Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stokstad:

Jag har 6950 och klarar ultra på 1650*1050 om med 2xMSAA om jag anser att ett minimum på 40fps är OK. Det är helt klart spelbart och ser riktigt bra ut. Har dock testat att köra på low nu och ligger då alltid på min 70fps vilket verkligen gör skillnad i hur bra man kan prestera, man känner sig snabbare och effektivare. 6950 borde vara ganska jämnställt med ett 570?

Gör ett fps test med fraps för jag tvekar på att du har 40min, för mig känns 40fps i BF3 som 20fps i vilket annat spel som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Jag vet inte exakt hur gammal betan är MEN då jag spelade alphan på Dreamhack så stötte jag aldrig på några buggar där man åkte genom marken i alla fall. Tyckte den upplevelsen var relativt buggfri. Krashade någon gång, men det var alpha liksom. Visst kan nya buggar uppstå men vi spelade ändå i någon timme utan att det blev några klagomål från gruppen angående buggar.

Så jag är hoppfull inför release. Jag stör mig mest på insatnt-death, dö då man hunnit tagit skydd samt att cirklarna som visar varifrån man blir skjuten är helt åt skogen fel.

Den är helt klart gammal, vet inte om man jämför med Alpha men AMD/Nvidia måste haft tid att fixa drivrutiner.

Insta death måste ha med server lagg eller liknande så det måste vara fixat i retail.

Ringarna tycker jag visar perfekt, men är oftast mer än en person som skjuter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

En fråga, vart tusan ska man ge feedback denna gången till DICE? Jag fick ett mail idag som pratar om "Ge feedback" med en länk som bara leder till http://www.battlefield.com/uk/battlefield3/1/beta Förstår inget alls!

Du rapporterar buggar du har hittat till http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/.

Visa signatur

OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Chassi:Antec Nine Hundred Mobo:ASUS M4A77TD PRO RAM-Minnen:Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 Processor:AMD Phenom II X4 965, Black Edition SE Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB Nätaggregat:Corsair TX 650W 80+ HDD:Intel SSD 320 120GB Mus:Logitech G5 Tangentbord:Logitech G15 Skärm:Acer P221W

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Den är helt klart gammal, vet inte om man jämför med Alpha men AMD/Nvidia måste haft tid att fixa drivrutiner.

Insta death måste ha med server lagg eller liknande så det måste vara fixat i retail.

Ringarna tycker jag visar perfekt, men är oftast mer än en person som skjuter

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får ofta att ringarna visar att jag bara blir skjuten typ framifrån, jag hör i surroundet att ljudet kommer snett bakifrån, killcam visar jag att jag blev skjuten snett bakifrån.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Lite offtopic här men jag är intresserad av era åsikter kring Origin?

Bra\dåligt?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Tycker inte spelet verkar kräva hur mycket som helst ändå. Jag kör på High (utan HBAO) i 1920x1080 o ligger i snitt på kanske 70-80 fps., i tunneln ligger ja runt 90-100fps. Flyter på riktigt bra och ser väldigt snyggt ut enligt mig

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Lite offtopic här men jag är intresserad av era åsikter kring Origin?

Bra\dåligt?

Origin kan jag inte kommentera så mycket om, det har funkat bra för mig hittils. Men battlelog däremot....Shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Lite offtopic här men jag är intresserad av era åsikter kring Origin?

Bra\dåligt?

För sig själv, det fungerar. Varken mer eller mindre. Kunde få Dead Space billigt, det enda som imponerat mig hittils, lol. Steam slår det lätt.
Integreringen med BF3... Onödigt. Det tar Origin LÅNG tid att logga in till egentligen ingen nytta när man startar ett nytt spel från Battlelog (där man ju redan loggat in.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Solaris:

Lite offtopic här men jag är intresserad av era åsikter kring Origin?

Bra\dåligt?

Bra: Känns ganska snabbstartat och rent jämfört med exempelvis Steam, än så länge.

