[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Som den ser ut nu så är det:

• Grand Bazaar

• Caspian Border

• Seine Crossing

• Operation Firestorm

• Damavand Peak

• Noshahar Canals

• Kharg Island

2 rundor på varje map.

Tack!
Jäklar vilket drag det var på servern

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

FF är ON och förblir det, lugn lugn.

Med tanke på allt strul så är nog inte folk så glada i BF3 överlag, när det tekniska löst sig så ser nog fler glädjen i SweC servern.

Lösen på servern går inte ihop med Ranked tyvärr, vi kan inte låsa och samtidigt tjäna exp.

Underbart! Okej, Det vart ju lite synd. Dice vill väl inte att det ska finnas genvägar till max lvl ;P Det är ju bra iofs. Gällande TK så kan man väl ställa in så att om någon TKar fler än 3-4 st under en viss tid, typ 3 min så bannas denne i x antal tim/min!?

Permalänk
Medlem

var in lite snabbt på servern. han spela en omgång, sen varje gång en ny omgång startas (hinner springa 3meter så minimeras spelet o man måste avsluta spelet för den vill inte komma upp igen.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Tack!
Jäklar vilket drag det var på servern

Jo, mycket roligt. Vi ser det via övervakningen...läckert!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ringu:

Underbart! Okej, Det vart ju lite synd. Dice vill väl inte att det ska finnas genvägar till max lvl ;P Det är ju bra iofs. Gällande TK så kan man väl ställa in så att om någon TKar fler än 3-4 st under en viss tid, typ 3 min så bannas denne i x antal tim/min!?

Det är inställt men vi ska trimma det litegrann under första dagarna.

Skrivet av Andyah:

var in lite snabbt på servern. han spela en omgång, sen varje gång en ny omgång startas (hinner springa 3meter så minimeras spelet o man måste avsluta spelet för den vill inte komma upp igen.

Jag såg att du kom in och ropade hej, trist att du fått en så skum bug. Låter som om det är något på din dator som vill visa sig ovanpå och därmed minimerar BF3?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andyah:

Spelet verkar vara väldigt känsligt för program som vill ta fokus i bakgrunden. Testa att stänga ner ALLT i bakgrunden.

Permalänk
Medlem

Vad heter ni moderatorer i Battlelog?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Vad heter ni moderatorer i Battlelog?

Vi har våra Battlelog-namn som comment i Mumble. Tyvärr så kommer jag bara acceptera folk jag känner IRL eller väldigt väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Vi har våra Battlelog-namn som comment i Mumble. Tyvärr så kommer jag bara acceptera folk jag känner IRL eller väldigt väl.

Använder inte Mumble, så kan inte kolla
Inga problem, ville bara kika på era stats

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ringu:

Det är en landmina. Eller C4. Den senare ska man ju ha koll på, men den första lägger du oftast där fienden "ska" åka. Sen kommer någon som "åkt vilse" i ditt lag, och så blir du bannad. Rättvist?

Man måste nog ha ganska generösa inställningar om folk ska våga spela. De som går runt och dödar med avsikt ska väl bli manuellt avstängda av admins i första hand.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Tycker att det funkar riktigt bra! Lite laggigt till och från men det blir säkert bättre med tiden. Skickar in en hundring när jag har tid

Permalänk
Medlem

jävlar vad det sköts på serven, hyffsat teamwork också

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fredag:

Det är en landmina. Eller C4. Den senare ska man ju ha koll på, men den första lägger du oftast där fienden "ska" åka. Sen kommer någon som "åkt vilse" i ditt lag, och så blir du bannad. Rättvist?

Man måste nog ha ganska generösa inställningar om folk ska våga spela. De som går runt och dödar med avsikt ska väl bli manuellt avstängda av admins i första hand.

Jag fick en ganska sorglig teamkill i går kväll. Jag hade lyckats ta mig in "behind enemy lines", och skjöt nästan sönder en tank, varpå fienden flyr och jag skjuter ner honom. Jag ligger där och vågar inte röra mig, då spawnar någon på mig och springer fram till tanken och tänker reparera den. Gissa vad som händer? Tanken sprängs så fort han kommer fram, och jag får en teamkill!

