Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Nån mer än jag som tycker caspian border ser hemsk ut grafikmässigt? Förstår inte hur det kan vara sån skillnad. Skitbra grafik på Metro, och på caspian är det knappt spelbart om du frågar mig. Inte för att grafiken är jätteviktig för min del men träden flyter ihop och ser ut som nåt lågupplöst skit helt enkelt. Tillsammans med den otroligt starka kontrasten får jag huvudvärk.

Jag kör allt på high förutom shadows på medium, 4x AA, 16x AF och SSAO på. Har ett 6950 och ligger på 45-60 FPS. Nån annan som tycker samma sak eller är det nåt fel för just mig? Kanske borde ta en screenshot

Vilken AA kör du? Deferred eller post? Post smetar ut saker en del, samt att frostbitemotorn är kung på att göra smet av allt ihop imo. Naturen ingame är väldigt grötig att se på, som om man hade ett lager vaselin över skärmen. Kontrasten är helt bedrövlig som du säger, märkligt att de inte slängt in nån kontrast-inställning bland grafikalternativen. Förhoppningsvis något de fixar innan/efter release då vi inte är ensamma om att ogilla kontrasten i spelet.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

Har ett konstigt problem, kör i Operation metro med high/ultra settings och 1600x900 16x aa och i caspian border med low settings 1600x900 med lika mycket fps dvs 50-120fps...specs i sign. Kör jag high/ultra i caspian får jag 20-40fps...

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Skrivet av LeetBoy27:

Har ett konstigt problem, kör i Operation metro med high/ultra settings och 1600x900 16x aa och i caspian border med low settings 1600x900 med lika mycket fps dvs 50-120fps...specs i sign. Kör jag high/ultra i caspian får jag 20-40fps...

Crossfire stödet är inte så bra än, vänta tills riktiga drivers kommer ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Är du full eller ?? Det är ju fan Metro som ser helt livlös och dött ut... Caspian border ser ju helt otroligt bra ut grafikmässigt.

Du har ju inte sett hur det ser ut för mig. Sen sa jag inget om att caspian border var livlös och dött... Vet inte om metro är det heller. Var grafikmässigt jag menade. Träden i metro ser bättre ut än träden i caspian border på samma inställningar. Med alla buskar och träd blir det bara en enda sörja känns det som. Speciellt på lite längre avstånd. Vet inte hur det ser ut i Ultrainställningar men det kan jag ändå inte köra på så...

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

körde Operation metro på ultra i inställningar 1920x1200. det flyter på perfekt! Men nu när jag ska spela den nya banan så laggar det apa ovanseätt uplösning!

Någon som har en aning vad problemet är? har senaste drivarna.

testade på en gtx 275 stock.

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Nån mer än jag som tycker caspian border ser hemsk ut grafikmässigt? Förstår inte hur det kan vara sån skillnad. Skitbra grafik på Metro, och på caspian är det knappt spelbart om du frågar mig. Inte för att grafiken är jätteviktig för min del men träden flyter ihop och ser ut som nåt lågupplöst skit helt enkelt. Tillsammans med den otroligt starka kontrasten får jag huvudvärk.

Jag kör allt på high förutom shadows på medium, 4x AA, 16x AF och SSAO på. Har ett 6950 och ligger på 45-60 FPS. Nån annan som tycker samma sak eller är det nåt fel för just mig? Kanske borde ta en screenshot

Tycker Caspian border är snyggare än metro

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

körde Operation metro på ultra i inställningar 1920x1200. det flyter på perfekt! Men nu när jag ska spela den nya banan så laggar det apa ovanseätt uplösning!

antagligen processorn som flaskhalsar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Tycker Caspian border är snyggare än metro

Men va fan! Önskar att jag också kunde tycka det.

Sen önskar jag att man kunde se HELA kartan för jag har ingen aning om vart jag är. Springer runt som en vilsen höna...

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

eller grafikkortet som inte orkar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Sen önskar jag att man kunde se HELA kartan för jag har ingen aning om vart jag är. Springer runt som en vilsen höna...

Word!

Visa signatur

AMD 7800X3D | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16GB | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB 6000MHz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Skrivet av Noobenu:

eller grafikkortet som inte orkar med.

tror att datorn har en q8400. det ær en quad core stock.

varfør flaskar den inte på metero isånafall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggelito:

Ja det är den största negativa grejen i spelet. Spelar ju ingen roll att man plockar fram kartan den är ju lika inzoomad som på radarn. Man ser ju fan inte vilka flaggor som är närmast mm, helt värdelöst.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Ja det är den största negativa grejen i spelet. Spelar ju ingen roll att man plockar fram kartan den är ju lika inzoomad som på radarn. Man ser ju fan inte vilka flaggor som är närmast mm, helt värdelöst.

Det värsta är ändå kart färgen. Behåll den som var i BF2 och BC 2. Inte den äkligt blåa färgen (går ju runt och hittar knappt inget och måste kolla extremt noga på mapen för att se något vettigt där över huvud taget).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ja kartan är för extremblå och smått genomskinlig. Har kartan en lite ljusare bakgrund ser man ingenting! Man får ställa sig på nåt mörkare ställe för att kunna se. Nej en riktig karta skulle inte vara fel. Mer som det var i BF2. Det måste inte se så extremt flashigt och "snyggt" ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Ja kartan är för extremblå och smått genomskinlig. Har kartan en lite ljusare bakgrund ser man ingenting! Man får ställa sig på nåt mörkare ställe för att kunna se. Nej en riktig karta skulle inte vara fel. Mer som det var i BF2. Det måste inte se så extremt flashigt och "snyggt" ut.

Kanske för att locka över cod spelare;) hahahahaa

Dock gillar jag cod (speciellt campaignen, den kan vara kul).

Men får ingen flyt i BF 3 (kör på 40 fps och den stora banan 20FPs och massa lagg). Inget flyt på någon av dom två banorna alls och sen dom fordonen som känns som man åker på is (och med lagg också, det är en utmaning).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Du har ju inte sett hur det ser ut för mig. Sen sa jag inget om att caspian border var livlös och dött... Vet inte om metro är det heller. Var grafikmässigt jag menade. Träden i metro ser bättre ut än träden i caspian border på samma inställningar. Med alla buskar och träd blir det bara en enda sörja känns det som. Speciellt på lite längre avstånd. Vet inte hur det ser ut i Ultrainställningar men det kan jag ändå inte köra på så...

Jag tycker också att den ser lite tråkig ut grafikmässigt, som du säger så smetas alla växter ihop och ser lite kantigt o ouddigt ut på långa avstånd, även på ultra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Tryck på "n" så får du välja storlek på kartan. (tror det finns 3 olika) Blir ju något bättre iaf!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk

bara för mig som det blir att texturerna för marken blir åt helvete när man scopar in på långt avstånd med sniper 12x

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Metro har halvt så många som spelar, sen är det inte fordon och sen lägger man till det stora slagfältet.
Då kommer vissa komponenter säga ifrån.
Dock så kommer ju mycket optimeras, min sex kärniga prolle ligger konstant över 90%.
1gb videoram på grafikkortet tror jag ochså är i lägsta lagret.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karlssown:

Tryck på "n" så får du välja storlek på kartan. (tror det finns 3 olika) Blir ju något bättre iaf!

Och M. Sen n..
Fast jag navigerar genom att titta runt på kartan var dom röda och blåa flaggorna är, sen lär man sig snabbt var dom är i relation till varandra när man sprungit fram o tillbaka några gånger.

Permalänk
Medlem

Gfx upplysning

Tänkte bara upplysa om att det går o få ut 30-40 fps ur ett singel ati hd 5870 med allt på ultra. Klockat till 900 core, 1250 mem då iof.
"EDIT, testade på caspian border."

Permalänk
Medlem

Liten kul bugg jag stötte på nyss som jag aldrig tidigare sätt.
PS3 layout helt plötsligt och alla spelare försvunna.
R1 och L1 i varsitt hörn.

Det betyder ju att det finns GUI för ps3 versionen i PC betan.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

http://bf3blog.com/

"New Battlefield 3 screenshots" ser galet snyggt ut

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Avstängd

Vart är det man rapporterar buggs/saker som man vill ska ändras osv?
Asså, Stinger är så jävla op så det är helt sjukt.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Mycket mindre bana.

Permalänk
Skrivet av LeetBoy27:

Battlelog forumet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur hade de tänkt sig inverterade axlar på heli och flyg? Först provade jag flyg... öhm, neråt är uppåt tvärtom mot vad det var på BF2. Försökte ställa in men hände inget så jag gav upp. Provade helin... hm, där är det som det brukar vara i BF-spel. Ok men jag brukar alltid ha inverterad "vertical flight" aktiverat. Men för att få detta måste jag aktivera "vertical look inverted". Så när jag INTE flyger så blir det tvärtom när man springer runt som infanteri också! bra!

Jaja blir inget heliflygande förrän efter release då, förutsatt att de fixar ett sånt alternativ för alla olika fordon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Tycker inte att dom är så overpowerd, om du flyger jet och det står warning så ska du styra rakt upp mot himmeln och köra full fart uppåt brukar alltid hjälpa för mig. Sen har du ju flares också vilket motverkar mot det. Nån som vet hur pass effektiv en stinger "irl" är mot jets

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Fan heller att det flöt på bra med ett gtx 275 på ultra, tror inte du startade om spelet efter ställt in det och därför fick du inte inställningarna.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Eeeh jag kommer inte in på caspian servrar längre. Den fastnar på "connecting..." varje gång. Har provat många olika servrar. Har startat om origin och till och med datorn. Funkar inte längre. Metro funkar utmärkt. Nån annan med det här problemet helt plötsligt?

Visa signatur