Dåligt: Känns onödigt att man måste ha det igång när man ändå använder webbläsaren och inte origin som bas för allt spelande i BF3, hade känts mer logiskt att köra battlelog inbyggt i origin imo.
Många funktioner som inte finns alternativt finns men inte gör "sitt jobb" likt check for updates som just nu tankar ned hela betan en gång till.

Sen är jag inte jätteförtjust i hela grejen varken med Origin eller Steam men det är ju inte specifikt för något av dem

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag hatar origin, på grund av det inte lägger sig som en ikon. Försökt med supporten. Vill att det ska starta med datorn. Men jag vill inte ha den förbannade rutan man hela tiden får stänga ner och det står ju att det är en beta, men ingen stans att rapportera avsaknaden av den funktionen.

Supporten är lite dryg, vill ju att skiten ska vara som steam. Hålla tyst, om jag inte vill använda det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hej! Jag har nyligen blivit klar med lumpen och har varit helt onuppdaterad på datorfronten vilket jag var en bra stund innan inryck också.

Har en Phenom II 955 BE och ett 4870X2 och spelar nu glatt BF3-betan! Är dock inte helt nöjd med hur grafikkortet presterar i förhållande till mina krav. Frågan är, skulle en uppgradering till ett HD6970 eller GTX580 höja upplevelsen avsevärt eller skulle processorn flaskhalsa? Har ju kommit en hel del nytt på marknanden verkar det som. Spelar i 1680*1050.

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Dom som inte går in i en ÖPPEN beta får väll också skylla sig själva?;)

Jag tycker att det borde vara en möjlighet att de justerar poängen man får för diverse saker tills release. T.ex. nu när det är beta kanske de vill att man ska komma framåt i spelet snabbare för att folk ska kunna hinna hjälpa dom att testa så mycket som möjligt. Det skulle även kunna vara så att det finns buggar/exploits i betan som kan abuse'as vilket ger folk en onormalt hög score.

Av dessa anledningar så låter det ganska vettigt att de resetar alla stats till launch, för då har de förhoppningsvis röjt undan möjligheterna till exploits i stor skala samt balanserat poängen som de har tänkt sig. Förövrigt så är det väl ytterst ytterst få spel som inte resetar stats/servers inför en release?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Man använder ju inte ens Origin, den ligger i bakgrunden och man glömmer bort den. Allt sköts via Battlelog.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Lite offtopic här men jag är intresserad av era åsikter kring Origin?

Bra\dåligt?

på A svarar jag kanske
själv då?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av Berra0603:

Hej! Jag har nyligen blivit klar med lumpen och har varit helt onuppdaterad på datorfronten vilket jag var en bra stund innan inryck också.

Har en Phenom II 955 BE och ett 4870X2 och spelar nu glatt BF3-betan! Är dock inte helt nöjd med hur grafikkortet presterar i förhållande till mina krav. Frågan är, skulle en uppgradering till ett HD6970 eller GTX580 höja upplevelsen avsevärt eller skulle processorn flaskhalsa? Har ju kommit en hel del nytt på marknanden verkar det som. Spelar i 1680*1050.

Processorn skulle inte flaskhalsa 580 är snabbare än 6970 men båda är nog bra för den upplösningen :]

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Tycker inte spelet verkar kräva hur mycket som helst ändå. Jag kör på High (utan HBAO) i 1920x1080 o ligger i snitt på kanske 70-80 fps., i tunneln ligger ja runt 90-100fps. Flyter på riktigt bra och ser väldigt snyggt ut enligt mig

Har du testat caspian border? Den banan är betydligt mer krävande än metro.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Lite offtopic här men jag är intresserad av era åsikter kring Origin?

Bra\dåligt?

Origin / Battlelog, visst det funkar, men är så onödigt. Det är inget man någonsin har önskat sig. Ingame server browsers fungerar prima och "bf-facebook" klarar man sig utan.

Sen till den personen som sa att 40 fps i BF3 känns som 20 FPS i vilket annat spel som helst: Jag håller med!

Jag körde spelet först och tyckte det inte flöt riktigt, att det var lite iffy. Drog ner fraps och kollade, jag ligger på 85+ fps konstant i metro, ändå kändes det inte silky smooth.

