HJÄLP! Får ingen signal ur mitt GTX570

Permalänk
Medlem

HJÄLP! Får ingen signal ur mitt GTX570

Hej!
Jag har suttit hela dagen och mödosamt pillat ihop min första stationära dator.
Jag sitter på ett Asus P8Z68-V PRO moderkort och ett Asus 570GTX (direct CU II)
Problemet är det att när jag kopplar in monitorn i grafikkortets DVI utgång (någon av de två) så får inte skärmen någon info från datorn. Kopplar jag in skärmen till moderkortets DVI utgång så får jag signal, och hittar BIOS. De båda fläcktarna på grafikkortet går igång iaf vid start.

Är det något fel på;
-grafikkoret,
-moderkortet (att det inte hittar det) eller är det så att
-grafikkort på stationära datorer behöver drivrutiner för att över huvud taget skicka någon signal
-Moderkortet använder min i5 K2500:s grafikkort och vägrar erkänna mitt gtx570.
-Någon BIOS inställning som man måste göra.

Snälla, kan någon hjälpa mig? Sitter med ett system som jag köpt för 14k som kan flytta runt luft väldigt bra

Ett secundärt problem är att i bios säger det att mina ramminnen som skall gå i 1600MHz bara går i 1333MHz... (det står på minnena att det är 1600 minnen...)

Permalänk
Avstängd

har du satt i bios att använda pci-e som standar display device (eller liknade)?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niveus:

Ett secundärt problem är att i bios säger det att mina ramminnen som skall gå i 1600MHz bara går i 1333MHz... (det står på minnena att det är 1600 minnen...)

Detta måste du också ändra i bios, 1333Mhz är standard.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Detta måste du också ändra i bios, 1333Mhz är standard.

Tack då var det mindre problemet löst.

Skrivet av Montalva:

har du satt i bios att använda pci-e som standar display device (eller liknade)?

Jag har ett Asus p8Z68v-PRO moderkort, hittar inte någon inställning där jag kontrollerar standard display device. Det närmaste jag hittar är att PCI express bandbredden är satt till auto (av valen; Auto, 4x, 1x)

Hittar inget mer
Du verkar ändå ha samma typ av moderkort, skulle du ha lust att kolla efter vad den potentiella inställningen heter? Skulle betyda väldigt mycket för mig.
Tack för snabba svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niveus:

Tack då var det mindre problemet löst.

Jag har ett Asus p8Z68v-PRO moderkort, hittar inte någon inställning där jag kontrollerar standard display device. Det närmaste jag hittar är att PCI express bandbredden är satt till auto (av valen; Auto, 4x, 1x)

Hittar inget mer
Du verkar ändå ha samma typ av moderkort, skulle du ha lust att kolla efter vad den potentiella inställningen heter? Skulle betyda väldigt mycket för mig.
Tack för snabba svar

har tyvärr inte den inställningen för jag har inte integrerad gpu :/
hittade det här iaf

The System Agent Configuration is a misleading title for the next menu. This is your graphics adapter ordering. Normally I can just leave it at that. However there is more going on here with the Z68. Specifically because there are integrated graphics. "Initiate graphics adapter" is the ordering of your installed adapters. It defaults to PCIE/PCI however it actually will default to your IGPU if you have the cable connected to the board's video out and no graphics card installed. IGPU memory can be configured here as well. This is how much of your system RAM you’ll allow it to utilize. It’s capped at 64MB if you are using the Lucid Virtu / Graphics switching feature. Render Standbuy can be enabled or disabled and finally we have the IGPU multi-monitor setting. If you are going to use the graphics switching feature, this must be enabled. Next we have our PCH configuration menu. This just contains the HPET or High Precision Event Timer setting.

orkar inte läsa allt så jag länkar ist

http://www.hardocp.com/article/2011/05/11/asus_p8z68v_pro_z68_chipset_motherboard_review/3

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva