Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Vilket torn är vilket på M24 Chaffe?
Har sett en del som har nästan lika stort torn som tanken...

Stock är det lilla.
Uppgraderade är det som är stort som tanken.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Stock är det lilla.
Uppgraderade är det som är stort som tanken.

Argh! Den blir så hemskt ful då. >_<
Hmm kan man klara sig med det lilla tornet måntro.. får inte lika bra penetration med 75mm som 76mm.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Argh! Den blir så hemskt ful då. >_<
Hmm kan man klara sig med det lilla tornet måntro.. får inte lika bra penetration med 75mm som 76mm.

Stora tornet har bäst view range av alla lights och en polare sitter och kör Chaffe och har ganska bra score på den nu och en fin avg exp.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Stora tornet har bäst view range av alla lights och en polare sitter och kör Chaffe och har ganska bra score på den nu och en fin avg exp.

Jag tycker Chaffe är snyggast av alla light men den blir så jädra ful med det stora tornet bara. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

löwe <3

Permalänk
Medlem

Heh. visste inte att man skulle trycka enter för att skriva texten och sen ctrl+enter för att prata med andra sidan...

Mer logiskt att man trycker ctrl+enter för att komma in i rätt, sen skriver och trycker enter för att skicka.

>_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Heh. visste inte att man skulle trycka enter för att skriva texten och sen ctrl+enter för att prata med andra sidan...

Mer logiskt att man trycker ctrl+enter för att komma in i rätt, sen skriver och trycker enter för att skicka.

>_<

Det var det jag trodde först med:) Men tycker det system dom har nu är inte så bra. Lätt att det kommer fel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Heh. visste inte att man skulle trycka enter för att skriva texten och sen ctrl+enter för att prata med andra sidan...

Mer logiskt att man trycker ctrl+enter för att komma in i rätt, sen skriver och trycker enter för att skicka.

>_<

Jo lite smått irriterad själv på det där systemet.
Så många gånger man råkat trycka bara enter när man ska skriva till alla.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

http://game.worldoftanks.eu/news/general_news/world_tanks_rel...

"Improved chat functionality, official language-based chat subchannels - 2012."

Det kommer ju, Är ju faktist fortfarande ett betaspel.

Permalänk
Medlem

Hmm franska Somua S40, vad ska man säga om dess utseende? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hmm franska Somua S40, vad ska man säga om dess utseende? o.O

http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2011/271/989519_...

Man vågar säga att den inte är snygg, i alla fall:) Men är den en killer, har jag ju inget att säga:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaela:

http://game.worldoftanks.eu/news/general_news/world_tanks_rel...

"Improved chat functionality, official language-based chat subchannels - 2012."

Det kommer ju, Är ju faktist fortfarande ett betaspel.

Näe spelet har gått live.

Skrivet av Gascogne:

Hmm franska Somua S40, vad ska man säga om dess utseende? o.O

http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2011/271/989519_...

Allt franskt är så fult men vill ändå ha AMX-50 68t sen. ;D

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Vehicle: Type 59
Experience received: 4 944 (doubled for the first victory each day)

Credits received: 127 221

Battle Achievements: Steel Wall, Top Gun, Invader, Kolobanov's Medal, Boelter's Medal, Sniper

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibb:

http://img809.imageshack.us/img809/9320/shot061u.jpg

Vehicle: Type 59
Experience received: 4 944 (doubled for the first victory each day)

Credits received: 127 221

Battle Achievements: Steel Wall, Top Gun, Invader, Kolobanov's Medal, Boelter's Medal, Sniper

Många lätta måltavlor för en Type 59.
Men snyggt gjort ändå.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Många lätta måltavlor för en Type 59.
Men snyggt gjort ändå.

lätta 1 vs 1 men mot slutet var det 6 mot mig inkl art, min typ 59 vs en typ59 samt tiger osv är inte lätt när man bara hade några AP skott kvar

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Lägre tier battles med VK2801 är skojiga, även om man inte direkt tjänar bra på dem.

Victory!
Battle: Himmelsdorf den 6 oktober 2011 16:52:58
Vehicle: VK 2801
Experience received: 1 684
Credits received: 21 024
Battle Achievements: Top Gun, Boelter's Medal, Kamikaze, Sniper

Derp derp!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Någon här som grindar med Tigern?

Har ett jävligt skumt problem.
Har låst upp KwK 43an. Den har hyfsad damage och penetration. (220/203)

Nu till det skumma. Många träffar jag får. Kan vara både höga och låga tier, så får jag ingen skada alls trots att jag penetrera deras armor.
ca 1 av 10 så får jag en crital hit. Men oftast. Skjuter. Pentration. (ljud + ikon blinkar). De förlorar allt från inget till 3-4%.

Detta händer ofta mot Tier 3-5.

Och jag vet weak point osv. Det är inte penetrationen som är problemet.
Det verkar som skottet går rakt igenom och träffar inget. Samt gör ingen damage.

Någon annan som stött på detta problem??

Permalänk
Medlem

En sak om T-50-2 den är dyr att äga (kostar 8k att laga den). Har man otur går man back 6k på den tanken.

Men nu undrar jag vad nästa projekt är. Jag lämnade tyska tanks på grund av att dom har patchat dom till sämre och att ryska var bättre. Men har min PZ agust att köpa och gå till panter inte E-75 dock. Är det något att satsa på eller ska man köra på med T-34-85 och gå mot heavy eller fortsätta på medium?

Kan tillägga att jag kör för skojs skull.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Någon här som grindar med Tigern?

