

Du har troligtvis hittat hit redan,men i alla fall:http://forum.notebookreview.com/asus/380681-asus-utility-bloatware-guide.html

Om provar nåt spel kanske du kan kolla hur varmt det blir vid utblåset, jag använder vänsterhanden och vill inte att den ska bli uppbränd när man spelar.

Hittade en recension på franska som inte var direkt upplyftande när det gäller tangentbordet på 55:an, jag hoppas dock att den modell dom testat var knasig och att man rättat felen innan man släppte final release.

http://www.01net.com/fiche-produit/prise-main-10102/pc-portables-asus-n55sf/

Har provat battlefield bad company 2 lite ett litet tag och vid vänstra delen blir det varmt inte så att det bränns men jag tror inte jag skulle vilja hålla handen där en timme eller två. Fast det går nog inte komma undna så länge man inte köper en dator som har alla vents bakåt Fast den blir inte extremt varm heller, så det beror ju på vad man jämnför med skulle jag jämnföra denna med min gammla HP Envy 15 så är den riktigt sval vid utblåset på högra sidan. Men det kan ju även eventuellt skilja lite mellan 55an och min 75a.

Kan inte hålla med det franska testet tycker tangentbordet är helt okej och numpaden funkar som den skall på den jag har i alla fall. Går väldigt bra att skriva med det och det svarar snabbt när man trycker så jag finner inga problem med det. Fast tangentbord är ju lite av en smaksak också.

Men ännu så läng har jag inte hittat något jag irriterar mig på när det kommer till datorn, önskar bara att asus lagt in en funktion så man kan lägga återställnings skivan på USB istället för att ha massa dvd skivor

Permalänk
Medlem

Tjenix!

Den här datorn verkar ha många starka fördelar mot andra 17 tummare. Några fördelar:
+ Den är lättare. 3.4Kg, deras gaming rig 74 väger ju 4.1Kg
+ Bra specs på allt, usb3, i7, bluray, geforce 555M osv.
+ Den har Geforce kort så det finns CUDA optimering, asbra för premiere och Photoshop och fler program framöver.
+ Billig!!
+ Plats för 2 hårddiskar

Jag kände på den igår och några punkter.
- Tangentbordet är inte så bra. Den känns ok att skriva på (vilket är viktigaste), men den känns som en billig dator, den ser ut som den hör ihop med en billig dator. Min tjej tyckte den såg ut som hennes hemska 3000 laptop med tangentbordet. Annars sitter knapparna rätt. Ingen game breaker, men lite synd.
+ Den är rätt snygg. Metallen där frame ser bra ut. Inte lika snygg om HP Envy,,, men 4000 billigare.

2 Frågor:
- Går det att uppgradera minnet med 2x8. Jag läste här på tråden att Netonnet har sagt att det går, men jag litar inte direkt på dem. Asus Sverige, vad säger ni? Jag måste inte ha 16GB just nu, men jag jobbar med After Effect, 3ds Max och där kan man aldrig ha för mycket minne, så går det att slänga in framöver så vore det super. Tex så ska jag slänga in 32GB i min stationära dator.
- Finns det verkligen bara Glossy i Sverige????? Går det ens använda om man sitter på ett kaffee eller bibliotek. Visst funkar när man är hemma, men om man är i ställen där det finns fönster. Det här är enda game breakern som jag har sett hittills.

Vad tycker ni andra. Finns det några andra alternativ, jag har inte hittat några bra allternativ tyvärr. Alienware hade coola datorer men de är så rysligt dyra i Sverige.

/Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av f97ao:

Vad tycker ni andra. Finns det några andra alternativ, jag har inte hittat några bra allternativ tyvärr. Alienware hade coola datorer men de är så rysligt dyra i Sverige.

/Andreas

Hej,

tyvärr inga bar råd att ge eftersom jag själv velar oerhört fram och tillbaka och man kan lätt konstatera att man kan bli galen för mindre.

Några reflektioner på mitt eget letande
Det skulle vara lättare om någon köpte en ny åt en som man sedan fick leva med gällande brister osv.

