[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt att spela conquest där faktiskt alla klasser är användbara. Det är lätt att bli nästintill värdelös som Assault, men när health regen är avstängt så får ju dom en viktig roll

Har bara varit inne på servern en gång, men det är tio tummar upp från mig!

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Doodle:

Väldigt roligt att spela conquest där faktiskt alla klasser är användbara. Det är lätt att bli nästintill värdelös som Assault, men när health regen är avstängt så får ju dom en viktig roll

Har bara varit inne på servern en gång, men det är tio tummar upp från mig!

Precis anledningen till att vi stängt av regen och dubblat mandown tiden. Det finns fler tweaks som vi funderar på.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kan ni inte börja auto-kicka folk efter ca10min. Börjar bli lite tråkigt att sitta i Server browsern o se den full hela tiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Paddiis:

Kan ni inte börja auto-kicka folk efter ca10min. Börjar bli lite tråkigt att sitta i Server browsern o se den full hela tiden

Que what? Kicka folk för vad? Efter att ha spelat 10 minuter? Vad skulle du tycka om det själv, om du blev kickad?

Har du fixat autojoin scriptet förresten? Då kan man ju surfa lite medan man väntar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Aww.. full hela tiden behöver flera servrar :DD

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av emilracerbil:

Aww.. full hela tiden behöver flera servrar :DD

Visst, första kriteriet är stadiga donationer varje månad. Sedan ska vi se om vi vill, kan och orkar driva fler men det får vi se om ett par veckor när vi sett hur det går med den första och hur mycket pengar vi får i budgeten.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Fan man ligger ju alltid top 3 på servern, hahahaha

// [SweC]hznn

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Synd fast ändå på något sätt bra, att det är fullt hela tiden, har varit inn på servern tre gånger och lirat några timmar, mycket uppskattat!

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

Tror det är dags att dra igång en till server har försökt komma in 2 dagar nu, är ju alltid fullt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Tror det är dags att dra igång en till server har försökt komma in 2 dagar nu, är ju alltid fullt

Ge oss pengar så ger vi er servrar. Enkelt - eller hur? För att kunna öppna ytterligare en server behöver vi få in minst 1000 kr/månad flera månader i rad. Någon privatperson måste alltid sitta med den ekonomiska risken, och ingen kommer vilja riskera över 1000 kr/mån om man inte ser att donationerna flyter på.

Permalänk

Har lirat dryga 40 min på servern och måste säga att den är riktigt lyckad!

Bra jobbat

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk

Riktigt skön server att lira på, trevlig stämning och bra admins. Bra jobbat!

Är lite osäker på FF dock, på vissa banor kan det bli lite väl mycket TK.

Permalänk
Medlem

Riktigt härlig server.
Dok avskyr jag Seine Crossing 64 spelare det är nästan lika mycket clusterfuck som det är på Operation Métro.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

Hepp, får la komma in o äga igen då

//[SweC]hznn

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Ge oss pengar så ger vi er servrar. Enkelt - eller hur? För att kunna öppna ytterligare en server behöver vi få in minst 1000 kr/månad flera månader i rad. Någon privatperson måste alltid sitta med den ekonomiska risken, och ingen kommer vilja riskera över 1000 kr/mån om man inte ser att donationerna flyter på.

Ett alternativ skulle ju va å dra igång en till server för "betalande medlemmar" Dvs, man har typ ett paypal konto så tar man kanske 100KR/mån, då tar man emot 64 nya medlemmar blir 6400Kr i månaden, detta gör att dessa 64 medlemmar får en dedikerad plats på betalservern. Sen kommer ju alla dessa 64 inte spela dygnet runt så man kan ju köra tvättstugevarianten å säja kanske 256 platser (för 25kr/mån), där det finns platser från 00:00-06:00. 06:00-12:00, 12:00-18:00, 18:00-00:00.

En grov idé som jag fick bara, kan kanske läggas upp på ett ännu bättre sätt. Sen vet man ju själv med sig vilka tider man brukar spela, jag brukar ofta spela 00-03:00 så den tiden hade jag gärna spelat på en riktigt bra swec-server, om ja spelar nån annan tid, vilket oxå händer så kan ja leva med att jag får spela på nån annan server, eller på sweklockers gratisserver om det finns plats.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

En naiv fråga från en som inte spelat MP de senaste tio åren, men som blir sugen av att läsa om BF3: På den "gamla goda" tiden kunde vem som helst dra igång en dedikerad spelserver. Varför startar folk inte egna BF3-servrar i stugorna? Beror det på 1. hårdvarukrav, 2. otillgänglig mjukvara eller 3. bandbreddskrav?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnypp45:

En naiv fråga från en som inte spelat MP de senaste tio åren, men som blir sugen av att läsa om BF3: På den "gamla goda" tiden kunde vem som helst dra igång en dedikerad spelserver. Varför startar folk inte egna BF3-servrar i stugorna? Beror det på 1. hårdvarukrav, 2. otillgänglig mjukvara eller 3. bandbreddskrav?