Permalänk

Fint spel igår och trevlig server! Vågar knappt säga det men jag hade tur med att komma in, 2-3 gånger kraschade det under kvällen/natten men jag kom in efter några minuter igen.

Shit vad jag åkte på stryk dock! I botten hela tiden, en gång hade jag 18 deaths, Swec måste vara över snittet..

Jag tycker FF är bra, höjer det en del så man måste fundera en extra gång på vad man gör. Jag åkte på några TK men majoriteten var när jag avancerat för långt, fick problem och rusade bakåt mot eget lag. Det är nästan att be om ett skott när det är intensivt.

Jag utdelade en fin TK också, på Andreas tror jag. Jag missade en tank med C4 och sprängde den under mina fötter precis när han spawnat på mig. Insta Suicide/TK

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Har inte följ tråden speciellt mycket de senaste dagarna så jag ber om ursäkt om denna fråga redan har tagits upp.
Det finns ingen möjlighet att aktivera queue till servern? Vet att det fanns det till betan men de kanske har tagit bort det nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NorteX:

Har inte följ tråden speciellt mycket de senaste dagarna så jag ber om ursäkt om denna fråga redan har tagits upp.
Det finns ingen möjlighet att aktivera queue till servern? Vet att det fanns det till betan men de kanske har tagit bort det nu?

Tyvärr verkar det vara en funktion i Battlelog som av någon anledning av tagits bort. Förhoppningsvis temporärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag fick en ganska sorglig teamkill i går kväll. Jag hade lyckats ta mig in "behind enemy lines", och skjöt nästan sönder en tank, varpå fienden flyr och jag skjuter ner honom. Jag ligger där och vågar inte röra mig, då spawnar någon på mig och springer fram till tanken och tänker reparera den. Gissa vad som händer? Tanken sprängs så fort han kommer fram, och jag får en teamkill!

Borde inte räknas som en teamkill tycker jag, du funderar inte på att meddela Dice om det?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Borde inte räknas som en teamkill tycker jag, du funderar inte på att meddela Dice om det?

Jag ä int' bitter! Nja, jag tror att DICE har vettigare saker att göra just nu än att omvärdera såna designbeslut.

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att uppdatera första posten... Lösenordskyddad gäller väl inte nu eller!?

Permalänk
Medlem

Ursäkta min bristande läskunnighet: Hur hittar jag upp servern? Stod inget IP eller servernamn i första posten, vilket jag hade trott. Är det något lösenord?

Mvh
Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av milla_66:

Är det inte dags att uppdatera första posten... Lösenordskyddad gäller väl inte nu eller!?

Mycket riktigt, har ändrat det nu.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av perperub:

Ursäkta min bristande läskunnighet: Hur hittar jag upp servern? Stod inget IP eller servernamn i första posten, vilket jag hade trott. Är det något lösenord?

Mvh
Pär

Sök efter Sweclockers, eller använd följande länk: http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är inne och äger nu

//hznn

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk

Bara för mig som serverbrowsern fungerar skit i Chrome?

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Jag tror jag blev bannad för att jag var dum och sprängde massa byggnader så att folk dog :(! Var inte meningen gubbar

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

• Grand Bazaar

• Caspian Border

• Seine Crossing

• Operation Firestorm

• Damavand Peak

• Noshahar Canals

• Kharg Island

2 rundor på varje map.

Varför har ni inte alla Conquest maps med? Saknar t.ex Tehran Highways...

Ps.

Nickar Nonian in-game om ni skulle se mej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sora:

Varför har ni inte alla Conquest maps med? Saknar t.ex Tehran Highways...

Ps.

Nickar Nonian in-game om ni skulle se mej

De tog bort Tehran Highways för banan laggar, tills Dice fixar det så lär många servrar ta bort den...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

De tog bort Tehran Highways för banan laggar, tills Dice fixar det så lär många servrar ta bort den...

Ok de var synd, gillar den mappen...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag tror jag blev bannad för att jag var dum och sprängde massa byggnader så att folk dog :(! Var inte meningen gubbar

Du finns inte med i bann-listan, så det tvivlar jag på. Du blev antagligen bara kickad av servern.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

• Grand Bazaar

• Caspian Border

• Seine Crossing

• Operation Firestorm

• Damavand Peak

• Noshahar Canals

• Kharg Island

2 rundor på varje map.