Har ett jävligt skumt problem.
Har låst upp KwK 43an. Den har hyfsad damage och penetration. (220/203)

Nu till det skumma. Många träffar jag får. Kan vara både höga och låga tier, så får jag ingen skada alls trots att jag penetrera deras armor.
ca 1 av 10 så får jag en crital hit. Men oftast. Skjuter. Pentration. (ljud + ikon blinkar). De förlorar allt från inget till 3-4%.

Detta händer ofta mot Tier 3-5.

Och jag vet weak point osv. Det är inte penetrationen som är problemet.
Det verkar som skottet går rakt igenom och träffar inget. Samt gör ingen damage.

Någon annan som stött på detta problem??

Går dem rakt igenom så gör dem ingen skada, det är så dom designade det. Cricical hits är bara skada på Modul eller Crewmember, men dom gör inte heller någon skada. Som din crew säger "That one went right through..". Kan tyckas lite konstigt, men så gjorde dom iallafall.

Edit: stavning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

En sak om T-50-2 den är dyr att äga (kostar 8k att laga den). Har man otur går man back 6k på den tanken.

Men nu undrar jag vad nästa projekt är. Jag lämnade tyska tanks på grund av att dom har patchat dom till sämre och att ryska var bättre. Men har min PZ agust att köpa och gå till panter inte E-75 dock. Är det något att satsa på eller ska man köra på med T-34-85 och gå mot heavy eller fortsätta på medium?

Kan tillägga att jag kör för skojs skull.

E-50 är riktigt bra, lite slöare än en T-54 men grövre kanon.
Och E-75 är riktigt bra den också som i sin tur leder till E-100 som är rätt populär.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

E-50 är riktigt bra, lite slöare än en T-54 men grövre kanon.
Och E-75 är riktigt bra den också som i sin tur leder till E-100 som är rätt populär.

mjo, sett ett par E-75 Men kan köpa Pz gustav tire 3 eller 4 tror jag eller ska jag bara fortsätta med T-34-85?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

mjo, sett ett par E-75 Men kan köpa Pz gustav tire 3 eller 4 tror jag eller ska jag bara fortsätta med T-34-85?

Du kommer inte bli missnöjd med en T-54. ^^
Har själv en plus snart en E-50 och Patton också hehe.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det faktum att Wargaming fortfarande inte har infört ett rankingsystem utöver tier håller på att dra mig från spelet. Jag är så jävla trött på att alla knickedicker som har 500 avg i xp och en K : D på 0.x.

GE MIG RUTINERADE SPELARE FÖR EN GÅNGS SKULL. Man kan ju liksom inte spela CW hela tiden heller...

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Du kommer inte bli missnöjd med en T-54. ^^
Har själv en plus snart en E-50 och Patton också hehe.

okej:) får se hur jag gör.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Det faktum att Wargaming fortfarande inte har infört ett rankingsystem utöver tier håller på att dra mig från spelet. Jag är så jävla trött på att alla knickedicker som har 500 avg i xp och en K : D på 0.x.

Lite nyfiken på vad du anser är en rutinerad spelare?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av kaaela:

Går dem rakt igenom så gör dem ingen skada, det är så dom designade det. Cricical hits är bara skada på Modul eller Crewmember, men dom gör inte heller någon skada. Som din crew säger "That one went right through..". Kan tyckas lite konstigt, men så gjorde dom iallafall.

Edit: stavning.

Jo, så länge är jag med. Har bara haft en sådan fruktansvärd otur med just detta vapen isf.
För med likvärdiga vapen, eller vapen som tom har sämre penetration, så är jag mycket mer framgångsrik.
Jaja, bara att fortsätta nöta till KT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Det faktum att Wargaming fortfarande inte har infört ett rankingsystem utöver tier håller på att dra mig från spelet. Jag är så jävla trött på att alla knickedicker som har 500 avg i xp och en K : D på 0.x.

GE MIG RUTINERADE SPELARE FÖR EN GÅNGS SKULL. Man kan ju liksom inte spela CW hela tiden heller...

Du vet väll att det är omöjligt att alla får 500+ xp i en strid right? >.>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

E-50 är riktigt bra, lite slöare än en T-54 men grövre kanon.
Och E-75 är riktigt bra den också som i sin tur leder till E-100 som är rätt populär.

E-100 är skräp fet kanon som dingar ofta på weakspots ända t10 tanken den har mindre problem med är t30. Is-7 och maus är lite svårare då deras armor ofta får den att bounca, Och andra e-100s om man kör upp nära kan inte e-100s gå igenom varandra. ;o

HEAT på e-100 är osso skräp då den saknar normalization och det betyder att vinklad armor blir väldigt svår för heat att penetrera tex is-7ans front och mausens front 300+ pen går inte igenom 220 vinklad eller 150 vinklad armor.

Hoppas dem i framtiden antingen ger den APCR som guld shells eller fiixar lite mer pen på dess ap för heat är skräp. ;o

Skrivet av oggan:

Det faktum att Wargaming fortfarande inte har infört ett rankingsystem utöver tier håller på att dra mig från spelet. Jag är så jävla trött på att alla knickedicker som har 500 avg i xp och en K : D på 0.x.

GE MIG RUTINERADE SPELARE FÖR EN GÅNGS SKULL. Man kan ju liksom inte spela CW hela tiden heller...

Du vet att 500+ exp betyder att det oftast är en premium spelare eller en ok spelare utan premium.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

vilken tank tycker ni är jobbigast o möta? jag tycker E-75an, den lär ju ha nån form av super pansar, 9 av 10 skott från min bl-10 bouncar...
Sjukt störande!!!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Penix.se:

vilken tank tycker ni är jobbigast o möta? jag tycker E-75an, den lär ju ha nån form av super pansar, 9 av 10 skott från min bl-10 bouncar...
Sjukt störande!!!

Jag har en

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)