Själv var jag helt inne på att skaffa en 15" med matt panel FHD + blu-ray, nu lite senare så vill jag även ha möjlighet att sätta in en extra disk.
Det enda alternativet till en N55SF skulle i så fall vara att köpa sej nya G53SX http://www.inet.se/artikel/1969334/asus-g53sx men jag tror inte man kan trycka in mer minne samt att det "bara" är i5 och det är inte blu-ray men på plussidan så kan man utöka med ytterligare disk.

Har då istället sneglat på MSI GT780 http://www.inet.se/artikel/1968982/msi-gt780-236ne-geforce-gtx-560m
den har matt panel och plats för extradisk och minne men i5 och det bantade 560M kortet (vilket troligtvis är vassare än 555) men inte blu-ray dessutom ungefär samma prisklass som de andra.

Rätt var det är så börjar man jämföra vad man får för pengarna och vips så dyker ASUS G74SX-TZ102V upp
den har då inte matt panel men plats för mer minne och ytterligare en disk samt blu-ray dock i5.

Mer ångest, kanske en X-768 med matt skärm och plats för disk 8G RAM + blu-ray från http://pc-konsulten.se/men det landar då på en annan peng ~14k

Vad tänkte jag då göra med pc'n, jo ha ett par virtuella maskiner för kodning igång samt spela det jag tycker passar utan att behöva stänga ner allt man hålls med bara för man tänker rensa hjärnan med ett spel i pauserna..

/k

Permalänk
Medlem

men vafaaaan! Köpte u36sd bara för att jag inte trodde n55sf 1600 x 900 versionen skulle komma till sverige å så dyker den upp!!! http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635496 Damn Asus!!! Elakt!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Hej!

På N55SF-S1184V ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635494#extra ) ingår det BD-rom, antar att det är blue-ray spelare, men kan man spela upp och bränna DVD-skivor i den också?

Vill säkerställa mig innan jag beställer

Permalänk
Medlem

Hej alla
Det är ingen som vet om burken kan ha mer än 8GB minne. Vore rätt nice att uppgradera om ett år eller så.

Jag upptäckte precis att min netbook har ju glossy skärm! Haha, och den har jag inte haft något problem med. Brukar ofta tänkte hur grymt bra bild den datorn har. Så glossy är kanske inte så tokigt. I och för sig på en 17" så blir det ju mycket större yta som kan reflektera såklart.
Ja ja, klurigt det här.
/Andreas

Permalänk
Skrivet av f97ao:

Hej alla
Det är ingen som vet om burken kan ha mer än 8GB minne. Vore rätt nice att uppgradera om ett år eller så.

Jag upptäckte precis att min netbook har ju glossy skärm! Haha, och den har jag inte haft något problem med. Brukar ofta tänkte hur grymt bra bild den datorn har. Så glossy är kanske inte så tokigt. I och för sig på en 17" så blir det ju mycket större yta som kan reflektera såklart.
Ja ja, klurigt det här.
/Andreas

Det kommer nog dröja iaf 2 år innan du behöver mer än 8 om du inte är superhardcoremaster programmerare

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem

Sådär! Nu har jag pillat och klämt lite på min N55SF och kan inte säga att jag är annat än jättenöjd! Personligen så är jag ganska kräsen vad det gäller byggkvalite så i mitt fall var det verkligen viktigt att maskinen inte kändes plastig, och det tycker jag verkligen inte den gör, tangentbordet känns bra och jag håller verkligen inte med tidigare som kritiserat det för att kännas billigt, ingen märkvärdig flex heller enligt mig. Ovansidan som är pianolackad ser mycket stilren ut, visst kan det väll hända att den drar åt sig fingeravtryck men jag tycker ändå inte det varit så farligt ändå. Det känns i det stora hela som om maskinen håller en väldigt bra kvalite!

När jag först såg Subwoofern tänkte jag "Nåväl, ha inte för stora förhoppningar nu" Men fasiken vad den lilla rackaren gjorde rätta för sig, verkligen en stor skillnad! Ljudet är och klart och fint, subben ger lite mer "djup" i ljudet. Verkligen innovativt av asus med extern sub, borde bli betydligt vanligare framöver!