Permalänk
Medlem

Origin funkar. Battlelog kunde varit ingame samt server browser och allt annat. Dock så tänker dom inte ändra det.

Tycker allt över 60 funkar i BF3. I andra spel kan man gå mycket lägre

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551...

Intressant och bra läsning, har även jag upplevt att man dör bakom uppenbart cover.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Jag tycker att det borde vara en möjlighet att de justerar poängen man får för diverse saker tills release. T.ex. nu när det är beta kanske de vill att man ska komma framåt i spelet snabbare för att folk ska kunna hinna hjälpa dom att testa så mycket som möjligt. Det skulle även kunna vara så att det finns buggar/exploits i betan som kan abuse'as vilket ger folk en onormalt hög score.

Av dessa anledningar så låter det ganska vettigt att de resetar alla stats till launch, för då har de förhoppningsvis röjt undan möjligheterna till exploits i stor skala samt balanserat poängen som de har tänkt sig. Förövrigt så är det väl ytterst ytterst få spel som inte resetar stats/servers inför en release?

Det kommer finnas dom som fuskar på ett eller annat sätt även när releasen är ute också;) Finns inga extrema saker som gör att statsen blir OP.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551...

Intressant och bra läsning, har även jag upplevt att man dör bakom uppenbart cover.

Du menar stenar? För dom går att skjuta igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Sen till den personen som sa att 40 fps i BF3 känns som 20 FPS i vilket annat spel som helst: Jag håller med!

Jag körde spelet först och tyckte det inte flöt riktigt, att det var lite iffy. Drog ner fraps och kollade, jag ligger på 85+ fps konstant i metro, ändå kändes det inte silky smooth.

Du kanske har en ostabil komponent? Jag upplever inget hackande eller lagg alls och jag kör på 60+ hela tiden med maxade inställningar. Jag är också en fpshora men kan inte känna något hack eller lagg alls i betan:)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Du menar stenar? För dom går att skjuta igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Även bakom väggar och igenom hela banan;) Jag antar att du har sett folk som ligger och "flyter" fram med vapnet i luften? Dom kan skjuta igenom allt;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Lite offtopic här men jag är intresserad av era åsikter kring Origin?

Bra\dåligt?

Jag gillar inte Origin alls, och att man ska upp med en webbläsare när man ska söka servrar känns inte alls bra, jag gillar Steams koncept mycket mera, men man är väll insnöad på steam;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför de inte gör så att när counter går till 0 så slutar man spawna, men de som är kvar kan fortfarande "vinna".

Vart flera gånger att man spränger sista mcomen då countern är 0 men förlorar...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Hämtat delarna till min nya dator nu. Kommer dock inte kunna mecka förrens ikväll; nu 5 timmars plugg. =/

Ses på slagfältet ikväll/inatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Processorn skulle inte flaskhalsa 580 är snabbare än 6970 men båda är nog bra för den upplösningen :]

Skickades från m.sweclockers.com

Hade kört på ett 570, billigare och bättre än 6970n.
Maxar bf3 i 1650x1050(gör det själv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Hade kört på ett 570, billigare och bättre än 6970n.
Maxar bf3 i 1650x1050(gör det själv)

Hur kan du maxa ett spel när dom högsta inställningarna inte finns ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Du menar stenar? För dom går att skjuta igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Stenar, väggar, murar, korridorer you name it!

Känner även igen det med instant deaths (som inte är HS) och har också råkat ut för case 3 i youtubefilmen som länkas. D.v.s. att man skjuter motståndaren, man får hitmarkers, man dör, och motståndaren har 100% health.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Stenar, väggar, murar, korridorer you name it!

Känner även igen det med instant deaths (som inte är HS) och har också råkat ut för case 3 i youtubefilmen som länkas. D.v.s. att man skjuter motståndaren, man får hitmarkers, man dör, och motståndaren har 100% health.

Märker inte av det lika mycket som kompisar, har en teori med att jag kör en latency fix som sänkte pingen i Wow med 70 och den har fungerat på flera spel faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.sk-gaming.0com/content/15500-Smart_fix_allows_you_to_drop_your_ping_by_15