Det funka inte så I BF3 eller BC2. Man måste köpa en serverplats hos företag som har avtal med EA (antar jag.)

MW3 ska återinföra detta med att ha egna servrar igen :), kanske blir nått att hänga i julgranen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnypp45:

En naiv fråga från en som inte spelat MP de senaste tio åren, men som blir sugen av att läsa om BF3: På den "gamla goda" tiden kunde vem som helst dra igång en dedikerad spelserver. Varför startar folk inte egna BF3-servrar i stugorna? Beror det på 1. hårdvarukrav, 2. otillgänglig mjukvara eller 3. bandbreddskrav?

Jag har haft en icke rankad server till alla BF spelen. Men att få den rankad så måste man betala så vitt jag vet. Det är nog därför ingen privat person vill starta en, för kostnaden är rätt mycket

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

Skulle det inte vara bättre om ni skulle köra lösenordsskyddat?
Med tanke på att servern är till för medlemmarna på Sweclockers?

//Fawcan @ BF3

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Ni skulle inte kunna tänka er att läga till en Rush HC sever? jag kan stå för kostnaden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Skulle det inte vara bättre om ni skulle köra lösenordsskyddat?
Med tanke på att servern är till för medlemmarna på Sweclockers?

//Fawcan @ BF3

Servern är inte endast tänkt för Sweclockers, den är tänkt att vara öppen för att alla ska kunna spela och för att SweC:are ska kunna ha en gemensam mötesplats i spelet och ha kul under Sweclockers-flaggan. Även om man inte är SweC:are ska man kunna spela på servern och den kommer förbli öppen för alla. Dessutom tror jag inte att det är möjligt att spela rankat på en låst server.

Enda gången servern eventuellt är låst är om det skulle vara något speciellt event som körs på den.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Spelade på servern första gången idag och man blev teamkillad hela tiden! snälla ta bort teamkill.

Det kändes som om dom teamkillade med mening också för dom stod och sköt på mig när inga motståndare var inärheten

Permalänk
Medlem

Till alla er som tycker det är jobbigt när servern är full. Tryck f5 tills ni ser att det blir 63 spelare. Joina då. Funkar varje gång och det tar max 2 min.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Riktigt härlig server.
Dok avskyr jag Seine Crossing 64 spelare det är nästan lika mycket clusterfuck som det är på Operation Métro.

Jag håller med, men med betoning på nästan. :/

Fler servrar kräver fler och mer dedikerade admins. Tänk på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Servern är inte endast tänkt för Sweclockers, den är tänkt att vara öppen för att alla ska kunna spela och för att SweC:are ska kunna ha en gemensam mötesplats i spelet och ha kul under Sweclockers-flaggan. Även om man inte är SweC:are ska man kunna spela på servern och den kommer förbli öppen för alla. Dessutom tror jag inte att det är möjligt att spela rankat på en låst server.

Enda gången servern eventuellt är låst är om det skulle vara något speciellt event som körs på den.

Jaha okej

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Många upplever lagg på denna server, så kallad "gummibandslagg" :/

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Hur connectar jag till servern?

Hittar ingen IP , sökte även på "Sweclockers" battlelogs serverbrowser men hittar inget

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bingolotten:

Spelade på servern första gången idag och man blev teamkillad hela tiden! snälla ta bort teamkill.

Det kändes som om dom teamkillade med mening också för dom stod och sköt på mig när inga motståndare var inärheten

Vi sänkte just gränserna för autoadmin så folk skärper sig. Blir effekt i nästa restart.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi sänkte just gränserna för autoadmin så folk skärper sig. Blir effekt i nästa restart.

Vad är dem olika gränserna på allt vad autoadmin innebär?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Många upplever lagg på denna server, så kallad "gummibandslagg" :/

Har inte varit inne på nån server som inte haft det hittils. Verkar vara nått som alla har problem med nu =(

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm