Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pg_ice:

fan får man poäng för att slå sönder staket?
är det 1 points per planka eller?

postar några bilder från i går på webhallens servrar
som sagt otroligt nöjd med flytet nu när man fåt ordning på inställningarna
en liten optimering så är det knappt att ett tilll GTX 580 behövs i 1600*900 upplösning

http://privat.bahnhof.se/wb192876/bf3%202011-10-08%2002-30-22...

http://privat.bahnhof.se/wb192876/bf3%202011-10-08%2002-29-25...

http://privat.bahnhof.se/wb192876/bf3%202011-10-08%2002-26-53...

http://privat.bahnhof.se/wb192876/bf3%202011-10-08%2001-20-59...

http://privat.bahnhof.se/wb192876/bf3%202011-10-07%2022-27-21...

http://privat.bahnhof.se/wb192876/bf3%202011-10-08%2002-31-37...

Jag har ett 580 i 1920x1080 och det finns inte en chans att det inte orkar med i din upplösning- Det lägsta jag hade med allt maxat var ca ~41

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredag:

Känner också att jag är sist in och alla har tagit allt. Varje gång...

intressant
måste vara nån Bug just med SSD diskarna,det borde vara tvärtom att vi ska komma in först.

det kanske är dags att klaga om det i den officiella beta tråden så dom vet om problemet.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

FYFAN vilket tankgame jag hade precis!

9 kills 4 deaths. Alla kills var från tanken, tog några flaggor också. Matchens höjdpunkt för min del? När jag plockade en viper med kanonen i tanken haha fyfan vad snyggt det var!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lakej:

Jag har ett 580 i 1920x1080 och det finns inte en chans att det inte orkar med i din upplösning- Det lägsta jag hade med allt maxat var ca ~41

vem har sagt att jag maxar ?
läs några poster tillbaka

sen är kortet klockat till 911core /2450mem
det gör en jäkla skillnad mot standard

Edit: postar bild på inställningarna jag kör med
det var tydligen LOW på terrain decoration också
glömde bort att skriva det

Under Nivida kontrollpanelen så kör jag Antialiasing på "application controlled"
Antialiasing SuperSampling på X2

Garanterat +60fps med ett överklockat GTX 580 med dom inställningarna på Caspian
får ni inte +60fps hela tiden så får ni pengarna tillbaka

(tryck höger musknapp/visa bild för att se rätt storlek)

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pg_ice:

vem har sagt att jag maxar ?
läs några poster tillbaka

sen är kortet klockat till 911core /2450mem
det gör en jäkla skillnad mot standard

Du skrev att "det är knappt så att ett till 580 behövs i 1600x900. Korrekt?

Jag svarade att du inte borde ha större problem att ha bra fps att uppvisa i den upplösningen med tanke på att jag har helt ok spelbar fps i högre upplösning. Är inte detta vad du pratade om alls, så ber jag om ursäkt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lakej:

med tanke på att jag har helt ok spelbar fps i högre upplösning. Är inte detta vad du pratade om alls, så ber jag om ursäkt.

tycker du 40fps är spelbart?
ok det får stå för dig

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

tycker du 40fps är spelbart?
ok det får stå för dig

lite ot: men det hade vart jävligt kul med ett riktigt fps test, där en person ovetande om antalet fps får testa ett spel på olika låsta fps hastigheter och bedömma dom olika, för o verkligen se om folk märker någon skillnad på tex 60 och 100 fps.

ont: caspian border måste jag säga är riktigt kul, men lite problem med att jag blir kickad från servers. har nog låst upp samma saker till engineer säkert 7+ ggr nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

intressant
måste vara nån Bug just med SSD diskarna,det borde vara tvärtom att vi ska komma in först.

det kanske är dags att klaga om det i den officiella beta tråden så dom vet om problemet.

Nej, jag har samma problem. Kör med en WD VelociRaptor 10k RPM, har alltid varit först in i alla servrar jag har spelat, oavsett spel, inkl BC2 och banan Operation Metro. Men nu har jag samma problem som er, när den väl har laddat så har alla andra redan stuckit med allt......

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som inte kan komma in på nån server alls? testat olika webbläsare mm, men lyckas inte komma in ändå. Det står bara typ "your server connection timed out" elr nått liknande, kommer fram precis när servern laddat klart och man ska klicka på "go to game". Hittade den här länken och gjorde som det står i början http://www.enterbf3.com/viewtopic.php?t=4398 kom in på en match i typ 15-30s sen stog det samma sak igen.

