Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem, formatering!

Permalänk
Medlem

Problem, formatering!

Hej jag formaterde om min dator med w7 (har gjort flera ggr) men denna gången va det något som hänt, efter jag instalerat drivrutinerna för modekortet så kommer bara denna bild upp, (Bara flaggan och blå bakgrunden inte det abdra) http://www.google.se/imgres?q=windows+7&um=1&hl=sv&safe=off&b...

va kan vara fel, tacksam för snabb hjälp!

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

Standard bakgrund..? Eller äre jag som är totalt blind och inte kan se nåt fel med bilden? Om du inte får upp startmenyn och menyraden så *windows*tangent+R sen skriver du Explorer så bör den ploppa upp. Annars standard åtgärd för WindowsbaseIade grejer. Reboota datorn.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Standard bakgrund..? Eller äre jag som är totalt blind och inte kan se nåt fel med bilden? Om du inte får upp startmenyn och menyraden så *windows*tangnet+R sen skriver du Explorer så bör den ploppa upp. Annars standard åtgärd för Windowsbaserade grejer. Reboota datorn.

nej men asså jag hittade inte någon bild som såg exakt lika dan ut, precis innan man ska skriva in lösen (om man har n¨ågot) som kommer ju den bilden upp, sen fastnar den där, det går inte att göra något

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enax:

nej men asså jag hittade inte någon bild som såg exakt lika dan ut, precis innan man ska skriva in lösen (om man har n¨ågot) som kommer ju den bilden upp, sen fastnar den där, det går inte att göra något

Aha. Det var ju lite svårare att lista ut, tankeläsare är rätt sällsynta har jag för mig tänk på att vara så utförlig som möjligt så blir det enklare att hjälpa
Men har du testat att starta om datorn?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Aha. Det var ju lite svårare att lista ut, tankeläsare är rätt sällsynta har jag för mig tänk på att vara så utförlig som möjligt så blir det enklare att hjälpa
Men har du testat att starta om datorn?

ja, startat om den flerae ggr, kört felsäkert läge, (fast jag vet inte vad jag ska göra i felsäkert så) men när jag kör i felsäkert så startar den, allt kommer upp som vanligt (bara väldigt låg upplösning ) men när man ska klicka på någon ikon så står det att filer saknas, så ska försöka formatera om den igen, men hur...

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enax:

ja, startat om den flerae ggr, kört felsäkert läge, (fast jag vet inte vad jag ska göra i felsäkert så) men när jag kör i felsäkert så startar den, allt kommer upp som vanligt (bara väldigt låg upplösning ) men när man ska klicka på någon ikon så står det att filer saknas, så ska försöka formatera om den igen, men hur...

jag hinner boota den --> cdrom --> sen så kommer det upp något snabbt (hinner inte se) sen kommer starting windows, sen börjar den instalera (shitt såhärlångt brukar man inte komma! (fast det ser lite annorlunda ut ) sen kör det automatsik restart, sen auto bootar den w7 installen --> Sen kommer den bilden upp, flaggan med blå bakrund (där som jag brukar fastna) och nu står det still...

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

har du en tv inkopplad som blir primär skärm har hänt mig flera gånger och vart galen innan jag fattade vad det va för fel lol

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

har du en tv inkopplad som blir primär skärm har hänt mig flera gånger och vart galen innan jag fattade vad det va för fel lol

ne du skojar, ÅHHH VA JAG ÄLSKAR DIG. vill du veta en hemsk sak ? jag gjorde samma fel för något år sedan... hahahah fy fan va pinsamt! men tack för all hjälp iaf

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enax:

ne du skojar, ÅHHH VA JAG ÄLSKAR DIG. vill du veta en hemsk sak ? jag gjorde samma fel för något år sedan... hahahah fy fan va pinsamt! men tack för all hjälp iaf

hehe händer nog oss alla

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

hehe händer nog oss alla

btw hur va det man ändrade w7 till svenska ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enax:

btw hur va det man ändrade w7 till svenska ?

Ta ner svenskt språkpaket på win update

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Ta ner svenskt språkpaket på win update

ajuste, tack

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

behöver man instalera skivan som man fick emd grafik kortet ? för w7 fixar ju drivrutiner när man formaterar så det är väll inte nödvändigt ? eller ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

Så jävla drygt när problemen är så uppenbart enkla skönt att det löste sig!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Så jävla drygt när problemen är så uppenbart enkla skönt att det löste sig!

ja, tack för hjälpen iaf

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

och hur hamnade detta under Windows 8?

Visa signatur

Keep on boppin´