Tänkte visa upp lite benchmarks men tyvärr verkar 3d mark vantage välja min inbyggda Intel krets istället för Nvidia 555m, verkar vara många som haft samma problem vad gäller optimus tekniken, testen körs på det inbyggda även om jag aktiverar den 555m manuellt, har inte hunnit snokat runt så mycket men ska se om jag kan hitta någon lösning.

Har i alla fall lirat Crysis 2, körde 1920*1080 med inställningarna "Gamer", det flöt galant även när det var riktigt hård belastning med rök och explosioner. Tyckte heller inte att maskinen kändes speciellt varm vid utblåset, visst blåser det värme men det var absolut inte glödhett ala HP. Ska kolla exakta temperaturer lite senare! I idle ligger processorn runt 39-40 grader.

Jag gick själv och velade fram och tillbaka flera veckor innan jag kunde bestämma mig, kändes som det alltid var något i specifikationerna som saknades. Jag tycker denna N55SF-S1184V har dom specifikationerna jag förväntat mig, vill man ha ett nvidia 560m är det tydligen regel på att datorn lär se ut som ett rymdskepp.

Tog lite bilder också! Hoppas det är okej att infoga dom direkt i inlägget såhär, funderade om jag skulle länka till ett album istället, men men!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrann:

Sådär! Nu har jag pillat och klämt lite på min N55SF och kan inte säga att jag är annat än jättenöjd! Personligen så är jag ganska kräsen vad det gäller byggkvalite så i mitt fall var det verkligen viktigt att maskinen inte kändes plastig, och det tycker jag verkligen inte den gör, tangentbordet känns bra och jag håller verkligen inte med tidigare som kritiserat det för att kännas billigt, ingen märkvärdig flex heller enligt mig. Ovansidan som är pianolackad ser mycket stilren ut, visst kan det väll hända att den drar åt sig fingeravtryck men jag tycker ändå inte det varit så farligt ändå. Det känns i det stora hela som om maskinen håller en väldigt bra kvalite!

När jag först såg Subwoofern tänkte jag "Nåväl, ha inte för stora förhoppningar nu" Men fasiken vad den lilla rackaren gjorde rätta för sig, verkligen en stor skillnad! Ljudet är och klart och fint, subben ger lite mer "djup" i ljudet. Verkligen innovativt av asus med extern sub, borde bli betydligt vanligare framöver!

Tänkte visa upp lite benchmarks men tyvärr verkar 3d mark vantage välja min inbyggda Intel krets istället för Nvidia 555m, verkar vara många som haft samma problem vad gäller optimus tekniken, testen körs på det inbyggda även om jag aktiverar den 555m manuellt, har inte hunnit snokat runt så mycket men ska se om jag kan hitta någon lösning.

Har i alla fall lirat Crysis 2, körde 1920*1080 med inställningarna "Gamer", det flöt galant även när det var riktigt hård belastning med rök och explosioner. Tyckte heller inte att maskinen kändes speciellt varm vid utblåset, visst blåser det värme men det var absolut inte glödhett ala HP. Ska kolla exakta temperaturer lite senare! I idle ligger processorn runt 39-40 grader.

Jag gick själv och velade fram och tillbaka flera veckor innan jag kunde bestämma mig, kändes som det alltid var något i specifikationerna som saknades. Jag tycker denna N55SF-S1184V har dom specifikationerna jag förväntat mig, vill man ha ett nvidia 560m är det tydligen regel på att datorn lär se ut som ett rymdskepp.

Tog lite bilder också! Hoppas det är okej att infoga dom direkt i inlägget såhär, funderade om jag skulle länka till ett album istället, men men!

Hej, det där låter lovande!
Jag tror det blir at beställa en för mig i veckan också, jag ställde en fråga tidigare i forumet men tänkte att jag kan ställa den direkt till dig som nu har datorn framför dig också. Blue-rayspelaren som sitter i, kan man bränna dvd skivor i den också? Man kanske kan det på alla blue-rayspelare. Jag har inte så stor koll men vore tacksam för ett svar så jag vet.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordharn:

Hej, det där låter lovande!
Jag tror det blir at beställa en för mig i veckan också, jag ställde en fråga tidigare i forumet men tänkte att jag kan ställa den direkt till dig som nu har datorn framför dig också. Blue-rayspelaren som sitter i, kan man bränna dvd skivor i den också? Man kanske kan det på alla blue-rayspelare. Jag har inte så stor koll men vore tacksam för ett svar så jag vet.