Nu när jag försökte ta mig in på caspian borders så stog det typ har du senaste spelversionen? Har avinstallerat betan nu och ska ominstallera och hoppas på at det funkar bättre. Kan nätverkskortet ha nått att göra med det, använder ett D-link DWA-547 som annars fungerar bra. Den har ju nått eget program elr vad man ska kalla det för att ansluta till routern, vet inte om den krånglar till allt. Skulle ju vara kul om man kunde köra nån gång

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

vem har sagt att jag maxar ?
läs några poster tillbaka

sen är kortet klockat till 911core /2450mem
det gör en jäkla skillnad mot standard

Edit: postar bild på inställningarna jag kör med
det var tydligen LOW på terrain decoration också
glömde bort att skriva det

Under Nivida kontrollpanelen så kör jag Antialiasing på "application controlled"
Antialiasing SuperSampling på X2

Garanterat +60fps med ett överklockat GTX 580 med dom inställningarna på Caspian
får ni inte +60fps hela tiden så får ni pengarna tillbaka

(tryck höger musknapp/visa bild för att se rätt storlek)
http://privat.bahnhof.se/wb192876/bf3%202011-10-08%2015-21-08...

Vi kör ungefär med samma inställningar och då kan jag anta att skärmen spelar en stor roll i det här med då min skärm inte direkt några fina färger överhuvudtaget, jämfört med dom du la upp.
Att spela på 90% maxad grafik tillsammans med en skärm som inte har dom färgerna blir en konstigt känsla

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pg_ice:

tycker du 40fps är spelbart?
ok det får stå för dig

Haha fyfan vilken nivå ni håller här. Jag skrev att det lägsta värdet jag hade var 40 fps, snitt kanske runt 50-53. Om du tycker att 60 eller inget så får det stå för dig.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som blir dissconectar efter 30 sec på alla servar man kommer in på ? Jävligt störigt

Permalänk
Medlem

Sitter också på en SSD, en Intel 510 120gb, och jag kan säga att jag är alltid en av de första in i matchen då jag spawnar i Jet, vilket bara de 2 första (på ditt lag) gör.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk

Känns som jag är sist in också. Polaren som har en mycket sämre dator och en mekanisk skitdisk är inne 10-15 sekunder före mig.

Permalänk
Medlem

har en sjukt irriterande bugg nu , jag ser varken "marksen" framför fiender när man markerer dem, eller de gröna små plopplarna åvanför mina teammates , så jag ser inte skillnad på teammates eller fiender...lite jobbigt. Nån annan som har den?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Sitter också på en SSD, en Intel 510 120gb, och jag kan säga att jag är alltid en av de första in i matchen då jag spawnar i Jet, vilket bara de 2 första (på ditt lag) gör.

Sitter också på Intel 510 120GB och kan bekräfta detta. Verkar som BF3 *hjärta* Intel SSD.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem

På tal om FPS, jag upplever BF3 spelbart på lägre FPS än vad jag annars upplever spelbart på andra spel. Väldigt mysko

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

intressant
måste vara nån Bug just med SSD diskarna,det borde vara tvärtom att vi ska komma in först.

det kanske är dags att klaga om det i den officiella beta tråden så dom vet om problemet.

Ja kör SSD as bra för ja e alltid först på Flygplanen ;D

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av conluceo:

Sitter också på Intel 510 120GB och kan bekräfta detta. Verkar som BF3 *hjärta* Intel SSD.

Jag sitter på en Intel X-25 80GB och kommer med in väldigt fort, när jag börjat springa en bit ser jag att det ploppar upp soldater lite här o var runt mig, och när jag sitter i en Jeep börjar dom röra sig

Caspian Border är väldigt roligt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Sitter och fingrar på avbeställningsknappen nu när jag prövat det. Man blir ju orolig, ska man betala för sådant här? DICE har inte uppvisat ett särskilt bra facit när det gäller att fixa buggar tidigare, så frågan är om man skall vara med från början eller vänta tills spelet fått en 5-6 patchar och kan betraktas som "färdigt". Även om de påstår att betan är väldigt gammal tror jag den ser ut ganska exakt så som det färdiga spelet gör.

Permalänk
Medlem

Ursäktar om det här har postats tidigare, men A-10 finns tydligen i Rush på Caspian Border;

http://www.youtube.com/watch?v=gmoPM6WssD8

Coolt.

Skrivet av airhead:

Sitter och fingrar på avbeställningsknappen nu när jag prövat det. Man blir ju orolig, ska man betala för sådant här? DICE har inte uppvisat ett särskilt bra facit när det gäller att fixa buggar tidigare, så frågan är om man skall vara med från början eller vänta tills spelet fått en 5-6 patchar och kan betraktas som "färdigt". Även om de påstår att betan är väldigt gammal tror jag den ser ut ganska exakt så som det färdiga spelet gör.

Sex veckor gammal version av spelet. Mig veterligen - finns - det ingen 'final' version än, den senaste inbjudan till spelpressen lät dem spela en "väldigt nära final"-build, och där rapporterades så gott som inga buggar alls, se till exempel:

http://pc.ign.com/articles/119/1198709p1.html

"Is it as glitchy as the beta? Not in my experience. If you've noticed, the beta hasn't updated on consoles and the build available to the public is over six weeks old. My time spent with these maps on PC, PS3, and Xbox 360 flowed smoothly the entire time. I never saw anyone fall through the map and no long-neck avatars squirmed across the ground twitching."

http://planetbattlefield.gamespy.com/View.php?view=Articles.D...

"...if you were concerned about the game after experiencing often bug-ridden beta, you will sleep soundly knowing that this most recent build of the game played (and looked) like a game ready to be shipped."

Med flera.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=geTOvrUVPTE hittade en film på banan Grand Bazaar från konsollversionen. Fast det är svårt att stå ut med den svenska dialekten han som berättar har

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Ursäktar om det här har postats tidigare, men A-10 finns tydligen i Rush på Caspian Border;

http://www.youtube.com/watch?v=gmoPM6WssD8

Coolt.

Sex veckor gammal version av spelet. Mig veterligen - finns - det ingen 'final' version än, den senaste inbjudan till spelpressen lät dem spela en "väldigt nära final"-build, och där rapporterades så gott som inga buggar alls, se till exempel:

http://pc.ign.com/articles/119/1198709p1.html

"Is it as glitchy as the beta? Not in my experience. If you've noticed, the beta hasn't updated on consoles and the build available to the public is over six weeks old. My time spent with these maps on PC, PS3, and Xbox 360 flowed smoothly the entire time. I never saw anyone fall through the map and no long-neck avatars squirmed across the ground twitching."

http://planetbattlefield.gamespy.com/View.php?view=Articles.D...

"...if you were concerned about the game after experiencing often bug-ridden beta, you will sleep soundly knowing that this most recent build of the game played (and looked) like a game ready to be shipped."

Med flera.

Det där var ju lite betryggande i alla fall. Iaf det Gamespy skriver, IGN har sedan länge förverkat allt förtroende genom att sälja omdömen till den som betalar högst.

Permalänk
Medlem

Nyss kört Rush Caspian border, inte kul alls

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Nyss kört Rush Caspian border, inte kul alls

Battlefield är ju Conquest! Rush är bara extra

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som tycker caspian border ser hemsk ut grafikmässigt? Förstår inte hur det kan vara sån skillnad. Skitbra grafik på Metro, och på caspian är det knappt spelbart om du frågar mig. Inte för att grafiken är jätteviktig för min del men träden flyter ihop och ser ut som nåt lågupplöst skit helt enkelt. Tillsammans med den otroligt starka kontrasten får jag huvudvärk.

Jag kör allt på high förutom shadows på medium, 4x AA, 16x AF och SSAO på. Har ett 6950 och ligger på 45-60 FPS. Nån annan som tycker samma sak eller är det nåt fel för just mig? Kanske borde ta en screenshot

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Avbeställde mitt exemplar av BF3. Har inte spelat Betan men det jag har sett hittills imponerar inte nämnvärt, utöver grafiken då. Kanske fixar det vid ett senare skede men risken är stor för att Dark Souls, och möjligtvis Skyrim, blir för tidskrävande.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Nån mer än jag som tycker caspian border ser hemsk ut grafikmässigt? Förstår inte hur det kan vara sån skillnad. Skitbra grafik på Metro, och på caspian är det knappt spelbart om du frågar mig. Inte för att grafiken är jätteviktig för min del men träden flyter ihop och ser ut som nåt lågupplöst skit helt enkelt. Tillsammans med den otroligt starka kontrasten får jag huvudvärk.

Jag kör allt på high förutom shadows på medium, 4x AA, 16x AF och SSAO på. Har ett 6950 och ligger på 45-60 FPS. Nån annan som tycker samma sak eller är det nåt fel för just mig? Kanske borde ta en screenshot

Är du full eller ?? Det är ju fan Metro som ser helt livlös och dött ut... Caspian border ser ju helt otroligt bra ut grafikmässigt.

Permalänk
Medlem

nån som vet varför jag inte kan köra bf3 beta? Det går inte att komma in på servrarna, står bara typ "connection timed out" "could not get connection to server" osv... Börjar bli irriterande, har inte kunnat testa spelet än

EDIT:

Har ominstallerat och testat olika webbläsare mm. Hittade den här länken och gjorde som det står i början http://www.enterbf3.com/viewtopic.php?t=4398 kom in på en match i typ 15-30s sen stog det samma sak igen. Skulle ju vara kul om man kunde testa det nån gång.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Säkra på att allt försvunnit varje gång? Jag har blivit disconnectad några gånger efter matchen och gjort något annat en stund för att sedan märka att poäng osv kom in i alla fall. Jag har visserligen tagit en "paus" från spelet då som sagt, det blir kanske annorlunda om man sätter igång direkt igen.

Jag, man blir riktigt förbannad faktiskt.

Visa signatur

Back from the dead.