Tack!

Det går bra att bränna skivor med den, är en kombinerad bd/dvd brännare

Permalänk
Medlem

Batteritid?

Skrivet av Gurrann:

Det går bra att bränna skivor med den, är en kombinerad bd/dvd brännare

Hur upplever du batteritiden. Är det mer än 3-4h eller ärdet snarare 2-3h?

Mvh Johan

Visa signatur

AMD 64 "Venice", 3000+@2610Mhz@290FSB, EPoX 9NDA3+ A-Data 512mb ddr566
GeForce 4 Ti 4400, Bundled cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeqt:

Hur upplever du batteritiden. Är det mer än 3-4h eller ärdet snarare 2-3h?

Mvh Johan

Lite svårt att säga då jag mestadels kört den med laddaren, men jag skulle nog tro att den hamnar runt 3h i batteritid, 4h kan nog bli lite tufft. Kan försöka mäta hur länge det räcker ikväll

Permalänk
Skrivet av Gurrann:

Sådär! Nu har jag pillat och klämt lite på min N55SF och kan inte säga att jag är annat än jättenöjd! Personligen så är jag ganska kräsen vad det gäller byggkvalite så i mitt fall var det verkligen viktigt att maskinen inte kändes plastig, och det tycker jag verkligen inte den gör, tangentbordet känns bra och jag håller verkligen inte med tidigare som kritiserat det för att kännas billigt, ingen märkvärdig flex heller enligt mig. Ovansidan som är pianolackad ser mycket stilren ut, visst kan det väll hända att den drar åt sig fingeravtryck men jag tycker ändå inte det varit så farligt ändå. Det känns i det stora hela som om maskinen håller en väldigt bra kvalite!

När jag först såg Subwoofern tänkte jag "Nåväl, ha inte för stora förhoppningar nu" Men fasiken vad den lilla rackaren gjorde rätta för sig, verkligen en stor skillnad! Ljudet är och klart och fint, subben ger lite mer "djup" i ljudet. Verkligen innovativt av asus med extern sub, borde bli betydligt vanligare framöver!

Tänkte visa upp lite benchmarks men tyvärr verkar 3d mark vantage välja min inbyggda Intel krets istället för Nvidia 555m, verkar vara många som haft samma problem vad gäller optimus tekniken, testen körs på det inbyggda även om jag aktiverar den 555m manuellt, har inte hunnit snokat runt så mycket men ska se om jag kan hitta någon lösning.

Har i alla fall lirat Crysis 2, körde 1920*1080 med inställningarna "Gamer", det flöt galant även när det var riktigt hård belastning med rök och explosioner. Tyckte heller inte att maskinen kändes speciellt varm vid utblåset, visst blåser det värme men det var absolut inte glödhett ala HP. Ska kolla exakta temperaturer lite senare! I idle ligger processorn runt 39-40 grader.

Jag gick själv och velade fram och tillbaka flera veckor innan jag kunde bestämma mig, kändes som det alltid var något i specifikationerna som saknades. Jag tycker denna N55SF-S1184V har dom specifikationerna jag förväntat mig, vill man ha ett nvidia 560m är det tydligen regel på att datorn lär se ut som ett rymdskepp.

Tog lite bilder också! Hoppas det är okej att infoga dom direkt i inlägget såhär, funderade om jag skulle länka till ett album istället, men men!

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e593efd8c380_DSC00100.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e594257e1706_DSC00101.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e593e965bc95_DSC00091.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e593f72ee099_DSC00096.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e593fe3bee4f_DSC00108.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e59418f2126f_DSC00105.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e5941f429c55_DSC00093.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e5940b1c64e6_DSC00097.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e5940f76a3fb_DSC00098.JPG

Bra recension!

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightstreet:

Bra recension!

Inga problem, ska försöka fixa lite benchmarks att visa upp

Permalänk
Skrivet av Gurrann:

Inga problem, ska försöka fixa lite benchmarks att visa upp

Asbra! kollar gärna några shooterspel vore kul o veta hur det klara sådana eftersom jag vill kunna lira BF3...

Tack

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem

Gurrann, har du hittat någon lösning till att kunna välja grafikkort? Har själv surfar en del på det men inte sett nått som verkar simpelt eller till 100 % funkar. Kanske bara vänta o hoppas på nvidias driver uppdayeringar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått hem min N55SF-S1109V och första intrycket är att den är bra mycket snabbare än min gamla. Tänkte dock fokusera på de negativa saker jag upptäckt (bara haft den i någon timma):
- den är plastig, n53an gav ett mycket robustare intryck
- Pekplattan är sträv vilket dels gör att man här släpande ljud varje gång man drar på den och det blir i min mening en inte allt för skön känsla när man använder den.
- Det hade varit gött med ett "rent" svenskt tangentbord utan symboler för norska och danska varianter av å ö ä.

Det är vad jag hittat under ett snabbt första test, jag hade en n53a hemma på test tidigare i veckan men skickade tillbaka den eftersom jag valt en modell utan full-hd skärm och fick panik av allt skrollande Jag valde därför att lämna tillbaka den och köpte istället denna, hade dustin använt sig av öppet köp på öppnade varor så hade jag nog skickat tillbaka den och satsat på en n53a istället eftersom den kändes mycket robustare. Det är dock inte någon dålig dator men jag är allergisk mot plastig känsla, den känns dock bra byggd även om man hade kunnat önska ett litet fack för skivor istället för en släde som ska skjutas ut.

Permalänk
Medlem

Låter inte som någon kvalitet i N55,N75.
Nu blir jag fundersam om jag verkligen ska beställa N75 då jag byter ut mina bärbara varje år.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Hej
Jag och tjejen har nu kikat mycket nogrant på N75.

Jag har 2 stora problem med datorn:
- 1. Tangentbordet, jag tror tyvärr att det här gör att jag inte kommer köpa den. Tangentbordet är ok att skriva på men den känns rysligt billigt. Vi tittade i hela datorbutiken och inte ens datorerna för 3000 hade så billiga tangenter. Min tjej har en skräpdator och den har vad som ser ut att vara exakt samma tangenter. Dessa tangenter faller av (på hennes dator). Nu vet jag inte om N75 är så dålig, men känner man på dem så känns de inte stabila.
Tex så så kan man vrida tab tangenten 10-15 grader samma sak med alla större tangenter, det tyder på att de sitter i bara ett fäste som är rätt mjukt.
Sedan bokstäverna på tangenterna känner man att de sticker ut precis som på tjejens, på hennes dator så försvann all texten. Inte kul!
- Minnet går "bara" upp till 8GB så det går inte uppdatera. För de flesta är det här säkert inget problem, men jag vill gärna ha mer.

Annars tycker jag att datorn är ett fantastiskt bra köp. Jag hade gärna lagt 500kr till för att få ett bättre tangentbord. Vad tycker ni andra som har provat på?
Vore ju bedrövligt om tangenterna skulle börja falla av om 1-2 år.
/Andreas

Permalänk
Medlem

Används GeForce GT555 med vanliga skärmen eller är det bara när man kopplar in hdmi?? Hur är det med det integrerade grafikkortet, vad har de för prestanda?

Permalänk
Medlem

Finns det något ställe i stockholm där man kan känna på någon model av n55sf? Den verkar ju lovande men med så extremt skilda åsikter om tangentbordet så vill man ju känna på det själv innan man slår till.

GT 555m används när optimus anser att det behövs även om du kör på d vanliga skärmen. Det integrerade kortet är väl intel hd 3000 som det brukar vara med andra generationens i7. http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-3000.37948.0.h... för mer info

Permalänk
Medlem

Får min Asus N75SF imorgon,ska bli kul och se hur kvaliten,prestandan är.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Nån mer som har problem med flimrande bild med massa vita streck när man kopplar den till tv:n via hdmi?

Permalänk
Medlem

Nån som vet om HM65 chipset som sitter i N75SF har stöd för SATA 3?
Enligt Sisoft sandra står det:Maximum sata mode: G3 SATA 600

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.